2020-12-17, 10:05
  #7885
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogadon
Självklart om det är en för mig olkänd person. Har hyrt ut lgh 2 ggr i mitt liv. Kollat upp båda två (och då var den ena en arbetskollega).
Bra! Om du blir sambo med någon, kollar du alltid upp den personen då i alla register?
Citera
2020-12-17, 10:37
  #7886
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Bra! Om du blir sambo med någon, kollar du alltid upp den personen då i alla register?

Om personen ifråga erkänner att han är dömd för brott och att dessa brott involverar barn - ja?
Citera
2020-12-17, 10:43
  #7887
Medlem
Den öppna gruppen "I´m from Björbo" på Facebook är ganska intressant. Människor sitter alltså och försöker tysta oroliga småbarnsföräldrar på byn, för att vara snäll mot familjen Federley. Delar av byn verkar tycka att föräldrar som är upprörda över att ha fått och fortfarande ha en pedofil, dömd för 22 våldtäkter mot barn, i byn är "onda".

En man svarar "Ondskan för mig är vad jag haft i granngården sen i somras... En pedofil. Bland alla barn. Villkorligt frigiven för att ha våldtagit små barn."

Han får till svar att han ska stänga "kakmunnen".

Helt otroligt att offerkoftan bärs av familjen Federley och av den pedofil de skyddar. Det är dem man ska ha empati med, även om man är en förälder med små barn i en mycket, mycket liten by, som nu hyser en riktigt farlig sexbrottsling.

Vad är det för fel på dessa människor? Bryr de inte sig om barns säkerhet eller föräldrars oro alls? Det är ju sektliknande detta.
__________________
Senast redigerad av Loqita 2020-12-17 kl. 11:04.
Citera
2020-12-17, 11:06
  #7888
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Den öppna gruppen "I´m from Björbo" på Facebook är ganska intressant. Människor sitter alltså och försöker tysta oroliga småbarnsföräldrar på byn, för att vara snäll mot familjen Federley. Delar av byn verkar tycka att föräldrar som är upprörda över att ha fått och fortfarande ha en pedofil dömd för 22 våldtäkter mot barn i byn är "onda".

En man svarar "Ondskan för mig är vad jag haft i granngården sen i somras... En pedofil. Bland alla barn. Villkorligt frigiven för att ha våldtagit små barn."

Han får till svar att han ska stänga "kakmunnen".

Helt otroligt att offerkoftan bärs av familjen Federley och av den pedofil de skyddar. Det är dem man ska ha empati med, även om man är en förälder med små barn i en mycket, mycket liten by, som nu hyser en riktigt farlig sexbrottsling.

Vad är det för fel på dessa människor? Bryr de inte sig om barns säkerhet eller föräldrars oro alls? Det är ju sektliknande detta.

Ja usch så det ska tystas ! Förstår mkt väl att föräldrarna och deras nära tycker att det är jobbigt med att alla pratar om dem .. men mamman hade lagt ut tre st inlägg senaste dagarna om att alla iallafall inte är elaka , hatiska o har jantelag . Vad fan har jante med detta att göra ! Folk är såklart arga och oroliga över att ha haft en pedofil in på knuten till sina barn , en pedofil som inte ens avtjänat sitt straff än . Och det ska de behöva få reda på genom stoppa pressen .
Peddot och FF hade väl tom haft någon bi-odlingskurs för barn i somras .
Citera
2020-12-17, 11:09
  #7889
Medlem
Såg Federley i fjol i stående debatt i SvT med en yngre kvinna, glömt vem och ämnet. Men överraskande var Federleys plufsighet. Han var övermaga i debatten både i mental som fysisk mening, då magen hängde över bordet.

Före pandemin, under den och när pandemin är över, lever de nog mycket gott därhemma och därnere i Bryssel. Fantastiska löner och förmåner och inte särskilt mycket jobb fast detta hävdas. Långa betalda ledigheter och lyxiga flygresor. Under pandemin sitter de framför skärmen och låtsas jobba, läser något utdrag av ett dokument och kryssar för något och sänder iväg. Sitter ibland i gruppmöte framför laptopen och snackar.

Läste att Federley tappat 25 kg p g a sina problem (och latmanstillvaron) i år. Hälsosamt.
__________________
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-12-17 kl. 11:13.
Citera
2020-12-17, 11:14
  #7890
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Bara nyfiken, Lyfter FF fortfarande EU-parlamentariker lön nu när han e "sjukskriven"?

Så vitt jag vet behöver inte en EU-parlamentariker göra någonting, sjuk som frisk, för att kvittera ut sitt arvode. Det sjunker lite i och med en del frånvaro, men det mesta kommer in på kontot som vanligt.

Nu har ju FF meddelat att han lämnar sina uppdrag, men han skulle ha kunnat sitta hemma i Dalarna fram till nästa val, i maj 2024, utan att behöva panta burkar.
Citera
2020-12-17, 11:16
  #7891
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Ja usch så det ska tystas ! Förstår mkt väl att föräldrarna och deras nära tycker att det är jobbigt med att alla pratar om dem .. men mamman hade lagt ut tre st inlägg senaste dagarna om att alla iallafall inte är elaka , hatiska o har jantelag . Vad fan har jante med detta att göra ! Folk är såklart arga och oroliga över att ha haft en pedofil in på knuten till sina barn , en pedofil som inte ens avtjänat sitt straff än . Och det ska de behöva få reda på genom stoppa pressen .
Peddot och FF hade väl tom haft någon bi-odlingskurs för barn i somras .

