2020-12-18, 16:47
Medlem
welcometorealitys avatar
De började hända lite mer nu iallafall, efter att Ers Majestät kritiserade fiaskot i media...
Citera
2020-12-18, 16:47
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
En typisk folkhälsomyndighetskompromiss. Folk väljer inte att hålla avstånd, alltså tvingas de införa munskyddskrav.

Visste inte att viruset hade en klocka och bara smittar vissa tider?

Inte bara en rekommendation, utan en stark rekommendation.

Ja precis. Detta att de fått ge sig, gör att de ska göra sina labyrintanalyser om vilka hur när vilket som ska gälla gällande munskydd. Alla ska ha munskydd då det finns evidens för det under en tid, men nu ska FoHM bestämma när, för att de fått ge sig.

Sån byråkratisk stelbent koloss till myndighet som skulle lagts ner för länge sen. Den har hela tiden spelat ner smittspridning covid19 och annat som har med den att göra för att få stå och glänsa själva.

Jävla influensanördar.
Citera
2020-12-18, 16:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Men mellandagsrean ställs in enligt Aftonbladet.

Tror inte Systemet påverkas av det. När det gäller mellandagsrean så finns det nog inget lagstöd utan man uppmanas starkt som butiksägare att ställa in rean.
Citera
2020-12-18, 16:48
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Tycker jag inte alls. Alldeles för veka.
Jo, men med svenska mått mätt är detta mycket kritiska frågor. Normalt brukar journalister ställa mjuka frågor och nöja sig med svävande svar.
Citera
2020-12-18, 16:51
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Tycker jag inte alls. Alldeles för veka.

Vad är exempel på mer kritiska frågor?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, det är fruktansvärt! Att det ska behöva gå så här långt är inget annat än makaber ignorans! Groteskt!!

Ja herregud så många inom vården som kommer bli påverkade av detta under lång tid med sjukskrivningar under lång tid framförallt av den etiska stress att inte kunna utföra sitt arbete på ett kompetent sätt utifrån läkaretik. Och se att många patienter dör pga att de inte har tillräcklig personal. Jag gråter.
Citera
Medlem
Är det inte sjukt. Dessa stollar vet ju inte ens vilka lagar som finns i det här landet.

2 gånger frågade journalister om vilken lag de tar stöd av och båda gångerna vart det knäpptyst följt av ett "kan du ta det igen, jag hörde inte" tills det att Johan Carlsson fick hoppa in med ett hemkokt svar som inte hade någonting med frågan att göra.
Citera
2020-12-18, 16:52
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
De fattar inte att inomhus är det inte avstånd särskilt relevant. Är det bara 4 personer i ett stort gym sprids virusen i hela gymmet säkert, även om det är 10 meter mellan alla.
Citera
2020-12-18, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
Se:
https://www.thelocal.es/20201215/one-in-ten-people-in-spain-have-already-had-coronavirus

Jag utgår från empirisk evident, inte spekulationer.
Dom testade en promille av befolkningen, så det är rena spekulationer du utgår ifrån. Och faktum kvarstår att du troligtvis missar dom som blev smittade i första vågen om du gör ett antikroppstest nu.
Citera
2020-12-18, 16:53
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Är det inte sjukt. Dessa stollar vet ju inte ens vilka lagar som finns i det här landet.

2 gånger frågade journalister om vilken lag de tar stöd av och båda gångerna vart det knäpptyst följt av ett "kan du ta det igen, jag hörde inte" tills det att Johan Carlsson fick hoppa in med ett hemkokt svar som inte hade någonting med frågan att göra.

Ja haha, vilket svar.

Nu gym, det är helt smittsäkert om man tex är 2 personer i lokalen. Och så kringelkrångel svar från Johan Carlsson.
Citera
2020-12-18, 16:54
Medlem
Bra fråga om kontaktsmitta!
Citera
2020-12-18, 16:54
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
De fattar inte att inomhus är det inte avstånd särskilt relevant. Är det bara 4 personer i ett stort gym sprids virusen i hela gymmet säkert, även om det är 10 meter mellan alla.

Nu fick han frågan om avstånd och tvättning om händerna och svarar att det är främst privata fester som är intressanta. Jaha nu blev det arbetsplatser som han kom in på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in