Citat:
Ursprungligen postat av
SlussenSTHLM
De hade båda Abraham som far men olika mödrar. Löftets barn skulle komma genom Isak, inte tjänstekvinnans son.
lőftet kom genom tron, Abraham var beredd att offra den han ālskade mest.
https://biblehub.com/romans/4-16.htm
61Men Jesus visste inom sig att hans lärjungar knorrade över detta; och han sade till dem: »Är detta för eder en stötesten? 62Vad skolen I då säga, om I fån se Människosonen uppstiga dit där han förut var? -- 63
Det är anden som gör levande; köttet är till intet gagneligt. De ord som jag har talat till eder äro ande och äro liv. 64Men bland eder finnas några som icke tro.» Jesus visste nämligen från begynnelsen vilka de voro som icke trodde, så ock vilken den var som skulle förråda honom. 65Och han tillade: »Fördenskull har jag sagt eder att ingen kan komma till mig, om det icke bliver honom givet av Fadern.»◄ Johannes 6 ►
Galatians 3:16
The promises were spoken to Abraham and to his seed. The Scripture does not say, "and to seeds," meaning many, but "and to your seed," meaning One, who is Christ.
Luke 19:9
Jesus said to him, "Today salvation has come to this house, because this man too is a son of Abraham.