Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2020-11-27, 17:59
  #1
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Tjenare.

Här tänkte jag så småningom publicera en del texter jag fortlöpande författar om Bertol Braxs livsöde och äventyr.

Vad tror och tycker ni om det? Är det en god idé?
Citera
2020-11-27, 18:52
  #2
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Ja absolut, kör på!!

Finns det någon förlaga IRL till Bertil B?

/js
Citera
2020-11-27, 19:52
  #3
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Ja absolut, kör på!!

Finns det någon förlaga IRL till Bertil B?

/js
Man kan kanske säga att Brärtil kanske var jag själv i ett tidigare liv eller så?

Han kommer in i mitt huvud ibland, mest om natten då och berättar om saker och ting.

Jag tänkte skriva ner vad han pysslade med och vad han berättar tänkte jag.
Citera
2020-11-27, 23:13
  #4
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Ett lysande initiativ, kör på!
Citera
2020-11-28, 23:29
  #5
Medlem
Knarkpojkens avatar
Bra skit mannen
När kommer första texen om berra?
Citera
2020-11-29, 13:51
  #6
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Hinner inte skriva så mycket idag men vi börjar kort:

Det har berättats att Bertil Brax föddes 7 maj 1697. Danad av elden svepte hans moder in honom i ett tygstycke och gömde undan honom i ett skåp där hans första veckor tillbringades i ensamhet. Bertil livnärde sig under denna tid på moderkakan som även den i all hast gömts undan i samma skåp.

Driven av hungern tvingades Bertil ut i verkligheten i jakt på arbete.

Bertil fick anställning på Apoteket Svanen på Svartmangatan som springpojke och med sin första lön inhandlade han en liten svart rock,svarta strumpbyxor samt ett par små små svarta skor.

Bertil bode på denna tid inakorderad hos Apoteket svanens ägare Aegidius Ziervogel och hans fru, De hade mycket trevligt tillsamans och trivdes bra med varandra men ödets nycker hade mycket märkliga planer för Bertil Brax och detta ska vi återkomma till vid ett senare tillfälle.
Citera
2020-12-20, 10:33
  #7
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Bertil frodas och upfinner penisilin.

Det har berättats att Bertil Brax trivdes mycket väl hos Aegidius Ziervogel och hans fru och med tiden fick större uppgifter.

Han trillade piller, expiderade kunder och intresserade sig för medicin i allmänhet.

Hans stora genomslag som gjorde att han blev ett namn på allas läppar skede då den dåvarande kungen Karl XII drabbats av en märklig åkomma och hela den medicinska expertisen gick bet.

Bertil ficj chansen och botade kungen med en metod han själv uppfunnit. Mald sprängticka blandat med ullfet, lök och kalk i en lintrasa som masseras med stadig hand på penisen.

Kungen blev frisk och sände ut Bertil Brax till gods och herresäten för att utföra sin procedur till förnöjelse för alla adelsmän som plötsligt drabbats av samma sjukdom.

Drt brukar påstås att Alexander Graham Bell uppfann penisilinet men faktum är att Bertil Brax var först med denna metod.

Allt var dock inte frid och fröjd trots att Bertil köpte sig en liten liten svart rock samt ett eget litet gods för pengarna han tjänade då kärleken drabbade Bertil. Ulrika Eleonora...
Citera
2022-04-06, 10:18
  #8
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkbacken
Bertil frodas och upfinner penisilin.

Det har berättats att Bertil Brax trivdes mycket väl hos Aegidius Ziervogel och hans fru och med tiden fick större uppgifter.

Han trillade piller, expiderade kunder och intresserade sig för medicin i allmänhet.

Hans stora genomslag som gjorde att han blev ett namn på allas läppar skede då den dåvarande kungen Karl XII drabbats av en märklig åkomma och hela den medicinska expertisen gick bet.

Bertil ficj chansen och botade kungen med en metod han själv uppfunnit. Mald sprängticka blandat med ullfet, lök och kalk i en lintrasa som masseras med stadig hand på penisen.

Kungen blev frisk och sände ut Bertil Brax till gods och herresäten för att utföra sin procedur till förnöjelse för alla adelsmän som plötsligt drabbats av samma sjukdom.

Drt brukar påstås att Alexander Graham Bell uppfann penisilinet men faktum är att Bertil Brax var först med denna metod.

Allt var dock inte frid och fröjd trots att Bertil köpte sig en liten liten svart rock samt ett eget litet gods för pengarna han tjänade då kärleken drabbade Bertil. Ulrika Eleonora...

Hur gick det med kärleken?
Citera
2022-04-18, 21:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkbacken
Bertil frodas och upfinner penisilin.

Det har berättats att Bertil Brax trivdes mycket väl hos Aegidius Ziervogel och hans fru och med tiden fick större uppgifter.

Han trillade piller, expiderade kunder och intresserade sig för medicin i allmänhet.

Hans stora genomslag som gjorde att han blev ett namn på allas läppar skede då den dåvarande kungen Karl XII drabbats av en märklig åkomma och hela den medicinska expertisen gick bet.

Bertil ficj chansen och botade kungen med en metod han själv uppfunnit. Mald sprängticka blandat med ullfet, lök och kalk i en lintrasa som masseras med stadig hand på penisen.

Kungen blev frisk och sände ut Bertil Brax till gods och herresäten för att utföra sin procedur till förnöjelse för alla adelsmän som plötsligt drabbats av samma sjukdom.

Drt brukar påstås att Alexander Graham Bell uppfann penisilinet men faktum är att Bertil Brax var först med denna metod.

Allt var dock inte frid och fröjd trots att Bertil köpte sig en liten liten svart rock samt ett eget litet gods för pengarna han tjänade då kärleken drabbade Bertil. Ulrika Eleonora...

Vad är det jag läser??? 🤣 Måste få veta mer!
Citera
2023-09-09, 16:43
  #10
Medlem
Hallå jag vill läsa mer!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback