Citat:
Ursprungligen postat av
Nulb
Noterar att du nu helt släppt ditt tidigare tjatter om brottmål, klokt val.
Vilken transparens saknas menar du? USA lever upp till samtliga villkor för transparens satta av exempelvis OSSE. Det har funnits valobservatörer från samtliga partier i samtliga lokaler där röster räknats. USAs justitiedepartement m.fl myndigheter har utrett frågan om valfusk och kommit fram till att det inte föreligger något omfattande valfusk. Saken har även prövats i domstol i ett antal olika sammansättningar där man inte kommit fram till att valfusk skett. För att frågan ska utredas vidare krävs belägg, knappast något kontroversiellt.
Jag rekommenderar att du läser domsluten, där lär du finna all information du söker.
De garderar sig med att lägga till ordet "omfattande". Något som stör mig liksom ordet "bör" i beslut.
Tidsperspektivet har omöjliggjort en större utredning i frågan, något ingen kan neka till även om de försöker.
Valobservatörer på plats....??? Ok som i Georgia när Ruby Freeman & co räknade stuffed ballots mitt i natten UTAN valobservatörer? Eller när valobservatörer inte fick komma nära räkningen vilket bevisats med både vittnen och filmer.
Är du komiker?