2020-12-20, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det finns civila institutioner som kan handskas med det, nämligen domstolar. Om alla domstolar inklusive HD avvisar alla ifrågasättanden av valutslaget så finns det inget militären har laglig makt att göra.

Det ni diskuterar här i tråden tycks vara någon form av militärkupp.
Nej, ett valfusk med inblandning av främmande statsmakt, och därmed ett invasionsförsök.
2020-12-20, 00:16
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cig35
Har du missat att hon också har upprättat en tidplan för hur de olika stegen i målet ska genomföras och när de ska vara klara och skickat till SCOTUS med uppmaningen att så här ska ni sköta ert arbete. Jag betvivlar att domarna blev särskilt imponerade av den skrivelsen.

Ja, domare gillar verkligen att bli uppläxade av jurister *NOT*

Sydney missade även den lilla detaljen att SCOTUS inte är "in session" förens i början av Januari och jag tror inte att de är så himla pepp på att jobba på juldagen.
2020-12-20, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nej, ett valfusk med inblandning av främmande statsmakt, och därmed ett invasionsförsök.
Som sagt det finns civila vägar att komma tillrätta med valfusk.

Undantagstillstånd ska användas i lägen där det civila samhället kollapsat pga någon katastrof av något slag, typ en allvarlig pandemi (mycket allvarligare än Corona) då samhällets institutioner har upphört att fungera, eller naturligtvis också oroligheter som riskerar att leda till revolution e.d.

I USA ser vi ingen sådan utveckling just nu. Polisen och rättsväsendet fungerar som det ska. Att utlysa undantagstillstånd är då att beteckna som en militärkupp.
2020-12-20, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vad babblar du om? Det är ett anonymt forum öppet för diskussion och information. Ingen här behöver "ta ansvar" för vad man skriver.
Aha, du hänger inte med! ingen fara. Du skrev så här:
Citat:
Du vet att vi som skriver på FB inte har någon inside information, va? Att vi bara läser vad andra skriver och säger och förmedlar det vi tror stämmer? Är du väldigt ung eller lite efterbliven?
Din argumentation kan sammanfattas som "Vi kan inte stå för något vi säger för vi chansar ju bara" . Nu verkar du tro att "stå för"/"ansvar" på något sätt är kopplat till anonymiteten här på Flashback - nej, det är kopplat till historiken här på flashback. Om ni på Team Trump förutspår saker gång på gång som inte händer så blir i alla fall jag nyfiken på hur ni resonerar - uppenbarligen är de källor ni utgår från felaktiga men istället för att reflektera över det skjuter ni över problemet till oss på andra sidan: det är vi som inte förstår, det är vi som är hjärntvättade, det är vi som går på vad MSM har lurat i oss och ändå står vi här och har haft rätt tråden igenom: Biden vann, inga bevis som håller i en rättsal har kommit fram, delstats-domstolorna har dömt till vår fördel, PA-SCOTUS & SCOTUS har dömt till vår fördel, Department of Justice uttalande stämmer överens med vår verklighetsbeskrivning, elektorvalet gick som vi förutspådde, etc.

Så jag frågade killarna - som tog väldigt lätt på det här inbördeskriget de pratade om - vad planen var, vad är nästa deadline som snart kommer swisha förbi? Här valde du att hoppa in med det ovanståendet citatet - och skjuter över problemet "Sluta påminna oss om att vi har haft fel, vi sprider ju bara vidare sån information som vi gillar" och du har med andra ord missat själva grundbulten i Flashback - alla har rätt att säga vad man vill men ingen kan kräva att stå oemotsagd.
2020-12-20, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Som sagt det finns civila vägar att komma tillrätta med valfusk.

Undantagstillstånd ska användas i lägen där det civila samhället kollapsat pga någon katastrof av något slag, typ en allvarlig pandemi (mycket allvarligare än Corona) då samhällets institutioner har upphört att fungera, eller naturligtvis också oroligheter som riskerar att leda till revolution e.d.

