Sitter för tillfället och fnissar lite åt diverse reaktioner i ett kommentarsfält som handlar om detta:
Tv-profilen Lisa Jönsson väntar sitt första barn, och pappan till barnet har valt att inte finnas med i bilden. Lisa möter mycket stöd och kärlek för sitt beslut – men också kritiska röster.
https://www.elle.se/noje/gravida-lisa-jonsson-om-kritiken-mot-att-skaffa-barn-utan-en-partner/7151501?fbclid=IwAR1GOLRi6_G2Y-xpGQsrnTvoiGqNWjBnCQdAPu6vWrBMX1ZbFTPfbc1C85s
Jag har inte den blekaste aning om vem denna kvinna är, det verkar dock som att hon blivit påknullad under ett one night stand, mannen vill inte ha barn så snabbt med en kvinna han nyss legat med, men hon väljer att behålla ungen, mannen vill hålla sig utanför bilden.
Hon får en hel del kritik, och en hel del "kärlek" som det så fint kallas.
Nåja, irrelevant, vad som jag finner oroväckande är det enorma hat som riktas främst till vita män som anser att hon kanske bör se över iden att föda ett barn från en man hon haft ett one night stand med, som heller inte vill vara förälder (i alla fall inte med en kvinna han knappt vet något om).
Några axplock, namn lämnas utanför:
-
-
-
-
-
-
-
Detta som en respons till simpla ting som:
"Ja jo men man är ju faktiskt två om saken, kanske hon bör kontakta pappan igen?"
"Torde det inte vara rimligt att inte föda ett barn från en man som man inte ens känner mer än från krogen?".
Jag tar mig frihet att spionera lite på dessa kvinnor, vad de har för utbildning, etc.
Samtliga verkar ha en universitetsutbildning eller är för nuvarande studenter, jag ser juridik, socionom, ekonom.
Är inte universitetet en plats för att lära sig och utveckla ett sätt att argumentera som inte innefattar allt för många känslomässiga urspårningar?
Hur kan det komma sig att unga kvinnor idag hatar (vita) män så extremt mycket?
Vad kommer detta ha för konsekvenser när dessa onda vita män fått tillräckligt?
Kan dessa reaktioner och denna behandling av vita män vara en inkörsport för dessa män att börja hata kvinnor på riktigt?
Slutligen:
Vad i helvete är det som har hänt könsdynamiken, jag har aldrig någonsin sett denna bitterhet förut, från varken män som kvinnor.
Tror ni kvinnor kallade män detta för 80 år sedan? Tror ni farmor agerade på det här sättet mot farfar?
Vad ska vi göra? Vad måste göras?
Tv-profilen Lisa Jönsson väntar sitt första barn, och pappan till barnet har valt att inte finnas med i bilden. Lisa möter mycket stöd och kärlek för sitt beslut – men också kritiska röster.
https://www.elle.se/noje/gravida-lisa-jonsson-om-kritiken-mot-att-skaffa-barn-utan-en-partner/7151501?fbclid=IwAR1GOLRi6_G2Y-xpGQsrnTvoiGqNWjBnCQdAPu6vWrBMX1ZbFTPfbc1C85s
Jag har inte den blekaste aning om vem denna kvinna är, det verkar dock som att hon blivit påknullad under ett one night stand, mannen vill inte ha barn så snabbt med en kvinna han nyss legat med, men hon väljer att behålla ungen, mannen vill hålla sig utanför bilden.
Hon får en hel del kritik, och en hel del "kärlek" som det så fint kallas.
Nåja, irrelevant, vad som jag finner oroväckande är det enorma hat som riktas främst till vita män som anser att hon kanske bör se över iden att föda ett barn från en man hon haft ett one night stand med, som heller inte vill vara förälder (i alla fall inte med en kvinna han knappt vet något om).
Några axplock, namn lämnas utanför:
Citat:
Håll käft kvinnohatare.
