2020-12-19, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Jo och det är därför domstolsvägen är stängd. Det kommer aldrig att bli färdigt innan den 20:e.

Det upp till lokala politiska församlingar att tn ansvar för situationen och utnämna TheDonald till den 1:a, och eviga, Kejsaren av Amerikatt.

Fast lite mer seriöst så är det svårt att se hur man skall gå vidare nu? Det samlas mer och mer bevis för att massivt valfusk verkloigen förekommit men det är mestadels anekdotiskt och inget som kanske håller i domstol men de processerna kommer att ta månader. Hade alla valfusk filmerna som rapporteras i ståden också körts på CNN så hade demokratiska väljare varit mentalt förberedda på att ett politiskt beslut kan komma. Nu vet jag inte vad man skall göra? Börjar nog luta åt att stödja Trump om han helt enkelt beordrar militären att övervaka ett omval den 3:e januari eller så?

Glad att jag inte är satt att reda upp detta. Även om Biden vinner får han det inte lätt att styra landet. Han lär vara hatat av över halva befolkningen. Mer avskydd och föraktat än Löfven...
Om valfusket faktiskt kommer upp i SCOTUS nu i januari så känns det mer realistiskt att tro att det kan det bli så att att man beslutar om en akutåtgärd att Biden inte får tillträda som president innan tvisten är löst och att Nancy Pelosi får ta över som tillförordnad med en VP som senaten utser (Pence får fortsätta?) under tiden.
2020-12-19, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Låt mig gissa, de omtumlande bevisen kommer på fredag?

Ekar det här inne? Tycker vi har hört det här förut.
Ummm... Navarros rapport är redan släppt...
2020-12-19, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Den dök upp i går, väntar fortfarande på en kommentar från vänster-svängen.

Det går bra nu 👍
Det här är anledningen till att Demokraterna vill undvika "Audit" till vilket pris som helst.
2020-12-19, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock

Så vilka menar du är de ”omtumlande bevisen” vi väntar på då?
2020-12-19, 10:50
Medlem
Citat:
Så vilka menar du är de ”omtumlande bevisen” vi väntar på då?
Jag menar att detta kommer att släppas i omgångar. Navarros rapport är en del i detta.
2020-12-19, 10:52
Medlem
Citat:
Jag menar att detta kommer att släppas i omgångar. Navarros rapport är en del i detta.

Så på fredag alltså.
Tack, då fortsätter vi väl den här charaden ett tag till.
2020-12-19, 10:54
Medlem
Citat:
Låt mig gissa, de omtumlande bevisen kommer på fredag?

Ekar det här inne? Tycker vi har hört det här förut.

Citat:

Citat:
Peter Navarro har redan nu släppt en 36-sidig rapport som stödjer uppgifterna om valfusk! Trump har därför utlyst den demonstration den 6:e januari i D.C.!

https://www.washingtonexaminer.com/news/wh-adviser-navarro-releases-report-election-fraud-swing-victory-to-trump

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1340185773220515840

Förvänta er ytterligare omtumlande bevisning inom de närmsta dagarna!

https://www.youtube.com/watch?v=Ykjjr8KUgSQ&feature=emb_title

Du skriver ju själv att vi ska förvänta oss YTTERLIGARE omtumlande bevisning de närmaste dagarna, så vad yrar du om?
Avstängd
Här en ny story om möjligt valfusk:
https://www.rawstory.com/2020/12/why-the-numbers-behind-mitch-mcconnells-re-election-dont-add-up/
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Det här är anledningen till att Demokraterna vill undvika "Audit" till vilket pris som helst.

Det här är ju tramsigt. Valet var 3 nov. Republikanerna har öppnat ett antal rättsprocesser och ligger senast jag hörde under med 59-1. Elektorerna har valt. Allt fler republikaner erkänner nu Biden.

Ska vi fortsätta till 100-1? Vad ger det? Typiskt meningslöst rättshaveristiskt beteende som inte leder någon vart mer än att rättshaveristerna själva kan gotta ihop sig i gemensam förtrytelse och skrika FUSK (vilket hittills inte är bevisat). Resultatet blir bara att det kostar mer pengar och tar mer tid men ändrar inget i sak.

F ö hade demokraterna möjlighet att utreda och kräva omräkning i alla röda stater. Det hade ju kunnat förekomma valfusk där som hade kunnat missgynna demokraterna... Den demokratiska valsegern hade kanske blivit ännu större? Dessbättre avstod demokraterna.
2020-12-19, 11:03
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Så på fredag alltså.

Nu vet jag inte när Michigan blir klar med sin audit. Men den kommer bli intressant.

https://youtu.be/2xEPw93OwwM
2020-12-19, 11:03
Medlem
Citat:
Så på fredag alltså.
Jag sa ingenting om fredag. Det är du som säger det.
2020-12-19, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Du skriver ju själv att vi ska förvänta oss YTTERLIGARE omtumlande bevisning de närmaste dagarna, så vad yrar du om?
Och jag svarade på detta här:

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in