I USA ser vi ingen sådan utveckling just nu. Polisen och rättsväsendet fungerar som det ska. Att utlysa undantagstillstånd är då att beteckna som en militärkupp.
Njae, håller inte med. LBJ utlyste undantagstillstånd hela fem(!) gånger, mer än någon annan president i USAs historia. Bush 41 utlyste det två gånger, senast i samband med Rodney King-upploppen, vilket var en barnlek jämfört mot hur George Floyd-upploppen var, för Rodney King-grejen var framförallt centrerade till L.A. medan Floyd-upploppen spred sig som löpeld över hela landet med riktigt ruggiga scener i vissa delstater. Så det kravs faktiskt inte så jädra mycket för att utlysa undantagstillstånd. Man skulle lätt kunna peka på Antifa och göra det om man ville, eller så skulle man kunna leka på Chicago och säga att staden tagits över av banditer och rövargäng då det sker flera dödskjutningar där på öppen gata mer eller mindre varje dag under den nuvarande borgmästarens vanstyre (så där kan man verkligen inte säga att "polisen fungerar") och i New York, Seattle och Minneapolis ser det också väldigt dystert ut, men återigen, undantagstillstånd har utlysts på betydligt lösare grunder än så i "modern" tid.

De "civila vägar" du nämner gäller "vanligt" valfusk, det vi talar om i det här fallet är ett valfusk som antingen är iscensatt av främmande makt, eller sker i samverkan med en sådan. Då har vi att göra med en hel annan situation.
2020-12-20, 01:06
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Aha, du hänger inte med! ingen fara. Du skrev så här:

Din argumentation kan sammanfattas som "Vi kan inte stå för något vi säger för vi chansar ju bara" . Nu verkar du tro att "stå för"/"ansvar" på något sätt är kopplat till anonymiteten här på Flashback - nej, det är kopplat till historiken här på flashback. Om ni på Team Trump förutspår saker gång på gång som inte händer så blir i alla fall jag nyfiken på hur ni resonerar - uppenbarligen är de källor ni utgår från felaktiga men istället för att reflektera över det skjuter ni över problemet till oss på andra sidan: det är vi som inte förstår, det är vi som är hjärntvättade, det är vi som går på vad MSM har lurat i oss och ändå står vi här och har haft rätt tråden igenom: Biden vann, inga bevis som håller i en rättsal har kommit fram, delstats-domstolorna har dömt till vår fördel, PA-SCOTUS & SCOTUS har dömt till vår fördel, Department of Justice uttalande stämmer överens med vår verklighetsbeskrivning, elektorvalet gick som vi förutspådde, etc.

Så jag frågade killarna - som tog väldigt lätt på det här inbördeskriget de pratade om - vad planen var, vad är nästa deadline som snart kommer swisha förbi? Här valde du att hoppa in med det ovanståendet citatet - och skjuter över problemet "Sluta påminna oss om att vi har haft fel, vi sprider ju bara vidare sån information som vi gillar" och du har med andra ord missat själva grundbulten i Flashback - alla har rätt att säga vad man vill men ingen kan kräva att stå oemotsagd.

Öhh, jag har inte krävt att få stå oemotsagd. Var har du fått det ifrån? Jag hävdar inte att jag står för absoluta sanningen. Den informationen vi tar till oss kanske stämmer och kanske är en del av det desinformation i syfte att förvilla. Jag tror fortfarande på team Trump. Jag är fortfarande övertygad om att Biden omöjligt kan sväras in, främst pga korruptionsanklagelsen från Kina, Ukraina och även Ryssland vill jag minnas. Powell kommer förr eller senare få presentera sina bevis på valfusk och korruption både bland demokrater och republikaner.
2020-12-20, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Ja, domare gillar verkligen att bli uppläxade av jurister *NOT*

