Citat:
Ursprungligen postat av
Slettsnoken
Dette med våpenet tror jeg var en del av villedningen.
Det skal mye til før oppegående mennesker tyr til illegale våpen for beskyttelse, det offentlige har gode systemer for bl.a. vitnebeskyttelse. Politiet tvilte sannsynligvis med god grunn på trusselen, så datteren måtte på egenhånd fremheve denne.
Jeg ser på det som overdreven fabrikkering på linje med hele kidnappingsplottet, for å skyve mistanken lengst mulig vekk fra TH og familien.
Forfatteren av klageskrivet, som jeg også tror var medforfatter av trusselbrevet, har iscenesatt en villedende trusselsituasjon for seg og sin familie som tydelig kommer til uttrykk gjennom trusselbrevet og denne våpenhistorien.
Edit: Våpenhistorien fremhevet hun så kraftig at den til og med ble et tema i klageskrivet som eksempel på dårlig politiarbeid og ellers «manglende vilje til å finne mamma».
Realiteten var stikk motsatt...
Om det skulle vara så att barnen är delaktiga på något sätt, skulle det ju innebära en nu helt
söndertrasad familj som haft tvivelaktig moral sedan lång tid tillbaka.
Om det är så att de skyddar TH (om han är delaktig) med vilseledning måste man fråga om de har känslor för sin egen mor - och om det beror på rädsla att förlora arv efter TH om de inte skyddar honom.
Det bästa för dem (framtiden) hade ju varit att förhålla sig neutralt, särskilt om de faktiskt inte vet något.
Jag har hittills ingen anledning att tro att TH står bakom.
Men tycker det är anmärkningsvärt att sonen först inte mindes vad han och hans mamma
pratat om, pga "haft en dåligt natt". Han kanske inte visste något men tog det säkra före det osäkra,
rädd att säga fel eller missuppfattas?
Skulle det finnas något där som kan ifrågasättas med tanke på alibi, måste man ju ifrågasätta AH:s samtal med löneansvarig också, vid en tidpunkt då TH bevisligen befann sig på sin arbetsplats.
Visst finns det frågor att ställa.