2020-12-19, 21:13
Bannlyst
Sitter för tillfället och fnissar lite åt diverse reaktioner i ett kommentarsfält som handlar om detta:

Tv-profilen Lisa Jönsson väntar sitt första barn, och pappan till barnet har valt att inte finnas med i bilden. Lisa möter mycket stöd och kärlek för sitt beslut – men också kritiska röster.

https://www.elle.se/noje/gravida-lisa-jonsson-om-kritiken-mot-att-skaffa-barn-utan-en-partner/7151501?fbclid=IwAR1GOLRi6_G2Y-xpGQsrnTvoiGqNWjBnCQdAPu6vWrBMX1ZbFTPfbc1C85s

Jag har inte den blekaste aning om vem denna kvinna är, det verkar dock som att hon blivit påknullad under ett one night stand, mannen vill inte ha barn så snabbt med en kvinna han nyss legat med, men hon väljer att behålla ungen, mannen vill hålla sig utanför bilden.

Hon får en hel del kritik, och en hel del "kärlek" som det så fint kallas.

Nåja, irrelevant, vad som jag finner oroväckande är det enorma hat som riktas främst till vita män som anser att hon kanske bör se över iden att föda ett barn från en man hon haft ett one night stand med, som heller inte vill vara förälder (i alla fall inte med en kvinna han knappt vet något om).

Några axplock, namn lämnas utanför:

Citat:
Håll käft kvinnohatare.

Citat:
hoppas att du aldrig får barn, ditt släkte borde dö ut med dina åsikter. Och stackars dina barn om du har/får några. Tycker även synd om din tjej om du har lyckats skaffa någon. Vissa har det svårt i livet. Och såklart! Glömde bort dig....😕 det måste vara jobbigt att ha en hjärna som maningen vet hur man ska använda. Hoppas det blir bättre med åren, Krya!
-

Citat:
men snälla upplys henne istället! Män får sitta och bete sej hur fan dom vill! Juridisk abort är enbart ett sätt för pappor att slippa undan sitt ansvar, hoppas verkligen det aldrig aldrig får bli lagligt!!

Citat:
tänker varje dag hur äckligt privilegierade vita män är så behöver inte tänka på ännu en sak ni ska slippa undan 🤷🏼‍♀️
-

Citat:
också typiskt män, hitta ett sätt att bli kränkt. Ditt kön eller din hudfärg har aldrig varit utsatt för något förtryck så gråt nån annanstans!

-

Citat:
Vita män är de värsta som finns, jag hatar er enda in i själen, era privilegade jävla horbockar.

-

Citat:
min poäng är, använd kondom killar om ni inte vill ha oönskade barn. Enkelt! Slipper ni sitta och gnälla sen

-

Citat:
hahahaha detta va ett nytt sätt att lägga över ansvaret på kvinnor! Ni hittar fan alla sätt alltså. Nä du, detta får männen ta ansvar för. Använd kondom för fan! Finns miljoner ensamstående mammor för att farsan dragit EFTER dom bestämt sej för att skaffa barn IHOP. Men det är väl också mammornas fel kanske?

Citat:
det är VÅRAN kropp, vi som bestämmer! Hör av dej när ni män kan föda barn. Är det något vi fan i mej ska få bestämma över så är det våran kropp. Den ger ni fan i. Sluta knulla eller använd kondom, ni vet exakt hur barn blir till!

-

Citat:
bästa vore väl helt enkelt om ni sluta stoppa kuken i folk ni inte vill ha barn med? Förstå vad MÅNGA problem det skulle lösa! Och den absolut enklaste lösningen. Men NEJ lägg istället ansvaret på kvinnorna. Det är ju det enklaste för ER!!

-

Citat:
nej menade att dom va äckligt privilegierade. Skrev inget annat. Men det är typiskt att man försöker leta såna där saker när man har slut på argument.

-

Citat:
Ni vita män har utsatt oss kvinnor för förtryck under hundratusentals år, ni är inte värda ett skit på jorden och jag har inget emot att spärra in en majoritet av er för alltid.

-

Citat:
JAG BLIR FAN HELT GALEN PÅ ER MÄN, NI FATTAR INTE HUR MYCKET JAG HATAR ER

Detta som en respons till simpla ting som:

"Ja jo men man är ju faktiskt två om saken, kanske hon bör kontakta pappan igen?"