Sydney missade även den lilla detaljen att SCOTUS inte är "in session" förens i början av Januari och jag tror inte att de är så himla pepp på att jobba på juldagen.
Nä så klart, inte undra på att folk vill jobba på SCOTUS, världens enkklaste jonn, för de djävlöarna är nöstan alltid lediga, och när de väl ska jobba så gör de aldrig ett skit, mer än att på sin höjd posta en standardformulerat brev där de avvisar fall efter fall, och det nästan alltid utan ens en förklaring, som i Kellys fall (stackars domare, de riskerar väl att kaffet kallnar om de måste skriva någon rad där de förklarar sig!)
2020-12-20, 01:35
Medlem
Citat:
Öhh, jag har inte krävt att få stå oemotsagd. Var har du fått det ifrån? Jag hävdar inte att jag står för absoluta sanningen. Den informationen vi tar till oss kanske stämmer och kanske är en del av det desinformation i syfte att förvilla. Jag tror fortfarande på team Trump. Jag är fortfarande övertygad om att Biden omöjligt kan sväras in, främst pga korruptionsanklagelsen från Kina, Ukraina och även Ryssland vill jag minnas. Powell kommer förr eller senare få presentera sina bevis på valfusk och korruption både bland demokrater och republikaner.
Jag ifrågasatte två killar som drömde om ett inbördeskrig då de uppenbarligen haft fel i sin tidsplan. Du dök in och ville argumentera, med de här två argumenten:
Citat:
Du vet att vi som skriver på FB inte har någon inside information, va? Att vi bara läser vad andra skriver och säger och förmedlar det vi tror stämmer? Är du väldigt ung eller lite efterbliven?
så med andra ord:
Argument #1: Ni har ingen särskild inside-information,
Argument #2: Ni sprider bara vidare det ni tror stämmer.
Din slutsats: Ifrågasätter man detta är man "ung eller lite efterbliven".

Tror inte vi kommer så mycket längre än så i meta-diskussionen. Jag är glad att du nu uttrycker en tydlig ställning: Biden kommer inte sväras in. Jag tror ju han kommer göra det. Vi får se vem som har rätt 20/1. Varför tror du att Powell nu plötsligt sitter på bevismaterial som hon inte har haft när hon släppte sin Kraken för ett par veckor sen?

Det här att de inte "fått" lägga fram sina bevis kan vi släppa eller? Hur mågna olika rättsalar har de varit uppe i nu? Minst 14 där Donald Trumps For President Inc står som part, och fyra till som Rudy-gänget ställt sig bakom? Vi har ju fått se vilka "bevis" som lagts fram i de olika instansera och det är inte samma som de pratar om på presskonferenser - det är inte domstolarnas fel utan Rudy-gängets såklart.

Tillägg:
Och ni menar på fullaste allvar att folket här på Flashback har fått ta del av mer bevismaterial än Department Of Justice gjorde ? Eller att William Barr brände hela sin karriär för att han inte pallade kolla igenom lite youtube-klipp på när valsedlar räknas?
Senast redigerad av aloc 2020-12-20 kl. 01:43.
2020-12-20, 02:15
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Nä så klart, inte undra på att folk vill jobba på SCOTUS, världens enkklaste jonn, för de djävlöarna är nöstan alltid lediga, och när de väl ska jobba så gör de aldrig ett skit, mer än att på sin höjd posta en standardformulerat brev där de avvisar fall efter fall, och det nästan alltid utan ens en förklaring, som i Kellys fall (stackars domare, de riskerar väl att kaffet kallnar om de måste skriva någon rad där de förklarar sig!)

