2020-12-20, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Åh ett underbart ickesvar, kom igen nu ge mig ett namn
Då jag citerar ur Bibeln så är det ganska enkelt att räkna ut att det handlar om Abrahams, Isaks och Jakob/Israels Gud.
Senast redigerad av SlussenSTHLM 2020-12-20 kl. 19:55.
Citera
2020-12-20, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fredenJesus
Den Heliga Anden hjãlper mig med tolkningen.
Guds Ande går inte emot Guds ord.
Citera
2020-12-20, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SlussenSTHLM
Guds Ande går inte emot Guds ord.
nåja, du ska nog få se på Phan du med. Gud vãlsigne dig, i Jesus Namn
Citera
2020-12-20, 20:06
Medlem
Citat:
nåja, du ska nog få se på Phan du med. Gud vãlsigne dig, i Jesus Namn

..när broder vänds mot broder, stundar ragnarrök

Guds Fred
Citera
2020-12-20, 20:06
Medlem
Citat:
Mina Vita bröder & systrar.

Var står det? Att det är vitt folk det handlar om. Abraham var sannolikt inte kritvit. Snarare vad du och dina gelikar kallar skäggbarn. Eller hans avkomma då. Hur som helst. Vart står det vit?
Citera
2020-12-20, 20:07
Avslutad
Citat:
var-ãr inte isaak o ishmael brőder...
De hade båda Abraham som far men olika mödrar. Löftets barn skulle komma genom Isak, inte tjänstekvinnans son.
Citera
2020-12-20, 20:08
Bannlyst
Citat:
De hade båda Abraham som far men olika mödrar. Löftets barn skulle komma genom Isak, inte tjänstekvinnans son.
lőftet kom genom tron, Abraham var beredd att offra den han ālskade mest.

https://biblehub.com/romans/4-16.htm

61Men Jesus visste inom sig att hans lärjungar knorrade över detta; och han sade till dem: »Är detta för eder en stötesten? 62Vad skolen I då säga, om I fån se Människosonen uppstiga dit där han förut var? -- 63Det är anden som gör levande; köttet är till intet gagneligt. De ord som jag har talat till eder äro ande och äro liv. 64Men bland eder finnas några som icke tro.» Jesus visste nämligen från begynnelsen vilka de voro som icke trodde, så ock vilken den var som skulle förråda honom. 65Och han tillade: »Fördenskull har jag sagt eder att ingen kan komma till mig, om det icke bliver honom givet av Fadern.»◄ Johannes 6 ►

Galatians 3:16
The promises were spoken to Abraham and to his seed. The Scripture does not say, "and to seeds," meaning many, but "and to your seed," meaning One, who is Christ.

Luke 19:9
Jesus said to him, "Today salvation has come to this house, because this man too is a son of Abraham.
Senast redigerad av fredenJesus 2020-12-20 kl. 20:13.
Citera
2020-12-20, 20:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SmygLasse
Var står det? Att det är vitt folk det handlar om. Abraham var sannolikt inte kritvit. Snarare vad du och dina gelikar kallar skäggbarn. Eller hans avkomma då. Hur som helst. Vart står det vit?
Nu handlar inte tråden om detta, men för att svara på din fråga så beskrivs Kung David så här:

1 Samuelsboken 17:42 Svenska Folkbibeln (SFB)
42 Då filisteen såg upp och fick se David, föraktade han honom, för David var bara en pojke, rödkindad och vacker.

Davids son beskrivs så här:

öga Visan 5:10 Svenska Folkbibeln (SFB)
10 Min vän är strålande vit och röd, ypperst bland tiotusen.

Läs på om ämnet om det intresserar dig. Det finns bra länkar här: (FB) Identitetskristna (Christian Identity)
Citera
2020-12-20, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygLasse

Ljus är vitt, hudfärgen är ovesäntlig.
Citera
2020-12-20, 20:12
Medlem
Citat:
Nu handlar inte tråden om detta, men för att svara på din fråga så beskrivs Kung David så här:

1 Samuelsboken 17:42 Svenska Folkbibeln (SFB)
42 Då filisteen såg upp och fick se David, föraktade han honom, för David var bara en pojke, rödkindad och vacker.

Davids son beskrivs så här:

öga Visan 5:10 Svenska Folkbibeln (SFB)
10 Min vän är strålande vit och röd, ypperst bland tiotusen.

Läs på om ämnet om det intresserar dig. Det finns bra länkar här: (FB) Identitetskristna (Christian Identity)

Men du sa att det handlar om älska sitt folk. Och ditt folk är vita säger du. Så jag undrar hur du kan veta att det är just vita din gud vill att du ska älska. Eller du tänker dig att en kines ska älska kineser och en nigerian en nigerian?
Citera
2020-12-20, 20:12
Avslutad
Citat:
lőftet kom genom tron, Abraham var beredd att offra den han ālskade mest.
Löftet gavs åt Abraham och hans avkomma, och Gud gör det klart att det är genom Isak löftets barn ska komma. Det finns trådar om detta så låt oss inte gå OF än mer.
Citera
2020-12-20, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angorakanin
Ljus är vitt, hudfärgen är ovesäntlig.

Ljus kan vara gult med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto