2020-12-17, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
[/b]

Så med andra ...jag hörde någon som hörde att han hörde bla bla bla.
Det värsta är fan att ni pajaser yrar om källkritik var och varannan mening men tror på vilket bajs som helst de kastar till er.
NI måste ju ha en djävulsk ångest varenda gång ni blir lurade..och det är ju dag ut och dag in.

Nej. En anställd har vidarebefordrat det till herrn som står och pratar.
2020-12-17, 22:32
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Man har nu alltså helt lägligt kommit på att varenda jävla departement i USA är hackat. Lägg nu till den du nämner. Hur kan ni tro på denna skiten? För varje dag man stöter på ett bakslag, så hittar man på något nytt. Varenda dag. Sen matar man er svagt begåvade med det, och woops så tror ni på det.

En fråga, var är NSA? Har dem spela Minecraft hela dagarna senaste året?

Menar du att en stor konspiration motarbetar Peking-Biden?

Utveckla.
2020-12-17, 22:33
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
[/b]

Så med andra ...jag hörde någon som hörde att han hörde bla bla bla.
Det värsta är fan att ni pajaser yrar om källkritik var och varannan mening men tror på vilket bajs som helst de kastar till er.
NI måste ju ha en djävulsk ångest varenda gång ni blir lurade..och det är ju dag ut och dag in.

Vore lämpligt om domaren i fråga gick ut med en dementi.
2020-12-17, 22:35
Medlem
Citat:
Lilla vän, läs igenom tråden. Det är flertalet härinne som har länkat till sagan
Även vår kära Nixter länkade och trodde på sagan. Tills ångesten slog till och sen försvann han ett tag.
Oj oj, har du lärt dig härskarteknik på särskolan idag? Imponerande...
Om du kan läsa vad jag de facto skriver så pekar jag på att du ljuger när du skriver att det är flera som påstår att det var en ensam CIA-agent. Jag har sett flera som skriver om den påstådda attacken men du är den enda (som jag sett) som skriver om en ensam anfallare, alla andra skriver om att ett team utfört den påstådda attacken.

Förstår du skillnaden? Ensam agent contra ett helt team? Det är det jag påpekar...
2020-12-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Nej. Snarare en handfull på flertalet byråer som med egen vilja tagit emot "gåvor" medan andra är pressade.

Här har du lite att läsa. Trump all the way ....och ändå påstår ni att Kina och Ryssland har hackat hela landet. Medans varenda byrå tittade på enligt er. Det bästa av allt, att det råkar komma till ytan i detta läget.

Trump Administration's National Cyber Strategy

Shortly after his election, U.S. President Donald Trump pledged to deliver an extensive plan to improve U.S. cybersecurity within 90 days of his inauguration.[5] Three weeks after the designated 90-day mark, he signed an executive order that claimed to strengthen government networks.[6][7] By the new executive order, federal-agency leaders are to be held responsible for breaches on their networks and federal agencies are to follow the National Institute of Standards and Technology Framework for Improving Critical Infrastructure Cybersecurity in consolidating risk management practices. In addition, the federal departments were to examine cyber defense abilities of agencies within 90 days, focusing on "risk mitigation and acceptance choices" and evaluating needs for funding and sharing technology across departments. Experts in cybersecurity later claimed that the order was "not likely" to have a major impact.[8]

In September, President Trump signed the National Cyber Strategy- "the first fully articulated cyber strategy for the United States since 2003."[9] John Bolton, the National Security Advisor, claimed in September 2018 that the Trump administration's new "National Cyber Strategy" has replaced restrictions on the use of offensive cyber operations with a legal regime that enables the Defense Department and other relevant agencies to operate with a greater authority to penetrate foreign networks to deter hacks on U.S. systems. Describing the new strategy as an endeavor to "create powerful deterrence structures that persuade the adversary not to strike in the first place," Bolton added that decision-making for launching attacks will be moved down the chain of command from requiring the president's approval.[10]

The Defense Department, in its strategy document released in September 2018, further announced that it would "defend forward" U.S. networks by disrupting "malicious cyber activity at its source" and endeavor to "ensure there are consequences for irresponsible cyber behavior" by "preserving peace through strength."[11]

The National Cyber Strategy has also garnered criticisms that evaluating acts of cyberwarfare against the United States still remains ambiguous, as the current U.S. law does not specifically define what constitutes an illegal cyber act that transcends a justifiable computer activity. The legal status of most information security research in the United States is governed by 1986 Computer Fraud and Abuse Act, which was derided to be "poorly drafted and arbitrarily enforced" by enabling prosecution of useful information security research methods such as Nmap or Shodan. As even the needed services fall into prohibition, top-level information security experts find it challenging to improve the infrastructure of cyberdefense

https://en.wikipedia.org/wiki/Cyberwarfare_in_the_United_States
2020-12-17, 22:38
Medlem
Citat:
Här har du lite att läsa. Trump all the way ....och ändå påstår ni att Kina och Ryssland har hackat hela landet. Medans varenda byrå tittade på enligt er. Det bästa av allt, att det råkar komma till ytan i detta läget.