Man lär sig nya saker hela tiden. Jag trodde SCOTUS var politiskt rena (bortsett från Ginsberg) och att de åtnjöt högt förtroende i USA. Roberts är alltså bland annat Epstein-besudlad. SCOTUS avslog Powells 1700 sidor långa anmälan med vändande post utan att ens läsa den. Nixter tror jag det var, hävdade att Kavanaugh och Berrett var korrumperade. Om korruptionen går ända upp till SCOTUS så är det riktigt illa. Powell sa att när sanningen kommer ut så kommer amerikanska folket bli chockade. Korrumperad SCOTUS där vissa är pedofiler lär chocka en och annan kristen amerikan.

Det är gräsligt spännande att följa.
2020-12-20, 02:39
Medlem
Citat:
Njae, håller inte med. LBJ utlyste undantagstillstånd hela fem(!) gånger, mer än någon annan president i USAs historia. Bush 41 utlyste det två gånger, senast i samband med Rodney King-upploppen, vilket var en barnlek jämfört mot hur George Floyd-upploppen var, för Rodney King-grejen var framförallt centrerade till L.A. medan Floyd-upploppen spred sig som löpeld över hela landet med riktigt ruggiga scener i vissa delstater. Så det kravs faktiskt inte så jädra mycket för att utlysa undantagstillstånd. Man skulle lätt kunna peka på Antifa och göra det om man ville, eller så skulle man kunna leka på Chicago och säga att staden tagits över av banditer och rövargäng då det sker flera dödskjutningar där på öppen gata mer eller mindre varje dag under den nuvarande borgmästarens vanstyre (så där kan man verkligen inte säga att "polisen fungerar") och i New York, Seattle och Minneapolis ser det också väldigt dystert ut, men återigen, undantagstillstånd har utlysts på betydligt lösare grunder än så i "modern" tid.

De "civila vägar" du nämner gäller "vanligt" valfusk, det vi talar om i det här fallet är ett valfusk som antingen är iscensatt av främmande makt, eller sker i samverkan med en sådan. Då har vi att göra med en hel annan situation.

Fast det är skillnad på lokalt begränsade undantagstillstånd som vid t.ex. lokala upplopp eller en lokal naturkatastrof och på ett totalt undantagstillstånd för hela landet som ni pratar om här.
Det är extremt stor skillnad.

Vid de tillfällen du påpekar så tog inte militären över något utan de gick bara in och hjälpte, de civila myndigheterna styrde fortfarande och de civila domstolarna gällde.
Ni pratar om att upplösa de civila domstolarna och att militären skall styra allt.

Det är som att jämföra knattefotboll med champions league.

Och jo går man in med militärmakt och tar militär kontroll över hela det civila systemet utan att det kollapsat så är det helt klart en militärkupp.
Polisen i USA fungerar, domstolarna fungerar, det finns inga utländska trupper på amerikansk mark.

Man har inte ens kunnat bevisa fusk som påverkat valet än mindre att det skall vara iscensatt av främmande makt så nej lagstöd för nationellt undantagsstöd finns verkligen inte.
2020-12-20, 02:47
Medlem
Citat:
Man lär sig nya saker hela tiden. Jag trodde SCOTUS var politiskt rena (bortsett från Ginsberg) och att de åtnjöt högt förtroende i USA. Roberts är alltså bland annat Epstein-besudlad. SCOTUS avslog Powells 1700 sidor långa anmälan med vändande post utan att ens läsa den. Nixter tror jag det var, hävdade att Kavanaugh och Berrett var korrumperade. Om korruptionen går ända upp till SCOTUS så är det riktigt illa. Powell sa att när sanningen kommer ut så kommer amerikanska folket bli chockade. Korrumperad SCOTUS där vissa är pedofiler lär chocka en och annan kristen amerikan.

NIXTER som hela tiden hävdade att SCOTUS och främst då de domare Trump tillsatt var pålitliga.
Så fort det kom till SCOTUS så var det klart påstod NIXTER.
Sedan när det blev avslag där också då helt plötsligt var de korrumperade.

