2020-11-30, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jefg tror ikke politet fryktet for at TH var bevæpnet. Jeg tror måten pågripelsen skjedde på, var etter tips fra britisk politi. De skulle sjokkere TH - få ham rystet. Jeg har lest om dette tidligere, og både Alsagio og Farkosten har vel vært inne på det samme.

Jag tänkte att i ett fall med kidnapping, TH kan vara övervakad .. och vad som helst kan hända.
Är det kanske därför man tar tog säkra före det osäkra och dök upp med beredskapspatrull?
Arrestering ska stå i proportion till sakens karaktär ...
Citera
2020-11-30, 02:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Sier meg helt enig med deg her.

Det kunde ha varit lite mer humoristiskt formulerat från början, kan jag tycka. Tack i alla fall.
Citera
2020-11-30, 02:14
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag har inte förstått hur det är kopplat Bertheussen- saken - Hagen-saken?
Har kanske inte läst tillräckligt.

den länken handlar mest om hälso-appen som både Bertheussen och AEH hade ( vet inte om det är samma app eller bara liknande ) och båda fallen har mycket vilseledande, dom i Bertheussen fallet kommer om ett par veckor tror jag...
Citera
2020-11-30, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
DEL 2 Hvis det var ekte kidnapperne så ville de kreve endå mer monero.De ville da fortelle det på Black nett hvor levningene er begravet.
Nei, Det finnes ikke ekte kidnapperne. GM er TH s nærstående "venn"

Vet du hvem vennen er?? du tenker vel på kryptomannen? Jeg ser ikke helt at det er sannsynlig at TH har samarbeidet med kryptogutten. Det ville vært for risikabelt.
Citera
2020-11-30, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Vet du hvem vennen er?? du tenker vel på kryptomannen? Jeg ser ikke helt at det er sannsynlig at TH har samarbeidet med kryptogutten. Det ville vært for risikabelt.
Nei,jeg vet ikke.ja,enige med deg omgående kryptogutten.
Citera
2020-11-30, 08:31
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Svigersønnen, ektefellen til HHB2, ble fratatt et håndvåpen, som han hadde lånt da familien skal ha vært vettskremte og fryktet nye anslag fra angivelige kidnappere.

Det er selvfølgelig farlig om vettskremte mennesker går omkring med skarpladde håndvåpen. Det kan skje ulykker. Vådeskudd.

Om TH fryktet for sitt liv måtte han ha informert politiet om det. Oppgitt grunnen til frykten, og bedt om beskyttelse.
Dette med våpenet tror jeg var en del av villedningen.

Det skal mye til før oppegående mennesker tyr til illegale våpen for beskyttelse, det offentlige har gode systemer for bl.a. vitnebeskyttelse. Politiet tvilte sannsynligvis med god grunn på trusselen, så datteren måtte på egenhånd fremheve denne.

Jeg ser på det som overdreven fabrikkering på linje med hele kidnappingsplottet, for å skyve mistanken lengst mulig vekk fra TH og familien.

Forfatteren av klageskrivet, som jeg også tror var medforfatter av trusselbrevet, har iscenesatt en villedende trusselsituasjon for seg og sin familie som tydelig kommer til uttrykk gjennom trusselbrevet og denne våpenhistorien.

Edit: Våpenhistorien fremhevet hun så kraftig at den til og med ble et tema i klageskrivet som eksempel på dårlig politiarbeid og ellers «manglende vilje til å finne mamma».

Realiteten var stikk motsatt...
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-11-30 kl. 08:50.
Citera
2020-11-30, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja, jag tycker att upptäckten är konstig, den bästa förklaringen jag har är om någon har dragit/slept AEH och hållit under knärna medan hun hade byxorna på...
vet inte hur mycket som kan tvättas av, intressant fråga verkligen ...
Forstår det i alle fall slik at det er en fullverdig dna profil, noe som tilsier dette ikke er en 40 år gammel uvasket bukse slik det indikeres fra en meddebattant.
Citera
2020-11-30, 12:53
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Forstår det i alle fall slik at det er en fullverdig dna profil, noe som tilsier dette ikke er en 40 år gammel uvasket bukse slik det indikeres fra en meddebattant.

håller med där, skulle förmodligen inte vara så intressant att stoppa det från att publiceras om det fanns en partiell DNA, eller ett möjligt DNA-spår..
problemet handlar om andra bevis som passar ihop och vad som förklaras om något förklaras ännu...
Citera
2020-11-30, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jefg tror ikke politet fryktet for at TH var bevæpnet. Jeg tror måten pågripelsen skjedde på, var etter tips fra britisk politi. De skulle sjokkere TH - få ham rystet. Jeg har lest om dette tidligere, og både Alsagio og Farkosten har vel vært inne på det samme.
vi er sjelden eller aldri enige, men her er vi samstemte. Min første tanke, før dette om britisk politi kom ut fikk jeg inntrykk av at det var et spill for å få en tilståelse i avhør. Opplegget ble ødelagt av lagmansretten. Jeg mener fortsatt th er skyldig, men med problematisk bevissituasjon.
Citera
2020-11-30, 17:33
Medlem
Legokatts avatar
"DNA fra TH på sandalene til AEH, samt under knehasene på buksene hennes"

Sett i sammenheng med brikkene:

-Kl 08.45: Anrop AEH til lønnsansvarlig - 10 minutters samtale
- Kl 09.02: TH drar på jobb
- Kl 09.06 : Anrop AEH til datter (sekunder i følge VG podcast)
- Kl 09.10: - 09.15 TH ankommer Futurum og blir fanget opp av videoovervåking
-"Politiet hadde kontroll på hans første tid på jobb"
- Kl 09.10 SMS - AEH til datter - utsetter hytteturen
- Kl 09.16: Anrop AEH til sønn (siste kjente livstegn)
-Kl 09.48: Anrop til AEH fra elektriker - ikke besvart
-Kl 09.50: Anrop til AEH fra sønnen - ikke besvart, fulgt opp med SMS - heller ikke besvart

=

Dette blir en "umulig brikke" hvis de andre opplysningene fra politiet / media er korrekt.

