2020-12-19, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jaså, jag tyckte det stod att hon drivit över 500 federal cases och vunnit 70% av dem

Var står det så? Med en annan källa än Powell själv såklart.
2020-12-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Ja då lär ju ”på fredag” flyttas till 3 nov 2024.

Å andra sidan tror jag Ivanka har goda chanser i valet 2024, vilket oroar mig.

Jag tror mycket kommer att bero på vad som händer med Trump efter hans immunitet är borta.
Hamnar han i många rättsfall, kommer det fram mycket smuts av de gångna 4 åren så är hon rökt.
Finns inte en chans GOP kommer att stödja henne.
Jag tvivlar starkt på att någon i familjen, Trump inkluderat kommer att kunna kapa GOP som Trump gjorde en gång till.
Detta var början på antingen ett ny enat GOP i nästa val, eller ett decimerat med folk som hänger sig kvar hos familjen Trump.

Blir det en Kraken a la Powell däremot så ser hennes chanser betydligt bättre ut.
Senast redigerad av noreplies 2020-12-19 kl. 22:56.
2020-12-19, 22:55
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Jupp, efter att Elektorerna blivit räknade och Biden utsetts till näste president den 6:e så kommer "på fredag" flyttas till 20:e.

Efter det så vette tusen vad de skall hitta på för att hålla hoppet uppe.
Tråden kommer leva om 10 år också. Trump dog i hjärtattack 2028 men Nixter kommer prata om Trumps snara återvändande från de döda och Powells nya stämning i en countycourt i södern.
Det är fortfarande så att Dominions maskiner styrs av Chavez och det är raidas servrar över hela jorden som mörkas. CIA-chefen har inte synts till på två veckor och är förmodligen på Guantanamo (som nu är en ekologisk kaffeodling)
2020-12-19, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Jag tror mycket kommer att bero på vad som händer med Trump efter hans immunitet är borta.
Hamnar han i många rättsfall, kommer det fram mycket smuts av de gångna 4 åren så är hon rökt.
Finns inte en chans GOP kommer att stödja henne.

Blir det en Kraken a la Powell däremot så ser hennes chanser betydligt bättre ut.

Min tanke är ju att Trumps sympatisörer kommer stödja henne för... ja hon är ju Trump.

Men sen kan hon dra sympatisörer som ung kvinna, moderat osv. Sedan blir det en meme att första kvinnliga presidenten är konservativ.
2020-12-19, 22:57
Medlem
Citat:
Jaså, jag tyckte det stod att hon drivit över 500 federal cases och vunnit 70% av dem, men du din jävla lallare har säkert bättre koll på amerikanska juridiken än hon. "Please nigga".

"Vilken förstaårsjurist som helst" sa Bill

"Hon skämmer ut sig själv" sa Bull

Med risk att vara sådan vill jag nog hävda att Aramir2 är en av de skarpaste juridiska hjärnorna på Flashback.

Viss reservation att jag blandar ihop användarnamnen men vill minnas att han är en av tre användare jag genuint imponerats av i juridikforumet.
2020-12-19, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Min tanke är ju att Trumps sympatisörer kommer stödja henne för... ja hon är ju Trump.

Men sen kan hon dra sympatisörer som ung kvinna, moderat osv. Sedan blir det en meme att första kvinnliga presidenten är konservativ.

Första kvinnliga presidenten bli Harris. Biden kommer aldrig att hålla i 4 år.
2020-12-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Första kvinnliga presidenten bli Harris. Biden kommer aldrig att hålla i 4 år.

Äh, tror nog han kan kämpa på 4 år. Däremot är det ju självfallet naturligt att Harris ställer upp i valet 2024.
2020-12-19, 23:06
Medlem
Citat:
Jaså, jag tyckte det stod att hon drivit över 500 federal cases och vunnit 70% av dem, men du din jävla lallare har säkert bättre koll på amerikanska juridiken än hon. "Please nigga".

"Vilken förstaårsjurist som helst" sa Bill

"Hon skämmer ut sig själv" sa Bull
Powell är en s k "appellate lawyer" och anses vara en av de absolut främsta inom den kategorin. Hon går som sagt var "all in" så man får se var det slutar.
Senast redigerad av sacramento 2020-12-19 kl. 23:17.
2020-12-19, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Suck! Att du ens orkar.

1. Grattis, du är 6 timmar efter alla andra.
2. Prova läsa första stycket i din länk.

Jag gör en re-write så du förstår.

Pentagon: Ledsen men vi har skitmycket på jobbet just nu. Kan vi fortsätta efter nyår?

Bidens team: Nä, vi vill fortsätta.

Förstår du nu?

Det här är ju alldeles för enkelt...
Lessen pysen, du har bara såååå fel!

Citat:
Yohannes Abraham, executive director of Biden’s transition team, told reporters that no such agreement existed, however. “We were concerned to learn this week about an abrupt halt in the already limited cooperation there,” Abraham said, according to Reuters.

“There was no mutually agreed-upon holiday break,” he reportedly said, adding that he expects the Department of Defense to reverse the decision and continue the briefings, “as there's no time to spare” in preparing for national security contingencies.

https://www.rt.com/usa/510156-pentagon-biden-meetings-rubicon

Jag gör en re-write så att DU förstår.

"Julledighet" my ass, Pentagon stoppade samarbetet med Bidens team på eget bevåg och Bidens team är nu skitnervösa. INGEN, jag upprepar INGEN "överenskommelse" finns om att återuppta samarbetet efter julhelgerna.

#CrossTheRubicon

Dags du börjar lära dig vad denna hashtag betyder, för du lär komma se mycket av den snart som en föraning om vad som komma skall!
2020-12-19, 23:13
Medlem
Lyckades inte ryssarna hacka Dominonmaskinerna så Trump kunde vinna? Eller vad har ryssarna på Trump. Nu måste verkligen FBI kopplas in.
https://twitter.com/realdonaldtrump/status/1340333618691002368?s=21
2020-12-19, 23:18
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Man är inte bättre än sin senaste match. Och det är hennes senaste matcher som diskuteras just nu

Skitsnack. Ibland vinner man och ibland förlorar man. Hon har uppenbarligen vunnit många stora fall och uppenbarligen finns det folk i absoluta toppskiktet som har stort förtroende för henne. Men för all del, garva du innan musiken tystnat.
2020-12-19, 23:25
Medlem
siisters avatar
Citat:
Skitsnack. Ibland vinner man och ibland förlorar man. Hon har uppenbarligen vunnit många stora fall och uppenbarligen finns det folk i absoluta toppskiktet som har stort förtroende för henne. Men för all del, garva du innan musiken tystnat.

Självklart. Men förutom att förlora så stavar hon fel, skickar in felaktiga dokument, tomma dokument, bevis som inte stämmer och en hög med svammel

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in