Citat:
Ursprungligen postat av
PeoFallmo
Vem övervakade Palme? Hur kan man övervaka någon utan att objektet är där?
WT, om de ens fanns på riktigt, har med andra saker att göra än MOP.
"Hur kan man övervaka någon utan att objektet är där?"
Eftersom objektet befann sig i sin bostad, vid Gamla stans tunnelbanestation, vid Grand och vid mordplatsen när WT-männen var där så behöver både du och dina polispolare läsa på lite. Vilken häpnadsväckande och fortsatt arrogant inställning. Men jag ska inte anklaga dig för nåt. Det är mycket bättre att du pratar med poliserna du känner.
"WT har med andra saker att göra"
Och då vill vi alla självklart ha namnlistan på alla WT-män och förklaring på vad de gjorde där. För var och en. Den seriösa utredning som gjorts innehåller naturligtvis sådan information.
Publicera bara det dokumentet så är jag nöjd.
Om det dokumentet inte existerar (vilket det naturligtvis inte gör) så föreslår jag att dina polisvänner sätter sig ner på en årslång konferens, studerar materialet och funderar riktigt riktigt hårt på vad de ska göra nu. Men jag har nog för höga tankar om dem. Det är nog bättre att de bara lämnar över allting till mordutredare som vet vad de håller på med, som har förmågan att gripa mördare. 34 år är tillräckligt. Vi vet nu att svenska PU inte kan.
För att försöka se frågan lite från den humoristiska sidan:
Det finns en engelsk komedifilm som heter "Kapten Gulskägg". Denne kapten hade visserligen öron men han använde dem aldrig. Istället gapade och skrek han ut det han hade i sitt eget lilla huvud vilket ständigt fick katastrofala följder.
För att väcka hans uppmärksamhet i några sekunder fick man drämma en planka i ryggen på honom så hårt man kunde. Då ryckte han liksom till och tycktes höra korta fraser.
Jag är en fridens man och menar inte att man ska tillgripa våld. Historien om Kapten Gulskägg är en metafor.
Keep up the good work!