2020-12-17, 14:02
Medlem
kazangass avatar
Tegnell är tillbaka. Han verkar inte ha gått och gömt sig som det troddes.
Citera
2020-12-17, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Kan inte annat än att hålla med.
Testat mig tre gånger totalt, längsta svarstiden var tre dygn, snabbaste 32 timmar.
Bodde utomlands fram till i juli (annat land i Europa). Testade mig där och nu i Sverige i november. Tyckte det var smidigare och lika snabbt i Sverige. Där jag bodde förut behövde man gå via motsvarande vårdcentral dit man ringde, efter två timmar ringde en sjuksköterska upp mig och bedömde ens symptom och sedan bokade ett test åt en. Då fick man en tid via sms (smset kom några timmar senare) och kunde inte ändra eller styra själv (fick provtid på tidig eftermiddag dagen efter). Här i Sverige hämtade jag ut ett test utan "pre-screening", tog det på en parkbänk utanför stället jag hämtat ut det, lämnade in det och fick svaret på kvällen dagen efter. Total tid från symptom till resultat i Sverige var drygt 48h, där jag bodde förut det dubbla och med mer strul.
Citera
2020-12-17, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chevron
Man märker direkt att det är mer sprutt i Tegnell igen. Varierar humöret med dagsrapporten?

91 döda på en torsdag är inte bra..... riktigt högt faktiskt

Han är nog bara glad att det snart är jul. Gissar på att det inte blir några möten förrän i januari....
Citera
2020-12-17, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Så kan det vara, har själv varit inne på detta med AC som faktor

Slakteriutbrotten.

Slakterier är i princip "kylskåp" dvs slutna rum med AC där ventilationen är obefintlig och stora mantrat är "stäng dörren, var rädd om kylan" samtidigt som man jobbar tätt inpå varandra.

Samma gäller de stora kyl och fryslagren hos leverantörerna av livsmedel men där kan de hålla ett större avstånd till sina kollegor men många har varit infekterade där med.
Citera
Medlem
K.G.Hammars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Nya avlidna: 91
Nya fall: 8888

Fördelning av nya rapporter: https://covidstatistik.se/

Fem senaste torsdagssiffror nya avlidna: 58, 35, 68, 19, 40.
Fem senaste torsdagssiffror nya fall: 7947, 6492, 5846, 4677, 4705.

Smittan skenar.

Vart är platån och "den minskade ökningstakten" som Tegnell sett under hela hösten?
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chevron
Man märker direkt att det är mer sprutt i Tegnell igen. Varierar humöret med dagsrapporten?
Eller så kan även han vara trött ibland?
Det brukar vara så när man arbetar heltid, vissa dagar är tyngre än andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Allt är inte som där du bor.

Exempel Region Östergötland
När kan du boka tid för provtagning?
Möjligheten att boka tid för provtagning av covid-19 är för tillfället stängd, både via 1177.se och på vårdcentralen. Region Östergötland provtar just nu endast prioriterade grupper. Läs om det tillfälliga stoppet här.
https://www.1177.se/Ostergotland/sa-fungerar-varden/varden-i-ostergotland/samlad-information-om-coronaviruset/provtagningi-ostergotland/test-for-pagaende-covid-19/

Vakna för fan!

Östergötland har varit sämst hela året. Jag bor där och jobbar inom landstinget. Det är skit....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Allt är inte som där du bor.

Exempel Region Östergötland
Möjligheten att boka tid för provtagning av covid-19 är för tillfället stängd, både via 1177.se och på vårdcentralen. Region Östergötland provtar just nu endast prioriterade grupper. Läs om det tillfälliga stoppet här.
https://www.1177.se/Ostergotland/sa-fungerar-varden/varden-i-ostergotland/samlad-information-om-coronaviruset/provtagningi-ostergotland/test-for-pagaende-covid-19/

Vakna för fan!

Har du tydliga symptom kommer du att bli testad inom någon dag om du vill. Har flera bekanta runt om i landet som fått snabb testning.

Vakna för fan!
Citera
2020-12-17, 14:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ja, det finns en del 'stjärnor' i tråden som försöker plantera in att det är svårt att vid symptom bli testad och att det dessutom tar 5-6 veckor att få svar....

Tråkigt att dom p g a sin inkompetens och bitterhet försöker baktala hjältarna inom vården.

Det finns problem med testningen, det ska inte förnekas. Jag har en släkting som testades häromdagen, tog 2 dagar att få svar, släktingen jobbar inom vården så det är internlabbet som tar hand om det. Släktingens kompis som tagit egentest har ff inte fått svar, det har gått över en vecka. Det är i Skåne.

Jag tror ingen här baktalar våra hjältar inom vården, förutom ett par stolpskott som hatar kvinnor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Nya avlidna: 91
Nya fall: 8888

Fördelning av nya rapporter: https://covidstatistik.se/

Fem senaste torsdagssiffror nya avlidna: 58, 35, 68, 19, 40.
Fem senaste torsdagssiffror nya fall: 7947, 6492, 5846, 4677, 4705.
Nästan hela ökningen i fall jämfört med förra veckan kommer från Skåne. 2198 jämfört med 1374 för en vecka sedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
91 döda på en torsdag är inte bra..... riktigt högt faktiskt

Han är nog bara glad att det snart är jul. Gissar på att det inte blir några möten förrän i januari....
3 nya dödsfall med Covid under 70år.
Citera
2020-12-17, 14:08
Medlem
Citat:
Har du tydliga symptom kommer du att bli testad inom någon dag om du vill. Har flera bekanta runt om i landet som fått snabb testning.

Vakna för fan!
Läs igen!

Notera:
* Möjligheten att boka tid för provtagning av covid-19 är för tillfället stängd
* Region Östergötland provtar just nu endast prioriterade grupper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in