Nu är det färdig flashbackat för gott!
Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Man lär sig nya saker hela tiden. Jag trodde SCOTUS var politiskt rena (bortsett från Ginsberg) och att de åtnjöt högt förtroende i USA. Roberts är alltså bland annat Epstein-besudlad. SCOTUS avslog Powells 1700 sidor långa anmälan med vändande post utan att ens läsa den. Nixter tror jag det var, hävdade att Kavanaugh och Berrett var korrumperade. Om korruptionen går ända upp till SCOTUS så är det riktigt illa.
Powell sa att när sanningen kommer ut så kommer amerikanska folket bli chockade. Korrumperad SCOTUS där vissa är pedofiler lär chocka en och annan kristen amerikan.
Det är gräsligt spännande att följa.
1. SCOTUS alla domare är per definition politiskt tillsatta och valda. Många har en hög nivå av respekt inklusive Ginsberg även om Thomas, Alito, Breyer och tidigare Scalia främst sken offentligt. Tråkigt nog verkar politiken i USA ha medfört att olika instanser börjat "bekriga" varandra diskriminerande. Ginsberg hade annars många goda sidor i vissa doktrinfrågor medan andra verkar ha varit kanske ofrivilliga ställningstaganden i "bekrigandet" och positionering i domstolspolitik.
2. Möjligheten finns också att SCOTUS tolkar lagen som så att politikerna själva bestämmer hur valet ska gå till m.m. och att den frågan avgörs av politikerna själva i deras stormöte den 6:e januari till som mest någon gång i mars 2021.
2.1. Det skulle då tekniskt kunna innebära att SCOTUS bara skulle ge talan åt politiker i den lokala staten eventuellt tillsammans med företrädare för berörda "federala" politiker.
2.2. En sådan syn på saken skulle kunna förklara varför SCOTUS anser att Texas inte har standing, för i domstolens syn på saken föreligger inte någon "who wants to be president tour med egna fördelar", utan saken innebär bara att Texas representanter eller övriga kan ta upp saken och göra den gällande på stormötet.
2.3 Det kanske är bäst för henne i så fall att hon visar upp sanningen vid rätt tillfälle. Ifall jag förstått saken rätt från studier av "audit" filmen handlar problemen främst om två saker; akademiker som inte fått mat på fyra år och politiskt progressiva som vill framåt. Det är ifall vad de säger på youtubefilmerna när de blir belysta med valproblem i stater där de i princip inte har något att frukta rättsligt på grund av 100% domstolskontroll.
3. Som jag skrev redan för två år sedan, det här kommer att bli episkt. Det är lite som betson reklamen när allt stannar och tiden fryses, fast tiden nu rullat på i nästan vad är det två månader? Gräsligt spännande, alla undrar vad som ska komma näst och vilken sorts spektakel eller gisslantagande som ska inträffa härnäst (ska 40 miljoner amerikaner få sina corona bidrag eller ska 40 andra miljoner amerikaner riskera vräkning på grund av att lagen om vräkningsförbud inte förlängs. Mitt i vintern och minusgrader nattetid?).
Nu är det färdigflashbackat så svara inte på detta inlägg.