"Torde det inte vara rimligt att inte föda ett barn från en man som man inte ens känner mer än från krogen?".

Jag tar mig frihet att spionera lite på dessa kvinnor, vad de har för utbildning, etc.

Samtliga verkar ha en universitetsutbildning eller är för nuvarande studenter, jag ser juridik, socionom, ekonom.

Är inte universitetet en plats för att lära sig och utveckla ett sätt att argumentera som inte innefattar allt för många känslomässiga urspårningar?

Hur kan det komma sig att unga kvinnor idag hatar (vita) män så extremt mycket?

Vad kommer detta ha för konsekvenser när dessa onda vita män fått tillräckligt?

Kan dessa reaktioner och denna behandling av vita män vara en inkörsport för dessa män att börja hata kvinnor på riktigt?

Slutligen:

Vad i helvete är det som har hänt könsdynamiken, jag har aldrig någonsin sett denna bitterhet förut, från varken män som kvinnor.

Tror ni kvinnor kallade män detta för 80 år sedan? Tror ni farmor agerade på det här sättet mot farfar?

Vad ska vi göra? Vad måste göras?
Citera
2020-12-19, 21:25
Medlem
NovaOculuss avatar
1 - män är svin, glöm aldrig det
2 - det kommer inte gå att bojkotta kvinnor sexuellt, det finns alltid bättre lämpade hanar att ta just din plats3 - välj vettigare tjejer till att börja med4 - bojkotta dumheter om möjligt, skär ut oönskade personer ur din sociala krets, sök dig till lika sinnade5 - ha inte oskyddat sex om du inte kan ta konsekvenserna
Citera
2020-12-19, 21:32
Medlem
Unisertits avatar
Var försiktig med alkoholen och glöm aldrig kondomen!

Dessa kvinnor ska inte ha barn. De förstår sig inte på konceptet kärnfamiljen.
Citera
2020-12-19, 21:38
Medlem
insvepts avatar
Det handlar om avundsjuka, såsom så mycket annat.

I alla tider har männen haft mest att säga till om.

Mest våldskapital i form av mer muskelmassa och testosteron.
Män har varit de som styrt och bestämt över gruppen, klanen, byn, samhället.

Kommunismen har kommit med påståendet att alla är lika. Att kvinnor kan (minst) lika mycket som män.

I rika samhällen (som män byggt upp) har staten blivit så rik så att den kan ge bidrag till ensamstående kvinnor numera. Med socialsim (smygkommunism) har nya lagar och förordningar, media, företagspolicys och annat införts som genomsyrar samhället och påstår att kvinnor ska tjäna lika mycket, ha lika mycket, o.s.v. Även om de inte är lika kapabla i sin profession. För samhället i stort har råd att betala för lögnen att "alla är lika värda".

Okej. Så nu har kvinnor möjlighet att skaffa barn och vara ensamstående, för de behöver ingen man som bidrar med resurser. Det står staten nu med i form av bidrag om kvinnan skulle bli arbetslös eller sjuk.

Så det som "den vita mannen" haft mer av i hela historien kan nu kvinnor också få, inte på grund av samma kompetens eller arbetsinsats, utan för att männen under århundraden byggt upp så fungerande och nu rika stater.

Förr eller senare hinner verkligheten dock ikapp. Pengarna kommer att ta slut i ett system som inte producerar mer resurser än det blöder.
Verkligheten bryr sig inte om kvoteringar och genusstudier, vigillarolika och refugeeswelcome.

I slutändan handlar det alltså om avundsjuka.
Avundsjuka att den vita mannen är mer kapabel att skaffa mer resurser, att leda bättre, att ha mer.

Det är vad du ser uttryck för i kommentarsfälten.
Senast redigerad av insvept 2020-12-19 kl. 21:41.
Citera
2020-12-19, 21:48
Medlem
stone_sleepers avatar
Låter som bittra kvinnliga incels.
Citera
2020-12-19, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Låter som bittra kvinnliga incels.

Bittra ja, kvinnliga ja, incels nej.

Unga kvinnor, universitetsstuderande, din vanliga alldagliga "moderna" svenska kvinna, detta är hennes åsikter och vad hon tycker. Detta är vad vi skapat med dagens politik.

