2020-12-17, 12:23
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Kj*ll Holden. Han var kjent som en av forsvarerne til en av de siktede i forbindelse Hadelandsdrapene i 1981.

Tror du det kan ha noe å si for valg av advokat SH, siden faren hadde forsvart en h@delending tidligere? Og at SH med hjelp av bror AH og JCE i praksis utgjør et veldig sterkt og skjult forsvar, hvor JCE har en fri rolle, der han kan uttale seg fritt om saken?
Senast redigerad av Farkosten 2020-12-17 kl. 13:06. Anledning: tillegg
Citera
2020-12-17, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Tror du det kan ha noe å si for valg av advokat SH, siden faren hadde forsvart en h@delending tidligere? Og at SH med hjelp av bror AH og JCE i praksis utgjør et veldig sterkt og skjult forsvar, hvor JCE har en fri rolle, der han kan uttale seg fritt om saken?

Om JCE tror jeg det. At Svein har brukt broren sin til å få JCE til å tale i media, og i retning av at TH er uskyldig.
Når det gjelder Hadeandsdrapene, så vet jeg ikke. Kan være slik, men kan også være at SH trossalt har jobbet som politi, og bygget seg oppover til å bli politiadvokat/aktor, altså den som skal føre sak mot den tiltalte. Det betyr igjen at han vet veldig godt hvordan de jobber, og hvordan han skal motarbeide dem.
Hadelandsdrapene var at to personer ble drept på en bro av 3 personer som tilhørte et nasistisk miljø. Saken er veldig gammel, 40 år nå, men det kan jo ha sammenheng. TH var 30 år gammel den gang, og husker nok saken fremdeles, og at Kjell H var en av forsvarerne.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-12-17 kl. 13:36.
Citera
2020-12-17, 14:13
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Om JCE tror jeg det. At Svein har brukt broren sin til å få JCE til å tale i media, og i retning av at TH er uskyldig.
Når det gjelder Hadeandsdrapene, så vet jeg ikke. Kan være slik, men kan også være at SH trossalt har jobbet som politi, og bygget seg oppover til å bli politiadvokat/aktor, altså den som skal føre sak mot den tiltalte. Det betyr igjen at han vet veldig godt hvordan de jobber, og hvordan han skal motarbeide dem.
Hadelandsdrapene var at to personer ble drept på en bro av 3 personer som tilhørte et nasistisk miljø. Saken er veldig gammel, 40 år nå, men det kan jo ha sammenheng. TH var 30 år gammel den gang, og husker nok saken fremdeles, og at Kjell H var en av forsvarerne.

Ja. Det er tydelig at han har plukket forsvar fra øverste hylle.
Var jeg helt uskyldig, så hadde jeg valgt den advokaten som bodde nærmest, sånn for enkelhets skyld.
Var jeg skyldig, ville jeg valgt den beste som fantes. Men det er bare mine tanker
Citera
2020-12-17, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Er det slik at du innbiller deg at du har høyere kompetanse enn Elden?

Selvinnsikt er en fin bil.
Du må lese det jeg skriver. Hvor mange av de Elden mener er uskyldige blir frifunnet av retten.
Citera
2020-12-17, 15:19
Medlem
Alle mine nåværende og fremtidige klienter er uskyldige.

- JC Elden.

P.S han sa nesten noe sånn på Åsted Norge for mange år siden. Med glimt i øyet.
Citera
2020-12-17, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Dette med våpenet tror jeg var en del av villedningen.

Det skal mye til før oppegående mennesker tyr til illegale våpen for beskyttelse, det offentlige har gode systemer for bl.a. vitnebeskyttelse. Politiet tvilte sannsynligvis med god grunn på trusselen, så datteren måtte på egenhånd fremheve denne.

Jeg ser på det som overdreven fabrikkering på linje med hele kidnappingsplottet, for å skyve mistanken lengst mulig vekk fra TH og familien.

Forfatteren av klageskrivet, som jeg også tror var medforfatter av trusselbrevet, har iscenesatt en villedende trusselsituasjon for seg og sin familie som tydelig kommer til uttrykk gjennom trusselbrevet og denne våpenhistorien.

Edit: Våpenhistorien fremhevet hun så kraftig at den til og med ble et tema i klageskrivet som eksempel på dårlig politiarbeid og ellers «manglende vilje til å finne mamma».

Realiteten var stikk motsatt...

Om det skulle vara så att barnen är delaktiga på något sätt, skulle det ju innebära en nu helt
söndertrasad familj som haft tvivelaktig moral sedan lång tid tillbaka.
Om det är så att de skyddar TH (om han är delaktig) med vilseledning måste man fråga om de har känslor för sin egen mor - och om det beror på rädsla att förlora arv efter TH om de inte skyddar honom.

Det bästa för dem (framtiden) hade ju varit att förhålla sig neutralt, särskilt om de faktiskt inte vet något.

Jag har hittills ingen anledning att tro att TH står bakom.
Men tycker det är anmärkningsvärt att sonen först inte mindes vad han och hans mamma
pratat om, pga "haft en dåligt natt". Han kanske inte visste något men tog det säkra före det osäkra,
rädd att säga fel eller missuppfattas?
Skulle det finnas något där som kan ifrågasättas med tanke på alibi, måste man ju ifrågasätta AH:s samtal med löneansvarig också, vid en tidpunkt då TH bevisligen befann sig på sin arbetsplats.