Citat:
-
hoppas att du aldrig får barn, ditt släkte borde dö ut med dina åsikter. Och stackars dina barn om du har/får några. Tycker även synd om din tjej om du har lyckats skaffa någon. Vissa har det svårt i livet. Och såklart! Glömde bort dig....😕 det måste vara jobbigt att ha en hjärna som maningen vet hur man ska använda. Hoppas det blir bättre med åren, Krya!
Citat:
men snälla upplys henne istället! Män får sitta och bete sej hur fan dom vill! Juridisk abort är enbart ett sätt för pappor att slippa undan sitt ansvar, hoppas verkligen det aldrig aldrig får bli lagligt!!
Citat:
-
tänker varje dag hur äckligt privilegierade vita män är så behöver inte tänka på ännu en sak ni ska slippa undan 🤷🏼♀️
Citat:
också typiskt män, hitta ett sätt att bli kränkt. Ditt kön eller din hudfärg har aldrig varit utsatt för något förtryck så gråt nån annanstans!
-
Citat:
Vita män är de värsta som finns, jag hatar er enda in i själen, era privilegade jävla horbockar.
-
Citat:
min poäng är, använd kondom killar om ni inte vill ha oönskade barn. Enkelt! Slipper ni sitta och gnälla sen
-
Citat:
hahahaha detta va ett nytt sätt att lägga över ansvaret på kvinnor! Ni hittar fan alla sätt alltså. Nä du, detta får männen ta ansvar för. Använd kondom för fan! Finns miljoner ensamstående mammor för att farsan dragit EFTER dom bestämt sej för att skaffa barn IHOP. Men det är väl också mammornas fel kanske?
Citat:
det är VÅRAN kropp, vi som bestämmer! Hör av dej när ni män kan föda barn. Är det något vi fan i mej ska få bestämma över så är det våran kropp. Den ger ni fan i. Sluta knulla eller använd kondom, ni vet exakt hur barn blir till!
-
Citat:
bästa vore väl helt enkelt om ni sluta stoppa kuken i folk ni inte vill ha barn med? Förstå vad MÅNGA problem det skulle lösa! Och den absolut enklaste lösningen. Men NEJ lägg istället ansvaret på kvinnorna. Det är ju det enklaste för ER!!
-
Citat:
nej menade att dom va äckligt privilegierade. Skrev inget annat. Men det är typiskt att man försöker leta såna där saker när man har slut på argument.
-
Citat:
Ni vita män har utsatt oss kvinnor för förtryck under hundratusentals år, ni är inte värda ett skit på jorden och jag har inget emot att spärra in en majoritet av er för alltid.
-
Citat:
JAG BLIR FAN HELT GALEN PÅ ER MÄN, NI FATTAR INTE HUR MYCKET JAG HATAR ER
Detta som en respons till simpla ting som:
"Ja jo men man är ju faktiskt två om saken, kanske hon bör kontakta pappan igen?"
"Torde det inte vara rimligt att inte föda ett barn från en man som man inte ens känner mer än från krogen?".
Jag tar mig frihet att spionera lite på dessa kvinnor, vad de har för utbildning, etc.
Samtliga verkar ha en universitetsutbildning eller är för nuvarande studenter, jag ser juridik, socionom, ekonom.
Är inte universitetet en plats för att lära sig och utveckla ett sätt att argumentera som inte innefattar allt för många känslomässiga urspårningar?
Hur kan det komma sig att unga kvinnor idag hatar (vita) män så extremt mycket?
Vad kommer detta ha för konsekvenser när dessa onda vita män fått tillräckligt?
Kan dessa reaktioner och denna behandling av vita män vara en inkörsport för dessa män att börja hata kvinnor på riktigt?
Slutligen:
Vad i helvete är det som har hänt könsdynamiken, jag har aldrig någonsin sett denna bitterhet förut, från varken män som kvinnor.
Tror ni kvinnor kallade män detta för 80 år sedan? Tror ni farmor agerade på det här sättet mot farfar?
Vad ska vi göra? Vad måste göras?