2020-12-19, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Mycket intressant, Källa på det tack, det vill jag läsa.

Virusbelastning, Enligt alla artiklar jag läst: Mängd virus man initsiellt exponerats för är vad som till
stor grad påverkar sjukdomsförloppets allvarlighet.

Med det du säger så har inte skyddsutrustning någon betydelse.
Sjukvården kan kasta munblöjorna och vara riktiga män och kvinnor istället.

Ja jag är relativt säker på att mängden virus man får i sig har betydelse. För det första lär det vara så att man behöver få i sig uppåt 1000 viruspartiklar vid ett tillfälle för att man säkert skall bli smittad.
Men skulle man dra ner miljoner virus i lungorna på en gång så är det klart att sjukdomen kommer snabbare och kraftigare. Då hinner immunförsvaret inte reagera förrän det är för sent.
Citera
2020-12-19, 23:13
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Vilka påstår det? Jag tror det tillhör ryktesspridningen som massmedia brukar stå för. Bevis saknas oftast.

Fler skulle behöva VETA att de påstådda patienterna verkligen har coronaviruset i sina kroppar, och VETA att det är coronaviruset som de verkligen dött AV, inte MED.

Fler skulle behöva se med egna ögon om alla påståenden är sanna.

Ungefär 100% av svenska folket tror de vet, men vad de verkligen gör är att TRO, endast. Tro är inte att veta.

Varför är det så viktigt då? Det kan vara skillnad mellan sanning och lögn, frihet och tyranni.

Edit: Sedan kan sjukhusen gå på knä för att de är underbemannade. Kanske inte sjuksköterskorna vill ta det förfärliga coronavaccinet (och jag förstår dem verkligen)?

Dött med men inte av är nog den vanligaste formen av Sars-2 död.
Men med och/el. av Morfin,midazolam alternativt propofol.

Bra källa på hur man resonerar. (mordmanual)
https://lakartidningen.se/wp-content/uploads/2020/04/F3PM.pdf
Citera
2020-12-19, 23:18
Medlem
Merwinnas avatar
Det här är inte klokt:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/563xl6/karin-tegmark-wisell-om-nya-virusvarianten-finns-inte-i-sverige

UD: Ingen avrådan om resa till eller från Storbritannien
På grund av den höga smittspridningen och den nya virusvarianten införs nu "Steg 4"- restriktioner i London och i sydöstra England. Restriktionerna är betydligt hårdare än tidigare och medborgarna uppmanas att stanna hemma och får endast fira jul med de som bor i samma hushåll.

Det beräknas bo cirka 100 000 svenskar i London. Många av dem väntas resa hem till Sverige under julen.

UD säger till Aftonbladet att de inte har någon ny avrådan från att resa till eller från Storbrittannien under jul.

– Vi har inga krav på karantän om man reser in i Sverige, säger Sara Brynedal, presskommunikatör på UD.

Det enda myndigheterna gör, är att "bevaka" om den nya virusvarianten kommit in till Sverige. De gör inget för att hindra den. Tänk om de åtminstone nu i elfte timmen, skulle kunna visa på lite handlingskraft! Jag känner, att det aldrig kommer att gå att förlåta misskötseln av den här pandemin.
Citera
2020-12-19, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det här är inte klokt:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/563xl6/karin-tegmark-wisell-om-nya-virusvarianten-finns-inte-i-sverige

UD: Ingen avrådan om resa till eller från Storbritannien
På grund av den höga smittspridningen och den nya virusvarianten införs nu "Steg 4"- restriktioner i London och i sydöstra England. Restriktionerna är betydligt hårdare än tidigare och medborgarna uppmanas att stanna hemma och får endast fira jul med de som bor i samma hushåll.

Det beräknas bo cirka 100 000 svenskar i London. Många av dem väntas resa hem till Sverige under julen.

UD säger till Aftonbladet att de inte har någon ny avrådan från att resa till eller från Storbrittannien under jul.

– Vi har inga krav på karantän om man reser in i Sverige, säger Sara Brynedal, presskommunikatör på UD.

Det enda myndigheterna gör, är att "bevaka" om den nya virusvarianten kommit in till Sverige. De gör inget för att hindra den. Tänk om de åtminstone nu i elfte timmen, skulle kunna visa på lite handlingskraft! Jag känner, att det aldrig kommer att gå att förlåta misskötseln av den här pandemin.

Det nya viruset är förmodligen redan här, men att låta massor av nya smittade komma in gör naturligtvis inte situationen bättre. Vi vet väldigt lite om denna nya variant förutom att den sprids 70% snabbare. Det kommer att öka trycket på sjukvården rejält framöver och den har redan nått kapacitetstaket.
Citera
2020-12-19, 23:26
Avslutad
Enligt SCB var det cirka 79 600 dödsfall fram till sista oktober. I november har man rapporterat drygt 8 000 dödsfall.

Då är vi uppe i 79 600 + 8000 dödsfall = 87 600 dödsfall.

Mellan 2010 - 2019 har dödstalen i December legat på cirka 7900 - 8600 dödsfall.

Om man utgår ifrån dessa nivåer och lägger till det så kommer man upp i 95 500 - 96 200 dödsfall.

För att det ska kunna sluta på färre dödsfall än så 2020 så krävs det i princip en underdödlighet och ovanligt få dödsfall i December. Vilket jag ser som helt orimligt.