En retorisk fråga kan väl vara: var ska en dömd pedofil bo? Svaret är ingenstans, ingen vill ha en pedofil som granne. Men verkligheten är ju en annan. Dom måste ju bo någonstans.

Om det hade varit som i USA med register över dömda sexbrottslingar så skulle folk bli djupt chockade. I varje stad blir det ett dussin röda markeringar i varenda kvarter.
Citera
2020-12-17, 11:27
  #7892
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Såg Federley i fjol i stående debatt i SvT med en yngre kvinna, glömt vem och ämnet. Men överraskande var Federleys plufsighet. Han var övermaga i debatten både i mental som fysisk mening, då magen hängde över bordet.

Före pandemin, under den och när pandemin är över, lever de nog mycket gott därhemma och därnere i Bryssel. Fantastiska löner och förmåner och inte särskilt mycket jobb fast detta hävdas. Långa betalda ledigheter och lyxiga flygresor. Under pandemin sitter de framför skärmen och låtsas jobba, läser något utdrag av ett dokument och kryssar för något och sänder iväg. Sitter ibland i gruppmöte framför laptopen och snackar.

Läste att Federley tappat 25 kg p g a sina problem (och latmanstillvaron) i år. Hälsosamt.

Jag reagerade på det. Märkligt med en överviktig medelålders man som beklagar sig över att ha gått ner 28 kilo. Det brukar ju annars ge glada rubriker i t.ex. diverse viktklubbar. Även om FF till synes tycker att övervikt har estetiska värden finns det kalla hälsofakta som talar emot fetma.
Citera
2020-12-17, 11:33
  #7893
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Så vitt jag vet behöver inte en EU-parlamentariker göra någonting, sjuk som frisk, för att kvittera ut sitt arvode. Det sjunker lite i och med en del frånvaro, men det mesta kommer in på kontot som vanligt.

Nu har ju FF meddelat att han lämnar sina uppdrag, men han skulle ha kunnat sitta hemma i Dalarna fram till nästa val, i maj 2024, utan att behöva panta burkar.

Det finns ju pedofiler som själva inser att det är fel och gör allt för att inte hamna i miljöer där de kan frestas till att begå nya pedofilbrott.
FFs sambo har ingen ånger , försökte få vårdnad av sitt biologiska barn när han satt inne och så fort han kom ut så börjar han dejta en person med barn .
Han hade kunnat svepa vänster så fort han fick klart för sig att FF hade barn .

Sen tror jag det är värre i en by , folk känner varann och litar på folk i högre grad . kan tänka mig att barn springer hem till varandra o leker utan direkt uppsikt mer än man gör i storstäder .
Citera
2020-12-17, 11:50
  #7894
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
I min ungdom bröt jag kontakten med en del bekanta, av den enkla anledningen att jag inte ville befinna mig i deras närhet ifall polisen skulle göra ett tillslag. De var kriminella, och jag ville inte befinna mig i sådan miljö. Det tror jag var ett klokt beslut. Federley lät en man flytta in hos sig, trots att han visste att mannen ifråga nyligen blivit frigiven efter att ha avtjänat 6 av utdömda 9 års fängelse. Man har faktiskt ett visst ansvar för vilka man umgås med, särskilt om det finns barn i huset. Särskilt om personen ifråga är dömd för våldtäkt av barn.
Psykopaten hade ju lurat i honom att han fått kåken för någon "bagatell"...lättlurat visst!!
Citera
2020-12-17, 11:54
  #7895
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights

Om det hade varit som i USA med register över dömda sexbrottslingar så skulle folk bli djupt chockade. I varje stad blir det ett dussin röda markeringar i varenda kvarter.

I Sverige har vi å andra sidan Lexbase. Men var det verkligen fullt utbyggt när Federley
kom i kontakt med mannen ? Inte kollar väl alla människor omedelbart upp sina nya
bekantskaper ...
Citera
2020-12-17, 11:57
  #7896
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Den öppna gruppen "I´m from Björbo" på Facebook är ganska intressant. Människor sitter alltså och försöker tysta oroliga småbarnsföräldrar på byn, för att vara snäll mot familjen Federley. Delar av byn verkar tycka att föräldrar som är upprörda över att ha fått och fortfarande ha en pedofil, dömd för 22 våldtäkter mot barn, i byn är "onda".

En man svarar "Ondskan för mig är vad jag haft i granngården sen i somras... En pedofil. Bland alla barn. Villkorligt frigiven för att ha våldtagit små barn."

Han får till svar att han ska stänga "kakmunnen".

Helt otroligt att offerkoftan bärs av familjen Federley och av den pedofil de skyddar. Det är dem man ska ha empati med, även om man är en förälder med små barn i en mycket, mycket liten by, som nu hyser en riktigt farlig sexbrottsling.

Vad är det för fel på dessa människor? Bryr de inte sig om barns säkerhet eller föräldrars oro alls? Det är ju sektliknande detta.
34% av de boende i Björbo är Centerpartister..
https://data.val.se/val/ep2019/prelresultat/E/valdistrikt/20/26/0302/index.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in