2020-12-17, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
0,6% är väl den accepterade siffran?

Så om vi skulle låta smittan härja vilt över världen så skulle 40 miljoner människor avlida, inte 2 miljarder.

Nej, 97% friskförklarade och 3% döda enligt Worldometer.

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
2020-12-17, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Inte om det är samma snabbtest som visar att en apelsin har covid. Blir ju ingen personal om alla är sjuka.... :-p
Är väl 85% säkerhet eller nått på dem. Men hittar man 8 av 10 i vården som har Covid men är asymmetriska så gör det ju tillsammans med munskydd på all personal hela tiden en jävla skillnad när det gäller att minska inflödet av Covid på sjukhus, ålderdomshem och via hemtjänst.
Citera
2020-12-17, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
För att få 0,6% krävs det väl att man spekulerar och lägger in gissningar om hur stort mörkertalet är?
Eller har du någon mer vetenskaplig metod?

Det är såklart en uppskattning. Det är inte mina siffror men även om jag själv drog den siffran ur röven så skulle det såklart vara närmare sanningen än dom där 25% som jag invände mig emot.
Citera
2020-12-17, 16:49
Medlem
selusts avatar
Tycker det är pinsam journalistik när alla mediehus ska fråga om kungens ”uttalande”.
Skärp er och ställ ordentliga frågor. Räcker väl med att han svarar en gång.
Citera
2020-12-17, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Alla(?) förstår att han hela tiden försöker få det att låta bättre än det egentligen är.
Så har det varit hela året. Han tonar konstant ner risker och problem.
Men så fort att det handlar om någon åtgärd då ser han bara problem. Hur kan han till exempel fortfarande hävda att det inte finns några studier om munskydd. Han har en otrolig förmåga att bara se det han vill se. Allt annat verkar inte existera.
Citera
2020-12-17, 16:52
Medlem
selusts avatar
På vilket sätt skulle snabbtester inom äldreomsorgen kunnat göra skada menar hon?
Citera
2020-12-17, 16:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Undra hur rapporteringen av statistik kommer bli framöver med alla helgdagar ? Konstiga siffror lär vi se, kanske först efter trettondagshelgen som siffror kommer bli astronomiskt höga för ingen administrativ personal jobbet framöver...
Nästa vecka kommer bara tisdag och onsdagens siffror kanske ? Men många tar ju ledigt innan 24e också..

Jag tror också att rapporteringen kommer ske ytterst ojämnt och med stor eftersläpning under julhelgerna. Vi kommer inte kunna dra några slutsatser om platåer och dylikt under den perioden.
Citera
2020-12-17, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Dödsfall menar jag givetvis..
I fall du inte testar patienter för covid-19 så kommer du inte att ha så många dödsfall i covid-19.
Citera
2020-12-17, 17:03
Bannlyst
Pandeminlagen ska börja gälla i mars, varför inte snabbare?

– Vi vill ha den på plats så fort som möjligt. Men en pandemilag kommer inte lösa pandemin. Man kanske tycker att 15 mars låter långt fram, men pandemin kommer nog fortsätta och lagen kommer vara väl användbar även då, säger Lena Hallengren.
Citera
2020-12-17, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det är såklart en uppskattning. Det är inte mina siffror men även om jag själv drog den siffran ur röven så skulle det såklart vara närmare sanningen än dom där 25% som jag invände mig emot.

Ja 25% är lite vimsigt. Dom värsta områdena just verkar vara.

Staten Island: 0,53%
Bronx: 0,48%

Döda av hela populationen vare sig dom smittats eller ej.
Citera
2020-12-17, 17:05
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Så är det. Redan i Mars visste ledare om att Valley View Nursing Home / Torronto effektivt eliminerade covid 19 med hjälp av ivermectin. Från en Australiensisk studie visste man att 1 enda dos ivermectin reducerade viruset till noll inom 48 timmar.

Från en Brasialinsk studie vet vi att ivermectin är 100 igt effektivt som profylax. 1 dos räcker i upp till 20 dagar.

Det finns dock 100 tals betalda troll på detta forumet vars jobb är att släta över riskerna med vaccin som är helt obeprövat.

Till din tes kan även d vitamin läggas. Ofarligt , beprövat och visar sig reducera svår covid 19 med upp till 80%.

NAH rekommenderade i augusti att inte använda Ivermectin utanför studier. Sedan dess har massar av studier visat effektivt Ivermectin är mot covid-19 men NAH, WHO mfl överväger inga nya alternativ sedan i augusti och verkar bara ha siktet inställt på vaccinet. Detta trots att några av världens främsta står bakom studierna som visar på effekten hos Ivermectin.

Big Data, dvs Facebook, Google, Youtube, Twitter mfl är nu väldigt aktiva med att rensa bort material som emotsäger nationella myndigheters och WHO’s kommunicerade information.

Väldigt starka krafter verkar för att så många som möjligt av oss ska vara för vaccination.

Sveriges brutala misslyckande (försök till forlkmord) är svårt att förstå. Om inte strategin är att drabba landet hårt för att skrämma folk tillräckligt för att vaccinera sig. Alternativt kunna motivera ett nationellt vaccinationstvång.

Så här säger Pierre Kory ,Senate Hearing förra veckan.
https://www.youtube.com/watch?v=YgOAaLmoa68 (är ännu inte borttagen 17/12)
Citera
2020-12-17, 17:12
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Pandeminlagen ska börja gälla i mars, varför inte snabbare?

– Vi vill ha den på plats så fort som möjligt. Men en pandemilag kommer inte lösa pandemin. Man kanske tycker att 15 mars låter långt fram, men pandemin kommer nog fortsätta och lagen kommer vara väl användbar även då, säger Lena Hallengren.

Man får ju nästan panik av att lyssna på allt dravel varför allt dröjer så förbaskat lång tid och Sverige alltid är sist på bollen. De saknar självinsikt de här tomtarna. Tillförlitliga snabbtester har funnits i flera månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in