Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Svigersønnen, ektefellen til HHB2, ble fratatt et håndvåpen, som han hadde lånt da familien skal ha vært vettskremte og fryktet nye anslag fra angivelige kidnappere.
Det er selvfølgelig farlig om vettskremte mennesker går omkring med skarpladde håndvåpen. Det kan skje ulykker. Vådeskudd.
Om TH fryktet for sitt liv måtte han ha informert politiet om det. Oppgitt grunnen til frykten, og bedt om beskyttelse.
Dette med våpenet tror jeg var en del av villedningen.
Det skal mye til før oppegående mennesker tyr til illegale våpen for beskyttelse, det offentlige har gode systemer for bl.a. vitnebeskyttelse. Politiet tvilte sannsynligvis med god grunn på trusselen, så datteren måtte på egenhånd fremheve denne.
Jeg ser på det som overdreven fabrikkering på linje med hele kidnappingsplottet, for å skyve mistanken lengst mulig vekk fra TH og familien.
Forfatteren av klageskrivet, som jeg også tror var medforfatter av trusselbrevet, har iscenesatt en villedende trusselsituasjon for seg og sin familie som tydelig kommer til uttrykk gjennom trusselbrevet og denne våpenhistorien.
Edit: Våpenhistorien fremhevet hun så kraftig at den til og med ble et tema i klageskrivet som eksempel på dårlig politiarbeid og ellers «manglende vilje til å finne mamma».
Realiteten var stikk motsatt...