2020-12-19, 07:51
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorDuISkapetEller
For 60+ ar nog Formuler och TVIP eller MAG256/322/324 (med äldre blockeringsfri mjukvara) bättre an Xiaomi, Firestick och liknande.

Alla de har en TV liknande fjarrkontroll, ett gränssnitt som liknar gamla satellit boxar och dekodrar och man behöver inte ladda ner några appar eller skriva in krångliga användarnamn/losenord eller m3u länkar, utan bara en portal address och nar man sätter pa boxarna sa gar de in i live TV direkt.
Låter enkelt och bra.
Tack för tipset.
2020-12-19, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mommo69
Är det någon mer som märk att tiden tills man "timear ut" är kortare nu än tidigare hos N? Har en formuler z8 och behöver reconnecta om boxen varit inaktiv en stund. Kanallistan syns och det står att jag är ansluten men ingen bild(svart). Tidigare kunden man lämna boxen i stand by över natten och man fick bild direkt morgonen efter men inte nu längre. Kanske en tweak hos leverantören??

Jag hör att många fortfarande verkar ha detta problemet. Ska ha blivit bättre om man sätter fast IP-adress på boxen och använder googles dns servrar. Dock ej bekräftat.
2020-12-19, 14:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BorDuISkapetEller
For 60+ ar nog Formuler och TVIP eller MAG256/322/324 (med äldre blockeringsfri mjukvara) bättre an Xiaomi, Firestick och liknande.

Alla de har en TV liknande fjarrkontroll, ett gränssnitt som liknar gamla satellit boxar och dekodrar och man behöver inte ladda ner några appar eller skriva in krångliga användarnamn/losenord eller m3u länkar, utan bara en portal address och nar man sätter pa boxarna sa gar de in i live TV direkt.

Håller absolut med. För oss äldre är boxarna faktiskt bättre.
2020-12-19, 14:57
Avstängd
Nu måste jag fråga igen hur gör ni. Kör ni på "all" kanaler eller kör ni bara på resp landet tex "Sweden" kanalerna. Så hur gör ni när ni ska titta på kanalerna från andra länder, hur kommer ni ihåg kanalnumren, zippar ni tills ni hittar kanalen ni vill titta på? Hur kommer ni ihåg kanalnumren. Skriver ni upp dom. Det kanske är bara ett problem för äldre? Men jag har också märkt att emellanåt så ändras kanalnumren. Hoppas ni fattar vad jag menar, men hur gör ni?
2020-12-19, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Nu måste jag fråga igen hur gör ni. Kör ni på "all" kanaler eller kör ni bara på resp landet tex "Sweden" kanalerna. Så hur gör ni när ni ska titta på kanalerna från andra länder, hur kommer ni ihåg kanalnumren, zippar ni tills ni hittar kanalen ni vill titta på? Hur kommer ni ihåg kanalnumren. Skriver ni upp dom. Det kanske är bara ett problem för äldre? Men jag har också märkt att emellanåt så ändras kanalnumren. Hoppas ni fattar vad jag menar, men hur gör ni?

Jag själv kör med Sweden kategorin.

Eller så skapar du en favoritlista om du har kanaler från flera länder som du brukar kolla på.

Lättare att ha översikt då.
2020-12-19, 15:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Jag själv kör med Sweden kategorin.

Eller så skapar du en favoritlista om du har kanaler från flera länder som du brukar kolla på.

Lättare att ha översikt då.

Ja det är ju kanska jobbigt när man tittar på kanaler från Sverige,Österrike, Schweiz och Tyskland. Hmhm undrar om jag inte ska göra en lista med Excel, då kan man ju också göra en uppdatering av kanalerna när dom ändrar numren, Tack för info
2020-12-19, 15:37
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Skriver in kanalens namn i search. Eller början av namnet iaf, tills den föreslår den. Samma med vod om jag ska se nåt specifikt.
2020-12-19, 16:08
Medlem
Citat:
Ja det är ju kanska jobbigt när man tittar på kanaler från Sverige,Österrike, Schweiz och Tyskland. Hmhm undrar om jag inte ska göra en lista med Excel, då kan man ju också göra en uppdatering av kanalerna när dom ändrar numren, Tack för info

Menade att du kan göra en favoritlista på boxen där du sparar dina favoriter så du hittar dom lätt.
2020-12-19, 20:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Menade att du kan göra en favoritlista på boxen där du sparar dina favoriter så du hittar dom lätt.

Tackar har lärd mig något nytt igen med sök, då kan man ju ha hela världslistan och bara söka efter namnet, fantastiskt, tack
2020-12-19, 20:58
Avstängd
Sen underlättar ju också Android TV appen i mobilen, det enda jag saknar är färg knapperna i den, annars skulle det vara 10 sjärnor
2020-12-19, 21:48
Medlem
Bara jag som senaste timmen har extremt med lagg och ett par VLC krascher?? Leverantören som brukar nämnas här inne...

Funkat felfritt under dagen...
Mvh
2020-12-19, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle
Bara jag som senaste timmen har extremt med lagg och ett par VLC krascher?? Leverantören som brukar nämnas här inne...

Funkat felfritt under dagen...
Mvh

Testat annan app?

Vilka kanaler laggar?

Gjort standardsakerna?
Gjort routern och enheten helt strömlösa genom att dra ut strömkabeln helt någon minut?

Testat på mobilen med mobildata (4G)?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in