2020-12-19, 23:30
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Ni som kan, gör som mig checka ut och skit i alla jävla idioter, sverige kommer brinna i helvetet, redan idag är det till hälften ett arabskithål. Vad är det att lägga ned energi på. Bättre dra till nya jaktmarker där efterblivenheten inte är rådande norm.
Citera
2020-12-19, 23:55
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Är inte universitetet en plats för att lära sig och utveckla ett sätt att argumentera som inte innefattar allt för många känslomässiga urspårningar?

Hur kan det komma sig att unga kvinnor idag hatar (vita) män så extremt mycket?
Universitet i Sverige idag är inte lärosäten för att fördjupa fackkunskap utan för att lära sig färga kunskap med politiskt manshat. Feminister som hatar män har infiltrerat samtliga universitet sedan ca 15 år tilbaka och bla infört ämnet misandri under täcknamnet genusvetenskap som mer eller mindre är obligatoriskt oavsett program.

Sen vad näthatet mot män beträffar så kommer merparten av de mest hatiska dreven från vänsterextremister samt kvinnor med narcissistisk personlighetsstörning (många tror jag är både och). Så det är nog inte alla kvinnor som hatar män men däremot de mest högljudda.
Citera
2020-12-20, 10:05
Medlem
Det är 4-5 efterblivna kvinnor som skrivit samtliga kommentarer.
Vem bryr sig om vad dessa psykisk störda brudar tycker?

Ladda hem någon bot som skriver 10 000 kommentarer i minuten om hur män blir förtryckta o att kvinnan borde själv få ta hand om sitt barn som den hora hon är.

Efter några år så kommer alla tro att alla andra tycker så o vindarna kommer vända.
Citera
2020-12-20, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det är 4-5 efterblivna kvinnor som skrivit samtliga kommentarer.
Vem bryr sig om vad dessa psykisk störda brudar tycker?

Ladda hem någon bot som skriver 10 000 kommentarer i minuten om hur män blir förtryckta o att kvinnan borde själv få ta hand om sitt barn som den hora hon är.

Efter några år så kommer alla tro att alla andra tycker så o vindarna kommer vända.

Fast det där ligger och gror i de flesta små svenska kvinnohjärnor, det är liksom ingen slump att MP fd partiledare ondgjorde sig över att vita män flyger och därmed förstör planeten. Samt att regeringen är tokfeminister. Detta är inarbetat under många många år och pågår för fullt särskilt i högskolorna.

Staten stödjer denna sjuka utveckling, media och reklam likadant, men de sysslar med normalisering av multikulti samt demoralisering av vita män.
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2020-12-20 kl. 10:54.
Citera
2020-12-20, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Sitter för tillfället och fnissar lite åt diverse reaktioner i ett kommentarsfält som handlar om detta:

Tv-profilen Lisa Jönsson väntar sitt första barn, och pappan till barnet har valt att inte finnas med i bilden. Lisa möter mycket stöd och kärlek för sitt beslut – men också kritiska röster.

https://www.elle.se/noje/gravida-lisa-jonsson-om-kritiken-mot-att-skaffa-barn-utan-en-partner/7151501?fbclid=IwAR1GOLRi6_G2Y-xpGQsrnTvoiGqNWjBnCQdAPu6vWrBMX1ZbFTPfbc1C85s

Jag har inte den blekaste aning om vem denna kvinna är, det verkar dock som att hon blivit påknullad under ett one night stand, mannen vill inte ha barn så snabbt med en kvinna han nyss legat med, men hon väljer att behålla ungen, mannen vill hålla sig utanför bilden.

Hon får en hel del kritik, och en hel del "kärlek" som det så fint kallas.

Nåja, irrelevant, vad som jag finner oroväckande är det enorma hat som riktas främst till vita män som anser att hon kanske bör se över iden att föda ett barn från en man hon haft ett one night stand med, som heller inte vill vara förälder (i alla fall inte med en kvinna han knappt vet något om).

Några axplock, namn lämnas utanför:

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Detta som en respons till simpla ting som:

"Ja jo men man är ju faktiskt två om saken, kanske hon bör kontakta pappan igen?"

"Torde det inte vara rimligt att inte föda ett barn från en man som man inte ens känner mer än från krogen?".

Jag tar mig frihet att spionera lite på dessa kvinnor, vad de har för utbildning, etc.