Känns bra? Nej, katastrof.
Citera
2020-12-19, 21:51
Medlem
insvepts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Vad i helvete är det som har hänt könsdynamiken, jag har aldrig någonsin sett denna bitterhet förut, från varken män som kvinnor.

Tror ni kvinnor kallade män detta för 80 år sedan? Tror ni farmor agerade på det här sättet mot farfar?

Vad ska vi göra? Vad måste göras?

Med teknikens framsteg och appar som Tinder kan kvinnor nu välja bland tusentals män som gladeligen kommer över och ligger lite. Det är ju mäns natur att vilja ligga med "allt och alla". Så hon väljer såklart de snyggaste sexigaste toppmännen. Detta gör hon från ålder 15-30. Hennes ego är superstort då hon tänker sig att hon är en match för alla dessa 10-poängarna, när hon själv är en 6:a.

När hon till slut fyllt 30 och vill skaffa familj och barn blir det däremot svårare. För killarna ville bara ligga av sig med henne som är en 6:a. Hennes ego tror fortfarande att hon kan fånga en manlig 10:a. Så hon blir äldre och äldre, hennes matchningar minskar med åldern. Förmodligen kommer hon aldrig nöja sig med en manlig 6:a att skaffa familj med. Om hon gör det är det som upplagt för ett par barn och sen skilsmässa.

Våra manliga och kvinnliga gener är inte riktigt anpassade för tusentals matchingar på tinder. Det blir hyopgami på steorider vilken lämnar 90+% olyckliga och inkapabla att skaffa långvariga förhållanden.

Därav bitterheten mellan män och kvinnor.

Vad kan man göra åt det?
Jag ser inget ljus i tunneln. Jag ser bara att trenden kommer att fortsätta.
Citera
2020-12-19, 21:52
Bannlyst
Jodå, jag håller med dig insvept, jag är helt enig. Några tankar om hur man ordnar upp detta, om det ens går. Det kanske har gått för långt?

"Embrace the decline" kanske är det enda man kan göra nu?
Citera
2020-12-19, 21:55
Bannlyst
Kvinnor anser ju sig ha rätten att ha sex och skaffa barn. Det är något som de självklart bara ska ha enligt dem. Märks på kommentarerna hur enögda de är.
Citera
2020-12-19, 21:56
Medlem
insvepts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Jodå, jag håller med dig insvept, jag är helt enig. Några tankar om hur man ordnar upp detta, om det ens går. Det kanske har gått för långt?

"Embrace the decline" kanske är det enda man kan göra nu?

Det enda jag kan komma på är om vi i framtiden kan producera sexdockor/robotar med AI som är så verklighetstrogna så att majoriteten män känner att det är ett substitut eller t.o.m. uppgradering från en vanlig tjej av kött och blod.

I så fall kommer kvinnors utbud raseras och en ny balans i dejtingvärlden kommer att träffas.
Eller så blir robotar/AI/sexdockor så bra att nästan ingen vill ha vanliga förhållanden längre. Och det är väl bra antar jag, även om det låter lite främmande idag.
Citera
2020-12-19, 21:58
Medlem
Menar du att det legitimt att föreslå henne att göra abort? Att abortvurmare får lite "hat" är det minsta de kan få när de försöker normalisera något som ligger mycket nära mord. Får man uttrycka hat mot de som tycker mord är eller kan vara bra ska man få uttrycka det också mot abortvurmare.
Citera
2020-12-19, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insvept
Det enda jag kan komma på är om vi i framtiden kan producera sexdockor/robotar med AI som är så verklighetstrogna så att majoriteten män känner att det är ett substitut eller t.o.m. uppgradering från en vanlig tjej av kött och blod.

I så fall kommer kvinnors utbud raseras och en ny balans i dejtingvärlden kommer att träffas.
Eller så blir robotar/AI/sexdockor så bra att nästan ingen vill ha vanliga förhållanden längre. Och det är väl bra antar jag, även om det låter lite främmande idag.

lek med tanken att det där faktiskt skulle hända. vilken jävla förlust, från att gå till bestämmande hit och dit. till att plötsligt stå på noll. då skulle vi verkligen märka vad jämnlighet är utan fisk dosan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in