=

Ulike løsninger:

1. TH hadde dobbeltgjenger. TH satte DNA på AEH's knehasene + sandaler da han slepte henne ut etter siste kjente livstegn kl 09.16.

2. TH utførte drap på natten. TH satte DNA på AEH's knehasene + sandaler da han slepte henne ut på natten. Lønnsansvarlig / datter / sønn var med på plottet. Anrop / SMS ble gjort av TH selv. (eventuelt bruk av stemmeforvrengere) TH satte seg selv i søkelyset ved å fortelle i avhør at hytteturen var avlyst.

3. Plottet i filmen Gone Girl går ut på å stage et åsted med tanke på å mistenkeliggjøre ektemannen DNA. TH's DNA plantet på klær og sandaler - del av "en historie" i S4.

4. TH's DNA hadde naturlige årsaker fordi han bodde sammen med AEH i S4. DNA blir enkelt satt på klær og andre gjenstander.

Sett i sammenheng med de andre brikkene, er dette løsningene jeg ser.

(holder en knapp på alternativ 4, selv om jeg holder åpent alternativ 3)

Noen som ser andre løsninger som passer inn med de andre brikkene?
Senast redigerad av Legokatt 2020-11-30 kl. 17:36.
Citera
2020-11-30, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
"DNA fra TH på sandalene til AEH, samt under knehasene på buksene hennes"

Sett i sammenheng med brikkene:

-Kl 08.45: Anrop AEH til lønnsansvarlig - 10 minutters samtale
- Kl 09.02: TH drar på jobb
- Kl 09.06 : Anrop AEH til datter (sekunder i følge VG podcast)
- Kl 09.10: - 09.15 TH ankommer Futurum og blir fanget opp av videoovervåking
-"Politiet hadde kontroll på hans første tid på jobb"
- Kl 09.10 SMS - AEH til datter - utsetter hytteturen
- Kl 09.16: Anrop AEH til sønn (siste kjente livstegn)
-Kl 09.48: Anrop til AEH fra elektriker - ikke besvart
-Kl 09.50: Anrop til AEH fra sønnen - ikke besvart, fulgt opp med SMS - heller ikke besvart

=

Dette blir en "umulig brikke" hvis de andre opplysningene fra politiet / media er korrekt.

=

Ulike løsninger:

1. TH hadde dobbeltgjenger. TH satte DNA på AEH's knehasene + sandaler da han slepte henne ut etter siste kjente livstegn kl 09.16.

2. TH utførte drap på natten. TH satte DNA på AEH's knehasene + sandaler da han slepte henne ut på natten. Lønnsansvarlig / datter / sønn var med på plottet. Anrop / SMS ble gjort av TH selv. (eventuelt bruk av stemmeforvrengere) TH satte seg selv i søkelyset ved å fortelle i avhør at hytteturen var avlyst.

3. Plottet i filmen Gone Girl går ut på å stage et åsted med tanke på å mistenkeliggjøre ektemannen DNA. TH's DNA plantet på klær og sandaler - del av "en historie" i S4.

4. TH's DNA hadde naturlige årsaker fordi han bodde sammen med AEH i S4. DNA blir enkelt satt på klær og andre gjenstander.

Sett i sammenheng med de andre brikkene, er dette løsningene jeg ser.

(holder en knapp på alternativ 4, selv om jeg holder åpent alternativ 3)

Enig med deg om alternativ 3 og 4.

Angående noe lignende som alternativ 1: Noen her har foreslått en teori om at en medhjelper kjørte THs bil til Futurum noen minutter etter kl 9 og at TH var i S4 9.16. Men et slikt alternativ mener jeg at er veldig usannsynlig, for da måtte flere medarbeidere ha vært nødt til å ha løyet om at de så at TH kom til Futurum litt etter kl 9. I tillegg måtte TH ha vært nødt til å ha kommet seg usett hjemmefra og til jobb senere på dagen (for ikke å bli observert av eventuelle vitner som i ettertid kunne ha husket at de så han på vei fra S4 til Futurum mye senere enn litt etter kl 9).

Edit: En liten detalj som jeg fremdeles lurer på: Hvis AE sa i 9.14-samtalen at hun var alene hjemme; hvorfor sa hun det?
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-30 kl. 18:13.
Citera
2020-11-30, 18:13
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Flere har andre løsninger som passer mye bedre enn de brikkene du til stadighet hamrer ned i ditt ville puslespill som plasserer stakkars offeret AE i stolen som den største skyldige.

Du må slutte å påstå at du er «den eneste som får alt til å passe», vi er mektig lei dette evinnelige maset som ikke er i nærheten av å løse saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in