2020-12-18, 10:48
Medlem
Et spørsmål som står sentralt er hvor planlagt oppringningen fra MB til AEH var den morgenen.
Var det noe TH hadde sagt at MB skulle gjøre på morgenen slik at hun kunne verifisere at AEH var i live? Var det noe MB gjorde fast på dette tidspunktet? Eller dukket det opp noe i som gjorde at MB på egen initiativ tok kontakt med AEH?

Dette mener jeg har mye å si da TH har ikke hatt alibi om ikke MB hadde ringt. Samtalen til TEH baserer seg på samtalen fra MB slik at om ikke MB hadde ringt så hadde kanskje ikke AEH ringt TEH heller.

Nå prøvde AEH å ringe datter innimellom, men endte opp med sms. Men dette er ingen alibi, samt at dette skjedde etter TH hadde reist.

Hvis MB ikke hadde ringt på morgenen, hadde ikke TH hatt alibi. Derfor tenker jeg at om denne samtalen ikke var planlagt så kan jeg vanskelig se for meg at TH står bak, da siste livstegn ville vært taxituren hjem dagen før og ingen alibi for TH natten og morgenen.
Er dette planlagt av TH må han ha tenkt på alibi, derfor er dette sentralt mener jeg.
Citera
2020-12-18, 11:06
Medlem
Så er spørsmålet om det var taxisjåføren som var den siste som så AE kvelden før, eller om det var hundepasseren.
Citera
2020-12-18, 12:14
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Så er spørsmålet om det var taxisjåføren som var den siste som så AE kvelden før, eller om det var hundepasseren.

Tror du ikke TH var den siste?
Slik jeg ser det, så må det ha vært hundepasseren som så henne sist av de to du nevner.
Det ville vært merkelig om han reiste fra T*ssen før AEH kom hjem.
Kanskje det snart kommer et par lekkasjer om dette? Og om hva slags alibi de nærmeste hadde?
Citera
2020-12-18, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Tror du ikke TH var den siste?
Slik jeg ser det, så må det ha vært hundepasseren som så henne sist av de to du nevner.
Det ville vært merkelig om han reiste fra T*ssen før AEH kom hjem.
Kanskje det snart kommer et par lekkasjer om dette? Og om hva slags alibi de nærmeste hadde?

Det er nok hundepasseren jeg sikter til som den siste - utover TH.
Etter hvert vil det trolig komme mer detaljer rundt det siste døgnet.
Citera
2020-12-18, 12:29
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Er det kommet frem noen opplysninger om at hundehvalpen hadde tilsyn hjemme?
Citera
2020-12-18, 13:40
Medlem
Farkostens avatar
tillegg

Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram

Jeg husker ikke, og fant ingen link på det. Tror heller ikke at dette med hundepass eller ikke har vært gjenstand for uenighet her inne.

Det ville vært langt verre om det f.eks kom fram at de hadde forlatt en liten valp hjemme alene i timesvis.
Citera
2020-12-18, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Det kan godt være at valpen var alene hjemme. Det har ikke blitt bekreftet at sønnen eller noen andre passet valpen.
Citera
2020-12-18, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det kan godt være at valpen var alene hjemme. Det har ikke blitt bekreftet at sønnen eller noen andre passet valpen.

Jeg har forstått det som om sønnen passet valpen mens TH og AEH var på forestilling kvelden før. At sønnen var hjemme i S4 å passet hunden. Samme sønn som mottok 09.14 samtalen.

Syntes dette hundepass greiene var litt rart. Jeg er selv hundeeier. EN valp trenger nødvendig vis ikke tilsyn mens jeg er borte 4-5 timer. Den klarer seg lett alene. Litt hundetiss på gulvet må alle valpeeiere regne med.
Citera
2020-12-18, 14:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg har forstått det som om sønnen passet valpen mens TH og AEH var på forestilling kvelden før. At sønnen var hjemme i S4 å passet hunden. Samme sønn som mottok 09.14 samtalen.

Syntes dette hundepass greiene var litt rart. Jeg er selv hundeeier. EN valp trenger nødvendig vis ikke tilsyn mens jeg er borte 4-5 timer. Den klarer seg lett alene. Litt hundetiss på gulvet må alle valpeeiere regne med.
Ja, folk går jo på jobb, så de fleste valper må nok klare seg selv i perioder, selv om jeg personlig ikke synes at det er ideelt.
Det er ikke godt å si hva som var tilfellet i denne saken.
Det er foreløpig bare en trådsannhet at sønnen (eller noen andre) passet valpen teaterkvelden.
Inntil videre vet vi ikke.
Citera
2020-12-18, 17:18
Medlem
Farkostens avatar
Citat:

Det ville i tilfelle være totalt ansvarsløst og stygt. Valpen var vel bare 10-12 uker.
Citera
2020-12-18, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ja, folk går jo på jobb, så de fleste valper må nok klare seg selv i perioder, selv om jeg personlig ikke synes at det er ideelt.
Det er ikke godt å si hva som var tilfellet i denne saken.
Det er foreløpig bare en trådsannhet at sønnen (eller noen andre) passet valpen teaterkvelden.
Inntil videre vet vi ikke.

Du kaller det trådsannhet. Men mye av det som har kommet fram fra interne kanaler, har vist seg å stemme. Hvis det kommer fra Minnimus, så kan vi si det ganske så sikkert at det stemmer.
Det er ikke slik at det må stå i media for at det skal stemme.
Citera
2020-12-18, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Det ville i tilfelle være totalt ansvarsløst og stygt. Valpen var vel bare 10-12 uker.

Ja, den hadde nok pass. En ting jeg stusser på, at det var avføring på gulvet i andre etasje. Valper kan vel ikke gå opp eller ned en trapp hvis de er bare 10 uker gamle? Valpen skal ha blitt funnet innelåst i en stue i første etasje ifølge en nrk-artikkel. Har GM gått opp i andre etasje og hentet den ned til første, eller stammer avføringen fra dagen før? Hvorfor har ikke avføringen blitt tatt bort? Er det slik at AE aldri fikk gått tur med hunden om morgenen, og så kom avføringen i andre etasje, etter at hun var blitt overfalt, og så er det TH som har fraktet den ned og låst den inn i stua?
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-12-18 kl. 17:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in