Visst finns det frågor att ställa.
Senast redigerad av Moschata 2020-12-17 kl. 16:24.
Citera
2020-12-17, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ja. Det er tydelig at han har plukket forsvar fra øverste hylle.
Var jeg helt uskyldig, så hadde jeg valgt den advokaten som bodde nærmest, sånn for enkelhets skyld.
Var jeg skyldig, ville jeg valgt den beste som fantes. Men det er bare mine tanker

Ja, tror han fikk denne advokaten via den "vennen". Den gang som bistandsadvokat for familien. På papiret har visst Holden vært bistandsadvokat for bare TH, så det tyder jo på at de på en måte har forberedt seg på hva som kom til å skje, at TH skulle bli siktet. For da ville det jo passet dårlig at han samtidig skulle være bistandsdvokat for barna.
Ja, sant, man trenger jo ikke noen toppadvokat hvis man er uskyldig. Hvis man er uskyldig så skulle det jo holde med en vanlig advokat som bistandsadvokat. Så han har vel forberedt seg.
Citera
2020-12-17, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Om det skulle vara så att barnen är delaktiga på något sätt, skulle det ju innebära en nu helt
Om det är så att de skyddar TH (om han är delaktig) med vilseledning måste man fråga om de har känslor för sin egen mor - och om det beror på rädsla att förlora arv efter TH om de inte skyddar honom.

Det bästa för dem (framtiden) hade ju varit att förhålla sig neutralt, särskilt om de faktiskt inte vet något.

Men tycker det är anmärkningsvärt att sonen först inte mindes vad han och hans mamma
pratat om, pga "haft en dåligt natt".
Skulle det finnas något där som kan ifrågasättas med tanke på alibi, måste man ju också ifrågasätta samtalet med löneansvarig också.

Hei Moschata Håper det går bra med deg

Jeg har forstått det slik, at sønnen hadde vært avvisende og sur (dårlig humør) i telefonsamtalen med moren, pga at han sov dårlig ("haft en dåligt natt") natt til 31. oktober.
Og at han derfor nølte (ventet) med å fortelle om innholdet i samtalen, pga dårlig samvittighet.
Det var kanskje vanskelig å ta innover seg (innrømme), både ovenfor seg selv og andre, at det var hans siste ord til moren.

Det har vært folk her i tråden, som har påstått at sønnen var veldig knyttet til moren.

Men som du sier, man kan jo stille spørsmål rundt dette, samtidig tror jeg at politiet i tilfellet, ville grepet tak i dette, hvis det var noe mistenksomt ved det.
Citera
2020-12-17, 16:56
Avslutad
Når det gjelder en eventuell henleggelse, så er det flere enn Eld*en som har uttalt seg om dette, f.eks. Leif GW Pers*son, Finn Abrahams*en og John Christian Grøtt*um.

https://www.dagbladet.no/nyheter/frykter-saken-blir-henlagt/72447285

Sitater fra Leif GW Pers*son:

"- Når det ikke har tålt juridisk utprøving, finnes det en betydelig risiko for at denne etterforskningen munner ut i et stort spørsmålstegn.

Det sier den svenske kriminologen og forfatteren Leif GW Pers*son til Dagbladet.

- Verre slutt finnes ikke

Han er ikke overrasket over løslatelsen.

- Det var ikke helt uventet. I Sverige hadde han nok ikke blitt pågrepet."

"Han understreker at han ikke har detaljkunnskap om norsk straffe- og prosessrett, men tror likhetene mellom Norge og Sverige er større enn forskjellene. Nå frykter han at saken blir henlagt.

- At man ikke kommer til noen avslutning. Til slutt blir etterforskningen avsluttet, kvinnen er fremdeles savnet, og det blir opp til alle og enhver å ta stilling til om de mener Hagen eller en annen sto bak. Det er synd. En verre slutt enn det finnes ikke."
Senast redigerad av Havhest 2020-12-17 kl. 17:19.
Citera
2020-12-17, 17:59
Medlem
Slettsnokens avatar
Jo, denne G*W er flink å ro.

https://www.vg.no/nyheter/i/zG2r8v/svensk-kriminolog-fyrer-loes-mot-norsk-politi-slakter-tidsbruken-i-hagen-saken
Citera
2020-12-17, 18:13
Medlem
Citat:

Det var tre menn fra Oslo som ble dømt i denne saken. Olse* og L*nd fikk 18 års fengsel. Hof* fikk 12år.
Ingen kjent tilknytning til Hadeland.
Citera
2020-12-17, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata

pratat om, pga "haft en dåligt natt". Han kanske inte visste något men tog det säkra före det osäkra,
rädd att säga fel eller missuppfattas?
Skulle det finnas något där som kan ifrågasättas med tanke på alibi, måste man ju ifrågasätta AH:s samtal med löneansvarig också, vid en tidpunkt då TH bevisligen befann sig på sin arbetsplats.

Jeg tror ikke teh snakket med moren. Han ble orientert om at operasjonen var utført.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in