2020-12-19, 10:46
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Hur sjuk är FF egentligen, hur kan detta ha fått fortsätta.
Varför fascineras han av pedofiler?
Kan det vara så att han blev utnyttjad som barn och vill vara offer igen och kanske även emellanåt vill träffa barn.
Federley tänder på pedofili och önskar få vara med men behöver en annan pedofil att uppleva det med?
Citera
2020-12-19, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Hur sjuk är FF egentligen, hur kan detta ha fått fortsätta.
Varför fascineras han av pedofiler?
Kan det vara så att han blev utnyttjad som barn och vill vara offer igen och kanske även emellanåt vill träffa barn.

FF har troligen skyddats av flera skäl (vänskap släktskap makt osv).

En berättigad fråga. FF har troligen ett personligt bagage (trauma och/eller egen suspekt läggning) som leder honom till pedofiler, har överseende osv.

FF:s motiv är nog väldigt komplexa och grumliga.

Just sambon är ju ett extremfall och säkerligen mkt farlig fortfarande. Det FF gjort är ett experiment, ett vansinnigt experiment.

Spela rysk roulette med en pedofil, vad ska man säga?

Bara en störd förälder gör såhär.
Citera
2020-12-19, 12:37
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
FF har troligen skyddats av flera skäl (vänskap släktskap makt osv).

En berättigad fråga. FF har troligen ett personligt bagage (trauma och/eller egen suspekt läggning) som leder honom till pedofiler, har överseende osv.

FF:s motiv är nog väldigt komplexa och grumliga.

Just sambon är ju ett extremfall och säkerligen mkt farlig fortfarande. Det FF gjort är ett experiment, ett vansinnigt experiment.

Spela rysk roulette med en pedofil, vad ska man säga?

Bara en störd förälder gör såhär.

Ja och förutom att snubben är pedofil och har begått väldigt grymma brott , så var han ju helt fixerad vid både sitt ex och hennes barn . Han har blivit dömd till kontaktförbud minst två ggr . Så han är nog inte så lätt att bli av med , även om F sedan skulle vilja .
Senast redigerad av nickomyra 2020-12-19 kl. 12:42.
Citera
2020-12-19, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Ja och förutom att snubben är pedofil och har begått väldigt grymma brott , så var han ju helt fixerad vid både sitt ex och hennes barn . Han har blivit dömd till kontaktförbud minst två ggr . Så han är nog inte så lätt att bli av med , även om F skulle vilja .

Ja just det, där kommer psykopatin fram. Ingen ånger, efterhängsen, gränslös, manipulativ och driftig.

Pedofili hänger alltid ihop med empatistörning.

Vilket j-a driv den här pedofilen har.

Han hinner inte ens avtjäna sitt straff innan han raggar upp en bisexuell skör toppolitiker med minderårigt barn.

Fy fan. FF verkar ha noll koll, men hans pedosambo vet nog precis vad han gör.

Pedosar är rovdjur och de är slipade.

Jag har råkat på ett par stycken (vilken förälder har inte det?) och de var riktigt sluga. Snabba.

Jag jagade en av dom på offentlig plats, 1 m bakom, och plötsligt försvann han, som en jävla trollkarl, mitt framför ögonen.

Att ha en sån här människa i sitt privatliv måste vara en mardröm.
Citera
2020-12-19, 13:00
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Kan vi säga att Federley med de fakta vi känner till idag kan benämnas Pedofilofil?

Pedofilofilen Fredrick Federley.
Citera
2020-12-19, 13:05
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Kan vi säga att Federley med de fakta vi känner till idag kan benämnas Pedofilofil?

Ja det tycker jag att vi kan .
Känner mig frustrerad .. har sett flera kommentarer från folk som verkar veta att det finns mkt mer skit , men det verkar inte finnas några journalister som ens vill ställa lite obekväma frågor , än mindre gräva .
Att få några svar till från både Peddorick och Annie om vissa datum etc skulle göra stor skillnad .
Citera
2020-12-19, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Ja det tycker jag att vi kan .
Känner mig frustrerad .. har sett flera kommentarer från folk som verkar veta att det finns mkt mer skit , men det verkar inte finnas några journalister som ens vill ställa lite obekväma frågor , än mindre gräva .
Att få några svar till från både Peddorick och Annie om vissa datum etc skulle göra stor skillnad .

Det finns en polisiär aspekt vi kan hoppas på, om vi vill ha mer fakta, en bredare bild av vad som hänt.

Eftersom mannen är villkorligt frigiven och bodde ihop med riskobjekt (Federley) och har minderårigt barn, kan man hoppas på datorkoll.

