2020-12-17, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Slöseri med Tegnell visar aldrig någon hyfs står och hostar rakt ut nästan varje pressträff.

Han fick kritik i början av pandemin att han hostade i händerna så han vill väl undvika att göra det igen.
Citera
2020-12-17, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Du kan börja här.

https://covid19criticalcare.com/

Jag hittar inga avgörande studier där, endast anekdoter från Dr. Kory?

Jag kan inte avgöra om Ivermectin fungerar baserad på en mans uttalanden, jag, som de flesta andra, behöver studier som definitivt visar att det fungerar?
Citera
2020-12-17, 17:44
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNerfHerder
Du undrar om det finns belägg för sjukhusförvärvade infektioner?
Va? Nej, belägg för det du skrev om att det var ett munskydd mot C19 som orsakade att du fick en infektion på akuten, eller att det allmänt kan bli så.
Citera
2020-12-17, 17:45
Medlem
fernebos avatar
Det här låter inte så bra för Gävles del. Överhuvudtaget verkar det som om fler och fler regioner har problem med testandet. Håller vi på att tappa kontrollen över både strategi och smitta?

Citat:
I Gävleborg har testkapaciteten slagit i taket och regionen tvingas nu att skicka prover för analys till Tyskland.

– Smittan har exploderat och kommit in som en vägg, säger Gävleborgs smittskyddsläkare Christian Ehrenborg.

Citat:
Testkapaciteten i många regioner är ansträngd. Gävleborg, Östergötland, Skåne och Kalmar uppger att behovet av testning är större än kapaciteten. I Västra Götaland, Norrbotten, Västernorrland, Värmland och Halland är läget ansträngt gällande storskalig testning.

Region Gävleborg ser en kraftig ökning av smittspridningen. Antalet inlagda i slutenvården börjar närma sig 50 procent fler än i våras. För närvarande vårdas 100 patienter med covid-19 på sjukhus, elva av dem ligger på IVA.

– Vi har inte nått piken ännu. Just nu ser det ut som att vi ligger värst till i landet. Men vad ska man göra, det är bara att fortsätta köra, säger smittskyddsläkare Christian Ehrenborg.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6zzpAz/jatteokning-av-inlagda-i-region--testkapacitet-i-taket
Citera
2020-12-17, 17:46
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Jag hittar inga avgörande studier där, endast anekdoter från Dr. Kory?

Jag kan inte avgöra om Ivermectin fungerar baserad på en mans uttalanden, jag, som de flesta andra, behöver studier som definitivt visar att det fungerar?

Har du läst på sidan?

"Our comprehensive review of the emerging evidence for Ivermectin use in our I-MASK+ protocol"

"A concise summary of the scientific review on ivermectin above"
Citera
2020-12-17, 17:51
Medlem
qwerty-66s avatar
Ganska talande för hur en del beter sig. Är man snuvig håller man sig hemma

"En anonym apoteksarbetare säger att många kunder diagnosticerar sig själva och hävdar att deras snuva och hosta inte är covid-19.

– Sedan tar de upp använda tygnäsdukar ur fickan och snyter sig i, stoppar tillbaka den i fickan, tar upp kontanter och betalar med, säger personen"

Omni.se
Citera
2020-12-17, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Har du läst på sidan?

"Our comprehensive review of the emerging evidence for Ivermectin use in our I-MASK+ protocol"

"A concise summary of the scientific review on ivermectin above"

Ja, men det är inte en studie, det är endast ett papper skrivet av Dr. Kory och två andra, där de hänvisar till in vitro-studier med mycket höga doser och osäkra resultat, och forskning av Ahmed Elgazzar.

Elgazzar et al, har inte angett var de kliniska prövningarna genomförts, dem har häller inte lämnat in sin forskning för peer review?

Dessa är inte studier som visar om Ivermectin värkligen fungerar, tvärtom.

Har du en länk till en enda studie som visar att Ivermectin fungerar?

Du säger att det finns många studier, då borde det vara lätt att hitta en som er peer-reviewed med tillförlitliga resultat?

Jag hoppas verkligen att Ivermectin fungerar, inget är bättre, men jag kan inte hitta någonting som visar detta säkert ännu, endast preliminär forskning som är mycket osäker?
Senast redigerad av Kurt7777 2020-12-17 kl. 17:56.
Citera
2020-12-17, 17:54
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Tegnell kan sträcka sig till att platån möjligen lutar svagt uppåt:
Fyfan vilket svar. Och sen antigentesterna som nu har godkänts från FoHM. Nu. Som tur är har region Stockholm lyckats stoppa asymtomatiska smittade in på en del äldreboende i Stockholm genom antigentester.

Alltså det här är ju masspsykos. Inte undra på att förtroendet faller, medan Danmark kallar till sig hela regeringen och stänger landet pga hög smittspridning, alla smittskydd säger att peak kommer i januari februari - och det är allvarligt läge för stadsministern i Danmark som säger att vi måste stänga. I Sverige är vår stadsepidemiolog lurad av viruset (lurat mig så många gånger).

Så säger Sverige att vi ska börja testa med snabbtester. Danmark har redan gjort det hela hösten på äldreboenden 2 ggr i veckan för att inte få in smittan på äldreboenden.

Den stora och otympliga kolossen FoHM har äntligen gjort alla sina undersökningar om antigentester - och godkänt dessa. Föraktet från mig är högt hur denna myndighet utför förmynderi emot regionerna - och emot stadsministern och regering som låter detta fortsätta.
Citera
2020-12-17, 17:56
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Han hänger fast vid gammal skit som vanligt! ”Nya” studier visar att skolstängning samt hur många som får samlas är de restriktioner vilka har störst effekt på smittspridningen.

Ja just, undra om det är därför han är så säker på platå? För han vet att smittspridningen kommer minska när skolorna kör distansundervisning + lov?
Citera
2020-12-17, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Jo då!
Patienter kommer att komma in i systemet även utan test.
Dödsorsaksregister kallas det.
En läkare fastslår alltid dödsorsak.
Det är väldigt svårt för en läkare att fastställa covid-19 som dödsorsak om det inte finns ett positivt labbtest.
Citera
2020-12-17, 17:58
Medlem
Det kan bli en paus i smittspridningen pga julhelgen som skolor är stängda och folk är lediga.
Effekten kan bli som sommar effekten.
Men när skolor öppnar igen i mitten av Januari och om distans undervisning inte införs och ingen munskydd krav då kommer smittspridningen tillbaka värre än det är nu.
Kan bli en tredje våg.
Citera
2020-12-17, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Va? Nej, belägg för det du skrev om att det var ett munskydd mot C19 som orsakade att du fick en infektion på akuten, eller att det allmänt kan bli så.
Du undrar med andra ord om det finns belägg för sjukhusförvärvade infektioner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in