Shortly after his election, U.S. President Donald Trump pledged to deliver an extensive plan to improve U.S. cybersecurity within 90 days of his inauguration.[5] Three weeks after the designated 90-day mark, he signed an executive order that claimed to strengthen government networks.[6][7] By the new executive order, federal-agency leaders are to be held responsible for breaches on their networks and federal agencies are to follow the National Institute of Standards and Technology Framework for Improving Critical Infrastructure Cybersecurity in consolidating risk management practices. In addition, the federal departments were to examine cyber defense abilities of agencies within 90 days, focusing on "risk mitigation and acceptance choices" and evaluating needs for funding and sharing technology across departments. Experts in cybersecurity later claimed that the order was "not likely" to have a major impact.[8]

In September, President Trump signed the National Cyber Strategy- "the first fully articulated cyber strategy for the United States since 2003."[9] John Bolton, the National Security Advisor, claimed in September 2018 that the Trump administration's new "National Cyber Strategy" has replaced restrictions on the use of offensive cyber operations with a legal regime that enables the Defense Department and other relevant agencies to operate with a greater authority to penetrate foreign networks to deter hacks on U.S. systems. Describing the new strategy as an endeavor to "create powerful deterrence structures that persuade the adversary not to strike in the first place," Bolton added that decision-making for launching attacks will be moved down the chain of command from requiring the president's approval.[10]

The Defense Department, in its strategy document released in September 2018, further announced that it would "defend forward" U.S. networks by disrupting "malicious cyber activity at its source" and endeavor to "ensure there are consequences for irresponsible cyber behavior" by "preserving peace through strength."[11]

The National Cyber Strategy has also garnered criticisms that evaluating acts of cyberwarfare against the United States still remains ambiguous, as the current U.S. law does not specifically define what constitutes an illegal cyber act that transcends a justifiable computer activity. The legal status of most information security research in the United States is governed by 1986 Computer Fraud and Abuse Act, which was derided to be "poorly drafted and arbitrarily enforced" by enabling prosecution of useful information security research methods such as Nmap or Shodan. As even the needed services fall into prohibition, top-level information security experts find it challenging to improve the infrastructure of cyberdefense

Tack 👍 Äntligen lite läsbart istället för omogna och känslosamma glåpord.
2020-12-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lauper
Om du kan läsa vad jag de facto skriver så pekar jag på att du ljuger när du skriver att det är flera som påstår att det var en ensam CIA-agent. Jag har sett flera som skriver om den påstådda attacken men du är den enda (som jag sett) som skriver om en ensam anfallare, alla andra skriver om att ett team utfört den påstådda attacken.

Förstår du skillnaden? Ensam agent contra ett helt team? Det är det jag påpekar...

Som jag sa innan, läs tråden. Varför skulle jag lägga mig på er nivå och ljuga om något du läsa i tråden om?
2020-12-17, 22:41
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Leaked CNN recordings, 9/11 fear over 2020 elections.

”so, if you want a good concrete example of what happens when you don’t have a smooth transition. Well, look at the twin towers”

Tydligen så nämns det i 9/11 rapporten att dådet är kopplat till att dåvarande president inte ville avgå. Man kan tyda de hur man vill men intressanta uppgifter hursomhelst.

https://youtu.be/NZBGB98YKZo

Tydligen så hade det nämnts i någon rapport att Al qaida var "bad ass" i anslutning till övergången till bush, en gigantisk utredning drogs igång för att hitta förklaringar för fadäsen med tornen.
Troligen inget som skulle förändra utgången av attacken i vilket fall. Men vill man koka soppa på en spik så går det bra, och för cnn att dra historien ett varv till i propagandasyfte.

Edit: det var väll Clintan och Peking-Joe som satte käppar i hjulet för den inkommande presidenten.
Senast redigerad av Tok-Frans 2020-12-17 kl. 22:44.
2020-12-17, 22:41
Medlem
Citat:

Kan du förklara lite närmare vad du menar med det hela, att Trump med sin klick ligger bakom dessa false flags?
2020-12-17, 22:44
Medlem
Citat:
Som jag sa innan, läs tråden. Varför skulle jag lägga mig på er nivå och ljuga om något du läsa i tråden om?
Jag har följt tråden sedan den startades och jag vågar påstå att jag läst nästan samtliga inlägg och jag har inte sett någon annan än du påstå att det är en ensam agent som utfört attacken.

Vad menar du med "vår nivå"? Jag är en neutral läsare i tråden som ställer en fråga till dig angående ett påstående du gör och genast går du i försvarsställning och blir passivt aggressiv istället för att bara svara, är inte det lite fegt?
2020-12-17, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lauper

Här är ett exempel. Följer man infon och länkarna så var det 1 CIA som dödade alla fem Specia Ops.

Ursprungligen postat av ankhelvete
Så enligt denna herre så är raiden på servrarna i Frankfurt sann.
https://www.youtube.com/watch?v=KmoZ...el=SimonParkes

- Teamet (305 battalion/Kraken) var där för att ta servarna och den korrupta CIA -directorn på bar gärning vid förstörande av bevis och allt gällande Dominion.

- 5 döda militärer (Som Trump kände personligen) CIA`s livvakter öppnade eld, där av skjutningen. Resten av personalen gav upp direkt.

- CIA director skulle slussas till Guantanamo Bay, (but she sang, like a canary) så hon kommer få ny identitet och glömmas bort.

- FBI och CIA kommer att vara medgörliga nu och mer villig att assistera Trump när dem nu ser vad militären är kapabel till.
2020-12-17, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Nej. En anställd har vidarebefordrat det till herrn som står och pratar.

Med andra ord , hörsägen. Det är ju precis det jag menar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in