Samtliga verkar ha en universitetsutbildning eller är för nuvarande studenter, jag ser juridik, socionom, ekonom.

Är inte universitetet en plats för att lära sig och utveckla ett sätt att argumentera som inte innefattar allt för många känslomässiga urspårningar?

Hur kan det komma sig att unga kvinnor idag hatar (vita) män så extremt mycket?

Vad kommer detta ha för konsekvenser när dessa onda vita män fått tillräckligt?

Kan dessa reaktioner och denna behandling av vita män vara en inkörsport för dessa män att börja hata kvinnor på riktigt?

Slutligen:

Vad i helvete är det som har hänt könsdynamiken, jag har aldrig någonsin sett denna bitterhet förut, från varken män som kvinnor.

Tror ni kvinnor kallade män detta för 80 år sedan? Tror ni farmor agerade på det här sättet mot farfar?

Vad ska vi göra? Vad måste göras?

Vad ska göras? Jag tycker all vita män ska lämna Sverige, kvar blir manshatande kvinnor och invandrare, skulle vara rätt kul att se hur dom skulle klara av det jag gissar på en ganska snabb kollaps av i princip allt.
Citera
2020-12-20, 12:14
Medlem
Haha, det är ju roligt att läsa dessa kommentarer från alla galna tjejer!
Vem fan bryr sig om manshatare, dom är ändå lägre än oss så vad ska dom göra.

Gapa på!
Citera
2020-12-20, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Haha, det är ju roligt att läsa dessa kommentarer från alla galna tjejer!
Vem fan bryr sig om manshatare, dom är ändå lägre än oss så vad ska dom göra.

Gapa på!

De har ingen moral alls, hon har ju lurat mannen typ, "kör hårt" sedan grattis, du ska blir pappa.
Känns lite som ett bedrägeri och spermastöld från en naiv stackare. Som att sno godis från ett barn.
Citera
2020-12-20, 12:36
Medlem
Jag är själv kvinna och tycker att det här hatet mot män är sorgligt att se. Men jag tror inte att grundproblemet ligger i att kvinnor har fått mer makt i samhället. Snarare att det är fel på de ideologier som genomsyrar samhället idag. De bygger på hat och vi-och-dem-tänkande. Finns dock många män som köper dessa ideologier rakt av (vita män som hatar på vita män och anser att de själva bär skuld för våldtäkter de inte begått etc) och många kvinnor som är skeptiska. Jag har diskuterat feminism med många av mina kvinnliga vänner och ingen av dem är några extremfeminister som anser att allt är männens fel. Ingen av dem tror heller att alla skillnader mellan män och kvinnor är socialt konstruerade.

Jag tror att vi behöver rikta vår kritik mot de här idéerna som går ut på grupptänk och smutskastning istället för att själva dras med i det här tänket och tro att allt ska lösa sig om män som grupp fick bestämma allt igen och kvinnor som grupp återvände till köket. Många män som gnäller över kvinnors hat mot män sitter sedan själva och skriver att kvinnor är lägre stående varelser som saknar förmågan att tänka logiskt. Vart tror ni att det leder?
Citera
2020-12-20, 12:49
Medlem
Roidberts avatar
Många löjliga kommentarer, men jag håller med om att man som man får räkna med att kvinnan kan bli gravid när man knullar henne utan kondom och att det är orimligt att kräva abort i ett sådant läge. Det är trots allt ett liv det är frågan om. Skulle själv säga att lagstiftning snarare behövs i motsatt riktning, d.v.s. att om man är pappa till barnet ska man ha veto mot abort.
Citera
2020-12-20, 14:19
Medlem
Kvinnor hatar män idag pga att hat är den mest effektiva metoden för att undertryck tacksamhet.

Vita män har ju givit upphov till allt dagens vidriga feministkvinnor uppskattar. Det normala vore tacksamhet mot vita män. Men eftersom de inte får vara tacksamma mot vita män, så börjar de hata dom istället. De hatar den som gjort deras liv bekväma, trygga och rika.

Och riktar istället omtanke och hänsyn mot de grupper som inte gjort något av värde för kvinnor.

Precis samma metod används av tex BLM.
Citera
2025-01-16, 18:11
Medlem
Vem är kvinnan som stalkar Lisa Maria Jönsson ang att hennes ex ska vara pappa till hennes dotter Sia?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in