Så ovanstående tal är för mig den lägsta skattningen jag tror är rimlig.

Det ska ha varit överdödlighet sedan vecka 47 och man har hitils rapporterat 1183 dödsfall i December.

Om man lägger till dessa dödsfall (på 95 500 - 96 200) är man redan uppe i cirka 96 680 - 97 370 dödsfall.

Då är det 12 dagar på December, som statistiskt sett är de dödligaste veckorna i December.

Därför tror jag att det är fullt rimligt i nuläget att det i antal kan bli fler än århundradets dödligaste år, nämligen 1993 på 97 000 dödsfall.

Visst jag har inte tagit hänsyn till invånare, men när det här började såg jag det som helt otänkbart med ett dödligare år totalt sett med. Det gör jag inte längre.

Dessutom dog ju fler varenda år på 90-talet, det var normalt med 93 000 - 95 000 även utan en pandemi. Så det är inte "lättare" idag att komma upp i så höga dödstal, snarare precis tvärtom.
Citera
2020-12-19, 23:27
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Men centrum i min kommun är proppfyllt med folk. Som trängs, sitter utan avstånd (däribland en del 70-plussare). Det är ok? Jag blir inte förvånad över att det är som det är i Scverige när jag hör folk som dig resonera...

Kommunen kan ju bara styra över sina egna verksamheter, de kan inte stänga butiker och fik.
Förmodligen kommer det att göras efter jul
Citera
2020-12-19, 23:29
Medlem
Merwinnas avatar
Är det någon som vet varför Liechtenstein är så fruktansvärt drabbat? Jag har aldrig varit där, men jag har haft en bild av det som ett rikt, välordnat land. "Ruritanien"! Där borde väl de flesta kunna arbeta hemifrån, isolera sig, undvika kollektivtrafik o.s.v.? Och de har inte heller tagit emot många invandrare från Mellanöstern eller Afrika, så vitt jag vet. Så vad beror det på - att det är för tättbefolkat för att människor ska kunna undvika varandra?
Senast redigerad av Merwinna 2020-12-19 kl. 23:33.
Citera
2020-12-19, 23:31
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Ska inte militären ha sjukvårdsutbildad personal då, hur är det annars tänkt att funka.

Jag tror de är tillfrågade men de hade ingen möjlighet.
Kan ha fel men uppfattade det så.

Med risk för att behöva ta på mig foliehatten har jag en fundering
kan man inte ta hjälp av landets alla veterinärer?
Citera
2020-12-19, 23:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Man kan stöta och blöta graden av stängning man bör ta till.

Men det är ett faktum att Ivermectins effekter mot covid har varit begränsat kända sedan mars, fullständigt kända sedan april. Och sedan en tid tillbaka vet man att det dessutom är så gott som en 100% ig profylax.

Ställ i stället frågan. Varför sätts det inte in för att så gott som fullständigt slå ned epidemin?

Om man tittar på FASS så verkar det endast finnas i kräm (Soolantra) för behandling av rosacea. Det finns i tablettform (Scatol) men den tillhandahålls inte. Resterande Ivermectin som finns är för djur, både infusionsvätska, pasta och kräm. Du får ställa frågan till läkemedelsverket om det ens är uppe på tapeten att titta på det, de kanske har någon pågående studie?
Citera
2020-12-19, 23:43
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Ska inte militären ha sjukvårdsutbildad personal då, hur är det annars tänkt att funka.

Dom sitter inte sysslolösa och väntar på att det skall bli krig, utan dom jobbar redan inom vården.
Citera
2020-12-19, 23:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
]Jag förneka inte existens av virus, generellt alltså, vart fick du det ifrån?[/b]

5G existerar också, tyvärr, helt odemokratiskt och olagligt fortfarande. Vilka effekter strålningen nu har på människor, djur och natur vet varken du eller jag, eftersom de krafter som vill ha 5G (Wallenbers Ericsson) smusslar undan bevisbördan på deras produkt, dvs. bevis på att den verkligen är ofarlig. Det är korruption naturligtvis av skurkregeringen och strålsäkerhetsmyndigheten.

Så nej, du hade då inte mycket vettigt att komma med, som vanligt.

Gå nu och läs senaste nytt från MSM om det politiska spökviruset corona.

Du motsäger dig själv. Om du inte tror att viruset finns så bör du ju skriva i ett annat forum.

Du vet att man sa samma sak om 3G, 4G och nu 5G. Vi är här ff och jag slår vad om att du har en mobiltelefon. Hyckleri deluxe. Men om du inte använder mobiltelefon då ska jag ge dig en eloge.
Citera
2020-12-19, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Om man tittar på FASS så verkar det endast finnas i kräm (Soolantra) för behandling av rosacea. Det finns i tablettform (Scatol) men den tillhandahålls inte. Resterande Ivermectin som finns är för djur, både infusionsvätska, pasta och kräm. Du får ställa frågan till läkemedelsverket om det ens är uppe på tapeten att titta på det, de kanske har någon pågående studie?

Kan beställas här, Men troligtvis bluff:

https://alphaomegaperformance.com/bestall-stromectol-sverige-frakt-over-hela-varlden-rabatt-pa-natet-apotek-oss/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in