Jag utesluter att mannen undvikit barnporr under 2020. Barnporr bör finnas i hans telefon, laptop och eventuellt i Federleys laptop + telefon.

Eftersom han är villkorligt frigiven, bör polisen rutinkontrollera hans internettrafik, eller är jag för optimistisk?

Han har ju gått på möten med frivården..

De borde väl ha koll på hans liv?

Jag undrar fö hur polisen (de som sköter säkerheten runt Federley) tänker kring Federleys mörkande?

Visste de att deras riskobjekt skyddade en pedofil?
Citera
2020-12-19, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna

Svar ja.

Jag tror tyvärr att det är mkt värre än så.
Citera
2020-12-19, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Är det inte rätt talande att Federleys första reaktion vid mötet med Kriminalvården var att försöka utnyttja sin position för att tysta det faktum att han var sambo med en man dömd för grova sexuella övergrepp. Det låter faktiskt mer som han gjorde slut med mannen pga de vägrade snarare än att han inte känt till sambons brott. Man ska nog vara på det klara med att orsaken till varför mötet hölls var att Federley med dotter bodde tillsammans med en villkorligt frigiven pedofil som begått övergrepp mot flickor. Nåt som är olämpligt på så otroligt många sätt. Det kan också innebära att mannen brutit mot reglerna för frigivning.

Dock så tror jag att det största problemet för Federleys fortsatta karriär är att han försöka utnyttja sin ställning. Det är inte bara olämpligt och omoraliskt. Det kan också vara kriminellt.

Hela historien är verkligen genomvidrig!

Sund och korrekt analys.

Federleys sambo får nog inte vara i närheten av barn, jobba med barn, bo med barn osv. Det bör vara så medan han är villkorligt frigiven.

Har Federley låtit pedofilen bo hos sig och interagera med ett eget barn, har nog båda männen brutit mot reglerna.

Federleys beteende gränsar till skyddande av brottsling.

Riktigt smutsigt.

Att frivården reagerade är självklart.
Citera
2020-12-19, 14:42
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Intressant blogginlägg på Västerbottens-Kuriren och tillika intressant kommentatorsfält.

https://blogg.vk.se/asasuh/2020/12/06/federley-och-medias-talande-tystnad/

Bland annat "Annie Lööf, Federleys partikamrat och kollega, har under sina år som partiledare placerat sig själv på moralens höga hästar. Just nu säger hon inget om moral. Hon iakttar snarare största möjliga tystnad och hoppas antagligen att parternas uppgörelse om ny arbetsmarknadslagstiftning ska överskugga pedofilskandalen. Till skillnad från politiker kan väljarna dock hålla två tankar i huvudet samtidigt", tyckte jag var särskilt väl uttryckt.
Så länge Annie inte går ut och säger att de lägger all sin tid på denna peddoskandal och att de kommer genomlysa var medarbetares telefon/dator och vara Polisen behjälplig för detta fasansfulla brott, Corona jobb som väntar eller ej så är hennes lilla trovärdighet som bortblåst för alltid. Hjälp Polisen rensa ut i era led, eller avgå!
Låt hennes höga klackar återvända till Värnamo för gott.
Citera
2020-12-19, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortan
Så länge Annie inte går ut och säger att de lägger all sin tid på denna peddoskandal och att de kommer genomlysa var medarbetares telefon/dator och vara Polisen behjälplig för detta fasansfulla brott, Corona jobb som väntar eller ej så är hennes lilla trovärdighet som bortblåst för alltid. Hjälp Polisen rensa ut i era led, eller avgå!
Låt hennes höga klackar återvända till Värnamo för gott.

Lööf agerar inte tillräckligt kraftfullt, i det stora hela. Efter hennes första kommentarer, behövs långsiktiga planer och tydliga besked.

Vad allmänheten behöver veta, är vad som finns i Federleys och sambons datorer och vad Lööf anser om Federleys pedokramande.

Han känner väl flera pedosar.

Pedosar är dessutom utpräglade återfallsbrottslingar

Extremt allvarlig situation för Federley.
Citera
2020-12-19, 16:10
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Lööf agerar inte tillräckligt kraftfullt, i det stora hela. Efter hennes första kommentarer, behövs långsiktiga planer och tydliga besked.

Vad allmänheten behöver veta, är vad som finns i Federleys och sambons datorer och vad Lööf anser om Federleys pedokramande.

Han känner väl flera pedosar.

Pedosar är dessutom utpräglade återfallsbrottslingar

Extremt allvarlig situation för Federley.

Och extremt allvarligt för Annie. Gör hon inget kraftfullt uttalande snart måste hennes tid vara förbi. Inte ens en bonde kan vara så traditionell att hon får fortsatt förtroende om hon är tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in