2020-12-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Sen underlättar ju också Android TV appen i mobilen, det enda jag saknar är färg knapperna i den, annars skulle det vara 10 sjärnor

Vilken app kör du i mobilen?
Senast redigerad av instagam 2020-12-19 kl. 22:30.
2020-12-19, 22:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Vilken app kör I mobilen?
Android TV och ibland Air Sync Remote Z
2020-12-19, 23:10
Medlem
Citat:
Android TV och ibland Air Sync Remote Z

Aha... Trodde du menade en app du kollade på IPTV i mobilen om du var iväg tex. 😁👍🏻
2020-12-19, 23:30
Avstängd
Nä försöker att undvika köra på mobilen, ser inte så bra på den för liten bild
2020-12-19, 23:33
Medlem
Citat:
Nu måste jag fråga igen hur gör ni. Kör ni på "all" kanaler eller kör ni bara på resp landet tex "Sweden" kanalerna. Så hur gör ni när ni ska titta på kanalerna från andra länder, hur kommer ni ihåg kanalnumren, zippar ni tills ni hittar kanalen ni vill titta på? Hur kommer ni ihåg kanalnumren. Skriver ni upp dom. Det kanske är bara ett problem för äldre? Men jag har också märkt att emellanåt så ändras kanalnumren. Hoppas ni fattar vad jag menar, men hur gör ni?

Jag kor med full spellista, alla kanaler.

Har man kampat och slitit med att montera parabolantenner och motorer förut sa ar det lite känsla att kunna ha alla världens kanaler med bara en lank. Har man en snabb box sa ar det inga problem att klara av den stora spellistan heller

Trycker pa den blåa eller gula knappen pa fjärrkontrollen beroende pa box pa alla kanaler jag gillar sa de sparas i favoriter. Har märkt att nar man kor med Portal lage sa sparas alla favoriter pa servern sa om man byter box eller kor med STBEMU pa datorn/mobilen/surfplattan sa finns de kvar dar till skillnad från M3U/XC.
2020-12-20, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle
Bara jag som senaste timmen har extremt med lagg och ett par VLC krascher?? Leverantören som brukar nämnas här inne...

Funkat felfritt under dagen...
Mvh

VLC player ar nog den sämsta appen jag använt for IPTV. Tar sin tid innan den laddar spellistan och ingen EPG pa kanaler. Duger for att kanske snabbt testa en tjanst med lite kanaler eller kolla pa porr

Antar att du kollar pa datorn med den? Da ar en Smarters baserad web spelare bättre om din tjanst har en sadan annars sa installera Bluestacks Android Emulator och kor med en bra Android app eller installera Kodi och kor med PVR Simple Client Addon.
Senast redigerad av BorDuISkapetEller 2020-12-20 kl. 00:44.
2020-12-20, 08:52
Medlem
Hej tänkte kolla varför det blir svart så mycket sista tiden? Måste starta om min formuler z7+ sen funkar det igen. Är det nåt man kan göra själv eller?
2020-12-20, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolert
Hej tänkte kolla varför det blir svart så mycket sista tiden? Måste starta om min formuler z7+ sen funkar det igen. Är det nåt man kan göra själv eller?

Samma med z8. Vid kanalbyten så blir det ofta svart. Har du testat sätta googles dns istället för din isp? Vet inte om det hjälper men för någon så verkar det ha blivit aningen bättre.
2020-12-20, 11:44
Medlem
Har ändrat nu så får vi se om det hjälper.
2020-12-20, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolert

QUOTE=mommo69|74020080]Samma med z8. Vid kanalbyten så blir det ofta svart. Har du testat sätta googles dns istället för din isp? Vet inte om det hjälper men för någon så verkar det ha blivit aningen bättre.[/quote]

Verkar vara ett problem i Sverige. På Formulers forum skriver dom att 70% av felanmälningarna kommer från Sverige. Men dom verkar inte ha någon lösning än.
2020-12-20, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Daniel
QUOTE=mommo69|74020080]Samma med z8. Vid kanalbyten så blir det ofta svart. Har du testat sätta googles dns istället för din isp? Vet inte om det hjälper men för någon så verkar det ha blivit aningen bättre.

Verkar vara ett problem i Sverige. På Formulers forum skriver dom att 70% av felanmälningarna kommer från Sverige. Men dom verkar inte ha någon lösning än.[/quote]
Ok kanske kommer en uppdatering. Tack för svaren.
2020-12-20, 12:58
Medlem
Killyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Daniel
QUOTE=mommo69|74020080]Samma med z8. Vid kanalbyten så blir det ofta svart. Har du testat sätta googles dns istället för din isp? Vet inte om det hjälper men för någon så verkar det ha blivit aningen bättre.

Ni som har problem kör förmodligen via Mac? Be isf om portal med password & username. Efter jag gjorde det så har jag inte en massa sånna problem som du beskriver.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in