I början så var det delstatsdomarna som var korrumperade men så fort man kom till federal nivå skulle de vinna för där fanns så många Trump-domare.
När det inte fungerade så sa ni istället att SCOTUS var det som gällde hela tiden, tidigare stämningar var bara ett spel och väl i SCOTUS så blir det vinst.
Och nu när det inte fungerade så är visst SCOTUS också korrumperade.

Nu sätter ni ert hopp till en de facto militärkupp.
Skulle Trump försöka lär han istället bli fängslad och då kommer ni skrika att militären är korrumperad också.
Jag tror dock inte Trump ens vågar försöka, han vet nog att han inte har militären på sin sida.
Han kunde inte ens få militärens stöd till att ingripa vid upploppen.
Att de skulle acceptera ett totalt undantagstillstånd är inte sannolikt.
2020-12-20, 02:52
Medlem
Nu är det färdig flashbackat för gott!

Citat:
Man lär sig nya saker hela tiden. Jag trodde SCOTUS var politiskt rena (bortsett från Ginsberg) och att de åtnjöt högt förtroende i USA. Roberts är alltså bland annat Epstein-besudlad. SCOTUS avslog Powells 1700 sidor långa anmälan med vändande post utan att ens läsa den. Nixter tror jag det var, hävdade att Kavanaugh och Berrett var korrumperade. Om korruptionen går ända upp till SCOTUS så är det riktigt illa.

Powell sa att när sanningen kommer ut så kommer amerikanska folket bli chockade. Korrumperad SCOTUS där vissa är pedofiler lär chocka en och annan kristen amerikan.

1. SCOTUS alla domare är per definition politiskt tillsatta och valda. Många har en hög nivå av respekt inklusive Ginsberg även om Thomas, Alito, Breyer och tidigare Scalia främst sken offentligt. Tråkigt nog verkar politiken i USA ha medfört att olika instanser börjat "bekriga" varandra diskriminerande. Ginsberg hade annars många goda sidor i vissa doktrinfrågor medan andra verkar ha varit kanske ofrivilliga ställningstaganden i "bekrigandet" och positionering i domstolspolitik.

2. Möjligheten finns också att SCOTUS tolkar lagen som så att politikerna själva bestämmer hur valet ska gå till m.m. och att den frågan avgörs av politikerna själva i deras stormöte den 6:e januari till som mest någon gång i mars 2021.

2.1. Det skulle då tekniskt kunna innebära att SCOTUS bara skulle ge talan åt politiker i den lokala staten eventuellt tillsammans med företrädare för berörda "federala" politiker.

2.2. En sådan syn på saken skulle kunna förklara varför SCOTUS anser att Texas inte har standing, för i domstolens syn på saken föreligger inte någon "who wants to be president tour med egna fördelar", utan saken innebär bara att Texas representanter eller övriga kan ta upp saken och göra den gällande på stormötet.

2.3 Det kanske är bäst för henne i så fall att hon visar upp sanningen vid rätt tillfälle. Ifall jag förstått saken rätt från studier av "audit" filmen handlar problemen främst om två saker; akademiker som inte fått mat på fyra år och politiskt progressiva som vill framåt. Det är ifall vad de säger på youtubefilmerna när de blir belysta med valproblem i stater där de i princip inte har något att frukta rättsligt på grund av 100% domstolskontroll.

3. Som jag skrev redan för två år sedan, det här kommer att bli episkt. Det är lite som betson reklamen när allt stannar och tiden fryses, fast tiden nu rullat på i nästan vad är det två månader? Gräsligt spännande, alla undrar vad som ska komma näst och vilken sorts spektakel eller gisslantagande som ska inträffa härnäst (ska 40 miljoner amerikaner få sina corona bidrag eller ska 40 andra miljoner amerikaner riskera vräkning på grund av att lagen om vräkningsförbud inte förlängs. Mitt i vintern och minusgrader nattetid?).

Nu är det färdigflashbackat så svara inte på detta inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in