Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Man vet inte OM det var ett mord... Det skulle ju vara djävligt jobbigt om en film var allt. Tänk alla actionfilmer där folk blir mördare - är det på riktigt då tänker du...? Man behöver inte på något sätt avgöra om filmerna visar ett riktigt mord eller bara är fiction?
Om du inte vet skillnaden mellan fiction och verklighet, då förstår jag absolut varför du har problem med att inse att Skånemejerier gått ut med att de hyvlat ostar och paketerat om dem i den riktiga världen.
Det jag ville få fram var att det var väldigt fult av dem, om det sedan bryter mot någon lag, det vet jag inte, men uppenbart anser Livsmedelsverket att man dels ska skära bort mer än vad det franska mejeriet gjorde, dels att man inte ska paketera om.
Hur som, ingen mer ost eller annan produkt därifrån för mig. Detta trots att de påstår sig ha ändrat sina rutiner nu, de rutiner som tydligen du anser vara förträffliga - Varför de nu skulle behöva göra det om det vore så.
Man kanske har andra krav på hygien gällande livsmedelshantering i Frankrike? Vad vet jag? Kanske man kan skicka de hyvlade ostarna till huvudkontoret där?