Citat:
Ursprungligen postat av
crisscross
Din läsförståelse verkar vara ytterst begränsad om du inte kunde förstå att jag likställde ivermektins nuvarande status för verkan på C19 med homeopati. Ingenstans skrev jag heller något kommande nobelpris.
Återigen så försöker du på nåt sätt visa att det skulle vara något samband mellan nobelpriset 2015 och ivermektins verkan på covid. Det har ingen betydelse i dess användande för c19 och nobelpristagaren själv säger:
In view of the drug concentration differential just mentioned, the probability of ivermectin being used safely to kill the virus in people must be considered low.
Pierre Kory har ända sedan tidig vår hävdat att ivermektin är superdrogen som hjälper men bevisen är bara anekdotiska. Fallet kommer bli högt när det kommer bra studier. Att du tror det kan kosta männoskoliv vad vi skriver här i tråden berättar mer om dig själv och din verklighetsuppfattning.
Nobelpriset borde, även för dig, visa huruvida Ivermectin är en potent medicin eller inte. Sambandet mellan nobelpris och covid-19 har du själv fantiserat ihop.
Hade det varit Anders Tegnell med en historik av 100% fel i sina prognoser under hela 2020 som pratat om Ivermectin så hade jag inte lagt en sekund på det.
Pierre Kory däremot borde vara svår att ignorera, om inte annat för vad han och gruppen bidragit med bara under pandemin. Att
just de går emot strömmen och starkt rekommenderar Ivermectin borde vara av intresse för samtliga som jobbar med pandemin.
På vilket sätt menar du att de är anekdotiska. För att man inte kan visa på statistik efter bred behandling mot covid-19? Det är ju precis det som är debatten, studierna är SÅ entydiga och visar på stor effektivitet att Ivermectin seriöst borde beaktas att sätta in nu. Det finns ingen grupp i världen som borde kunna ha större tyngd bakom sig än denna.
Jag förstår inte din logik och tror inte att du gör det heller. Förutom att du fått för dig att du tycker rätt och att det är grund nog.