2020-12-18, 19:07
Medlem
K.G.Hammars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Exempelvis Norge är en looser jämfört med Pakistan enligt statistiken, Rwanda har bara 4 döda per miljon där ligger Norge riktigt i lä.

400 döda med covid i Norge – ”värsta krisen i modern tid"

I Norge är Erna är självkritisk och 400 döda norrmän är värsta krisen i modern tid.

Våra grannar håller inte på med bisarra bortförklaringar!

8000 döda och allt Anders Tegnell har åstadkommit är de mest bisarra bortförklaringarna i världshistorien istället för att rädda liv.

Anders Tegnell är en skam för Sverige.
Citera
2020-12-18, 19:08
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesOnd
Man behöver inget registrerat konto för att läsa på Flashback

Är medveten om detta men på tanke med hur du svarar allt och alla tvivlar jag på att du har bläddrat runt i forum ens.
Citera
2020-12-18, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det är ju det som är tanken. Att hjärntvätta och skrämma upp befolkningen så pass mycket att människor frivilligt ger bort sin frihet.

Det är vad allt detta går ut på.

En person som du jämför covid med en förkylning så jag förstår att du känner dig förvirrad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Stämmer och så har det varit hela tiden. Därav det stora behovet att påpeka att vi har experter och inte tar några politiska beslut. Experterna får leda så länge de leder i riktning vad politikerna tycker är lämpligt.

Att som idag avsluta med FHM på PK, när de andra politikerna redan i stor sett sagt vad FHM framförde är ganska talande hur styret ändrats. Att Hallengren tvunget skulle delta var också talande, mediakåt och rädd för att bli av med jobbet.

För varje PK så rör sig Sverige närmare EU normen på åtgärder. Men att stå den 18 dec och säga att vi rekommenderas vid vissa tider från o med den 7'e januari, att använda munskydd i kollektivtrafiken är ett skämt.
Hur många PK kommer inte att hållas innan det är den 7'e januari. Är det för att vi ska hinna köpa in skydden som gör att det ska gälla först om 3 veckor.
Ja, munskydd rekommendationen ser ut som en gest. Egentligen den ska införas i alla inomhus lokaler som är svårt att hålla avstånd. Alla butiker i synnerhet livsmedelsbutiker, arbetslokaler, köpcenter och liknande.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Medcram sade att de inte var helt lika, men förklarade inte närmare. Jag tänkte att de kan gå igenom blod-hjärn-barriären för att vetenskapliga artikeln sade att virusets spike-proteiner kunde brytas loss och ta sig in i BHB (för att de är så små? det har varit debatt om andra nano-partiklar och BHB förut). Antikroppar fäster väl ändå på virusets spike-proteiner och därmed hindrar dem att tränga in i cellerna?

Så har jag uppfattat det. Hur det går till när proteinet tar sig över bhb vet jag inte, har du en länk till den artikeln?
Citera
2020-12-18, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det är ju det som är tanken. Att hjärntvätta och skrämma upp befolkningen så pass mycket att människor frivilligt ger bort sin frihet.

Det är vad allt detta går ut på.

Nå - men så må man vel konstatere at i Sverige ger människor frivilligt bort sit liv og helbred.

Hvor mange procent af svenskerne støtter den svenske corona politik?
Citera
2020-12-18, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Är medveten om detta men på tanke med hur du svarar allt och alla tvivlar jag på att du har bläddrat runt i forum ens.

Har du problem med nåt så säg det då istället för att tjata om annat.
Du kan t ex ta upp en enda sak som du anser jag haft fel om så ska jag bemöta det.
Citera
2020-12-18, 19:13
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Lockdown kommer den 15 mars när de får lagutrymme för det.....
Nä för då är vi vaccinerade.
Citera
2020-12-18, 19:14
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ett nyval hade löst det problemet....

Kollade pandemilagen o den kommer ge en hel del möjligheter
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2020/12/utkast-pa-tillfallig-pandemilag-for-covid-19-skickas-pa-remiss/
Ok. Så under en pågående pandemi ska man alltså utlysa nyval? Känns ju inte så vettigt..

Jo, läste det där med. Men det går fortfarande inte få en "lockdown" i den bemärkelsen som i Spanien, Rumänien, Italien m.fl.
Citera
2020-12-18, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
I min butik bjöd vi på engångshandskar i entrén under typ första 4 månaderna av pandemin men priserna har blivit löjliga , om man ens lyckas köpa in så det är omöjligt nu.
Jag ser handsprit som ett mycket bättre alternativ än engångshandskar för de flesta butiker, och det finns i lager till rimliga priser.

Engångshandskar låter mer som ett alternativ när man blir kletig och geggig i händerna av någon anledning - det kanske är en sådan butik?
Citera
2020-12-18, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ja, munskydd är verkligen den avgörande faktorn.

Eftersom vi annars gillar att jämföra med Danmark så har du här en tweet om Danmarks korrelation mellan munskyddsbeslut och smitta.
https://twitter.com/ianmSC/status/1339397217791045632?s=19

Hint: den inns inte på det sätt du och andra ser munskydd som Messias för Covid-19.

Jeg troede pandemien var ovre? De døde vi ser nu er pga vi alle var låst inde hele sommeren og har intet med maskebrug at gøre.
Sikker på at det var helgarderingen fra plandemi/casedemic-folket.
Senast redigerad av Tveskaeg 2020-12-18 kl. 19:19.
Citera
2020-12-18, 19:15
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
De kunde ha förlängt nödlagen i våras.
Jo visst. Men någon lockdown går ju inte gå till hur man än vänder och vrider på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in