Citat:
Ursprungligen postat av
Bergakungen
Nej, domstolen/domaren vet jag inget om, och jag vet heller inte vem som stämde den lokala valnämnden i Mariopa County. Däremot snappade jag upp at valnämnden inte höll med om att stämningen kunde åtlydas, utan att de överklagade beslutet.
Att överklaga myndighetsbeslut är väl just nu en folksport?
Jo och det är därför domstolsvägen är stängd. Det kommer aldrig att bli färdigt innan den 20:e.
Det upp till lokala politiska församlingar att tn ansvar för situationen och utnämna TheDonald till den 1:a, och eviga, Kejsaren av Amerikatt.
Fast lite mer seriöst så är det svårt att se hur man skall gå vidare nu? Det samlas mer och mer bevis för att massivt valfusk verkloigen förekommit men det är mestadels anekdotiskt och inget som kanske håller i domstol men de processerna kommer att ta månader. Hade alla valfusk filmerna som rapporteras i ståden också körts på CNN så hade demokratiska väljare varit mentalt förberedda på att ett politiskt beslut kan komma. Nu vet jag inte vad man skall göra? Börjar nog luta åt att stödja Trump om han helt enkelt beordrar militären att övervaka ett omval den 3:e januari eller så?
Glad att jag inte är satt att reda upp detta. Även om Biden vinner får han det inte lätt att styra landet. Han lär vara hatat av över halva befolkningen. Mer avskydd och föraktat än Löfven...