2020-12-17, 18:20
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det kan bli en paus i smittspridningen pga julhelgen som skolor är stängda och folk är lediga.
Effekten kan bli som sommar effekten.
Men när skolor öppnar igen i mitten av Januari och om distans undervisning inte införs och ingen munskydd krav då kommer smittspridningen tillbaka värre än det är nu.
Kan bli en tredje våg.
Det är ju tvärtom, folk kommer att resa runt hela Sverige för att hälsa på sina (äldre) släktingar, titta bara hur tågen är nära fullbokade från och med nu och till julafton.

Sedan blir det mellandagsrea, och därefter nyårsfirande med vänner (helt andra konstellationer än på julafton). Tror snarare att julen blir ett stort spridareevent på det sätt att det kommer spridas mer geografiskt.
Citera
2020-12-17, 18:21
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111
Jag undrar om inte vi framöver borde ha psyktester på människor som har toppositioner i samhället? Vi kan inte tillåta att ha människor som pratar emot vetenskap och experter utan något som helst belägg.

Vi har tiotal gånger mer döda än Norge, Danmark och Finland tillsammans och ändå har vi en tegnell och Löfven som vägrar ta sitt ansvar och rädda svenska liv? Vi har knappt tester till vanliga medborgare?!! I kina gjorde man typ tester på 80 miljoner människor på en dag..

Kina var förberedda på pandemin.
Citera
2020-12-17, 18:21
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Var då? Den du länkar till är en pre-print?

Har Elgazzar et al. varit publiserad i en vetenskåpelig journal eller tidskrift för peer-review?

Vart vill du komma egentligen? Du stavade fel till vetenskaplig förresten....
Citera
2020-12-17, 18:24
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Var då? Den du länkar till är en pre-print?

Har Elgazzar et al. varit publiserad i en vetenskåpelig journal eller tidskrift för peer-review?

Här kan du fortsätta läsa om vilka studier som gjorts så slipper du fråga här

https://c19study.com/i
Citera
2020-12-17, 18:24
Medlem
Ser inte bra ut i USA.

https://mobile.twitter.com/DrEricDing/status/1339367362433265664/photo/1
Citera
2020-12-17, 18:25
Medlem
Citat:
Ja, men det är inte en studie, det är endast ett papper skrivet av Dr. Kory och två andra, där de hänvisar till in vitro-studier med mycket höga doser och osäkra resultat, och forskning av Ahmed Elgazzar.

Elgazzar et al, har inte angett var de kliniska prövningarna genomförts, dem har häller inte lämnat in sin forskning för peer review?

Dessa är inte studier som visar om Ivermectin värkligen fungerar, tvärtom.

Har du en länk till en enda studie som visar att Ivermectin fungerar?

Du säger att det finns många studier, då borde det vara lätt att hitta en som er peer-reviewed med tillförlitliga resultat?

Jag hoppas verkligen att Ivermectin fungerar, inget är bättre, men jag kan inte hitta någonting som visar detta säkert ännu, endast preliminär forskning som är mycket osäker?

Finns inga randomiserade studier som visar att Ivermectin skulle fungera mot COVID-19. Att man hänvisar till in-vitro studier är snarare ett dåligt tecken. Hälsokostmaffian brukar gilla in-vitro studier...
Senast redigerad av B.R.Donut 2020-12-17 kl. 18:28.
Citera
2020-12-17, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111
Jag undrar om inte vi framöver borde ha psyktester på människor som har toppositioner i samhället? Vi kan inte tillåta att ha människor som pratar emot vetenskap och experter utan något som helst belägg.

Vi har tiotal gånger mer döda än Norge, Danmark och Finland tillsammans och ändå har vi en tegnell och Löfven som vägrar ta sitt ansvar och rädda svenska liv? Vi har knappt tester till vanliga medborgare?!! I kina gjorde man typ tester på 80 miljoner människor på en dag..

Fånigt att tro att Tegnell eller Löfven har ansvar för antalet döda i covid. Hade vi exempelvis haft en moderatledd regering och andra personer i FHM, så hade vi ändå haft ungefär lika många döda i corona , Att Sverige fick kraftig smittspridning i början av epidemin var helt oundvikligt.
Citera
2020-12-17, 18:28
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja just, undra om det är därför han är så säker på platå? För han vet att smittspridningen kommer minska när skolorna kör distansundervisning + lov?
Ja, det är möjligt, dock verkar han då inte ha tänkt på alla de människor som kommer att strunta i 8-regeln under jullovet. Detta kommer att förta den positiva effekten skolstängningarna skulle kunna ha under lovet. Tror jag.
Citera
2020-12-17, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vart vill du komma egentligen? Du stavade fel till vetenskaplig förresten....

Tack! Jag är inte svensk, så jag stavar nog lite fel här och där.

Vart jag vill komma, är att nu idag finns det inget som visar att Ivermectin fungerar.

Det finns några anekdoter, från en handfull läkare, samt något ofullständig forskning som inte är peer-reviewed.

Att hävda att Ivermectin 100% säkert är lösningen, och att alla är idioter när de inte använder det, och att WHO försöker dölja effektiv medicin etc. är bara helt fel.

WHO vill ha ett slut på pandemin som alla andra, men de allra flesta seriösa forskare och läkare måste förhålla sig till saker som faktiskt har bevisats.
Citera
2020-12-17, 18:29
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Eller nu under jul träffas alla syskon och kusiner som inte ses så ofta och sprider covid runt hela landet.
Exakt vad jag också tror.
Citera
2020-12-17, 18:35
Medlem
K.G.Hammars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det kan bli en paus i smittspridningen pga julhelgen som skolor är stängda och folk är lediga.
Effekten kan bli som sommar effekten.
Men när skolor öppnar igen i mitten av Januari och om distans undervisning inte införs och ingen munskydd krav då kommer smittspridningen tillbaka värre än det är nu.
Kan bli en tredje våg.

Vi har inte infört några åtgärder som trycker ner smittan.

Det finns liksom inga naturlagar där smittkurvor går ner bara för att en charlatan bytt verb från "bör" till "ska".

Smittspridningen är omfattande. Smittan har fått ett rejält grepp om oss. Som du skriver, det kommer bara gå rakt upp efter jul och nyår.
Senast redigerad av K.G.Hammar 2020-12-17 kl. 18:37.
Citera
2020-12-17, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Här kan du fortsätta läsa om vilka studier som gjorts så slipper du fråga här

https://c19study.com/i

Tack så mycket! Jag har läst de flesta av dem, men det var några där jag inte har sett.

Dock, metastudier, små studier på 20-50 personer, studier av hamstrar, in vitro-studier etc ....

Jag hittar inte en enda studie där som har gjorts på ett bra sätt, på tillräckligt många människor, som utan tvekan visar att Ivermectin har någon som hälst effekt på patienter med COVID-19?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in