Är det bara jag som tycker mig lägga märke till detta med jämna mellanrum på sistone?
Nu senast är det Garant som är i farten och vill få oss att inte äta kött genom att på baksidan av mjölkpaketet introducera en ny maträtt, från sitt eget vegosortiment, som liknar köttfärs men som inte har något kött i sig. Samtidigt har de lite "pedagogisk" språkundervisning där de bokstaverar ut det svårstavade namnet för detta nya påhitt, baserat på huvudingrediensen. Helst ska vi väl glömma att det ens finns något som heter köttfärs.
Har även sett en massa klimattjat (haha uppfann jag också ett ord nu?
) på Änglamarks mjölkpaket, tror jag det var. De gjorde bland annat en grej av att det skulle vara häftigt att äta mat i mörker och spara ström på samma gång. Så löjligt.
Finns garanterat fler exempel, då jag inte aktivt undersökt saken utan bara passivt observerat. Fyll gärna på med era egna iakttagelser (och vad ni tycker om dem)!
Förr vet jag det diskuterades om det var lämpligt ens med vanlig reklam på mjölkpaketen. Anledningen är att man kanske inte ska missbruka sin position mitt på folks matbord hur som helst. Ett par gamla FB-trådar kan tjäna som exempel här:
(FB) Är reklam på mjölken något för dig? (2006)
(FB) Annonsera på mjölkpaket? (2010)
Har ändamålet helgat medlen nu helt plötsligt? Eftersom de inte bara gör reklam, utan till och med vill ändra vår livsstil. Ska man vara tvungen att värja sig med en tillbringare för att slippa få detta smetat i ansiktet om man vill servera mjölk till maten? Det bästa är kanske att inte köpa just den mjölken dock. Bryr de sig inte längre om ifall de förlorar köpare? Vad är de ute efter?
Nu senast är det Garant som är i farten och vill få oss att inte äta kött genom att på baksidan av mjölkpaketet introducera en ny maträtt, från sitt eget vegosortiment, som liknar köttfärs men som inte har något kött i sig. Samtidigt har de lite "pedagogisk" språkundervisning där de bokstaverar ut det svårstavade namnet för detta nya påhitt, baserat på huvudingrediensen. Helst ska vi väl glömma att det ens finns något som heter köttfärs.
Har även sett en massa klimattjat (haha uppfann jag också ett ord nu?
) på Änglamarks mjölkpaket, tror jag det var. De gjorde bland annat en grej av att det skulle vara häftigt att äta mat i mörker och spara ström på samma gång. Så löjligt.Finns garanterat fler exempel, då jag inte aktivt undersökt saken utan bara passivt observerat. Fyll gärna på med era egna iakttagelser (och vad ni tycker om dem)!

Förr vet jag det diskuterades om det var lämpligt ens med vanlig reklam på mjölkpaketen. Anledningen är att man kanske inte ska missbruka sin position mitt på folks matbord hur som helst. Ett par gamla FB-trådar kan tjäna som exempel här:
(FB) Är reklam på mjölken något för dig? (2006)
(FB) Annonsera på mjölkpaket? (2010)
Har ändamålet helgat medlen nu helt plötsligt? Eftersom de inte bara gör reklam, utan till och med vill ändra vår livsstil. Ska man vara tvungen att värja sig med en tillbringare för att slippa få detta smetat i ansiktet om man vill servera mjölk till maten? Det bästa är kanske att inte köpa just den mjölken dock. Bryr de sig inte längre om ifall de förlorar köpare? Vad är de ute efter?