Citat:
Ursprungligen postat av
kakburk
Behöver inte vara så. Vänstermänniskor är som vi vet fanatiska och det räcker med mindre grupper lite varstans för själva fusket.
Att domstolarna avslår hänger på tidsperspektivet i kombination med hur stor frågan är och vilka konsekvenser det får.
En normal rättegång kan ta några månader. Säg mig, hur pass mycket större är det här och vilken tid kan det tänkas ta? Som sagt, tidsperspektivet.
Hur var det nu med Ruby Freeman mm?
Då beslutar domstolen om ett intimistiskt beslut varpå tidsaspekten är irrelevant. Vare sig särskilt komplext eller kontroversiellt. Men med tanke på att du tidigare plöjt på om hur man skulle hantera bevisreglerna i brottmål så gissar jag att dina kunskaper om juridisk process är något begränsade. Likväl skulle ett mål av denna kaliber få förtursförklaring, speciellt om bevisen (enligt Trump m.fl är solklara och redan inhämtade) varpå saken skulle kunna vara avgjord på en vecka. Ser inga juridiska hinder med tidsaspekten.
Vem Ruby Freeman är har jag inte den blekaste om, inte heller är jag särskilt intresserad.
Det finns två scenarion som är möjliga:
1. Bevisen är inte tillräckliga.
2. Hela USA:s administration är djupt korrupt och går i uppenbar strid med lag.