2020-12-17, 07:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Ff har skrivit att dottern inte varit ensam med pedofilen ,
MEN hallå ?!
Peddot var heller inte ensam när han gav sig på de andra flickorna !
Han tiom förgrep sig på barnen i samma säng där mamman sov, och även när de var på besök hos hemma mormor och morfar allihop!!
En pedofil behöver inte vara ensam hemma med barn, de är faktiskt väldigt sällan ensamma hemma när dom nattvandrar ..

Den här personen är vare sig hetero el homo han är pedofil och han går dessutom igång på småflickor inte småpojkar! Inte kvinnor inte MÄN !
Ta av dig offerkoftan FF det var din dotter han ville ha det är inte synd om dig, det är synd om din dotter som har en pappa som släpper in ett monster där hon ska vara som mest trygg jävla IDIOT!
Nä, de gillar att vara nära barn, att titta på deras kroppar, lyssna på deras prat, kanske skojbrottas lite - sen, när tillfälle ges, tar de allt ett steg längre. FF har utsatt dottern för en risk bara genom att låta pedofilen ta del av vardagslivet: han vet hur hon ser ut, fullständigt namn, personnummer, vilka adresser hon bor på, eventuell fritidssyssla, vilka favoritintressen hon har för tillfället, vilken skola/fritids han befinner sig på etc.
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2020-12-17 kl. 07:44.
Citera
2020-12-17, 08:27
Medlem
Le Monde skrev om det:

https://www.lemonde.fr/international/article/2020/12/12/demission-d-un-eurodepute-suedois-ayant-une-relation-avec-un-pedophile_6063163_3210.html
Senast redigerad av Loqita 2020-12-17 kl. 08:35.
Citera
2020-12-17, 08:30
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
La Monde skrev om det:

https://www.lemonde.fr/international/article/2020/12/12/demission-d-un-eurodepute-suedois-ayant-une-relation-avec-un-pedophile_6063163_3210.html
"Le Monde"

Ur artikeln:
Citat:
Démission d’un eurodéputé suédois ayant une relation avec un pédophile

Fin novembre, les médias suédois avaient révélé la relation de Fredrick Federley, élu centriste, avec un homme condamné à neuf ans de prison pour le viol de deux enfants.

Annies mardröm fortsätter...
Citera
2020-12-17, 08:40
Medlem
Svennehuras avatar
Pedo-Fredde kanske hamnade på Säter för han blev knäckt att ha blivit dumpad två gånger på kort tid.
Först hans man Johnny, som blev kåt på Baren-deltagaren A.Erwik.
Blev enligt Pedo-Fredde en tung skilsmässa.

Sedan blev han utbränd när han insåg att Björbopedofilen egentligen inte var kär i honom utan endast använde honom för att komma åt dottern.

Han har blivit ratad två gånger 😃
Citera
2020-12-17, 08:41
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Har han sökt sig aktivt till pedofiler som sin partner och dragit hem dom till sin boning innan då??
Vad sägs om att du läser tråden där just sådant framgår med all önskvärd tydlighet? Om man inte själv normaliserar pedofili av någon anledning så är det tämligen uppenbart.
Citera
2020-12-17, 08:45
Medlem
Även i norska Dagbladet framkommer det att FF inte anser att han utsatt sin dotter för fara trots att han skaffat en sambo som är dömd för våldtäkt av barn. Varför ställer ingen en motfråga på det? Påståendet är ju absurt. Den som utsatt ett barn för uppenbar fara kommer undan genom att förneka att det är en fara för ett barn att vara under samma tak som en pedofil.

https://www.dagbladet.no/nyheter/trekker-seg-etter-skandale/73171154
Senast redigerad av Loqita 2020-12-17 kl. 08:53.
Citera
2020-12-17, 09:07
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Le Monde skrev om det:

Utan att förstå vad de skrev så BRA. Bra att internationell media skriver om detta så det sätter bra press på våra politiker, så de har koll på vilka som får åka på solsemester för skattepengar.
Citera
2020-12-17, 09:23
Medlem
zeligs avatar
Bara nyfiken, Lyfter FF fortfarande EU-parlamentariker lön nu när han e "sjukskriven"?
Citera
2020-12-17, 09:30
Medlem
Hur är det egentligen med det här "villkorligt frigiven" och Fredrik Federlays fd sambo och frivårdens roll?

Frivården är en del av polisen och de skall hålla kontakt och uppsyn av folk som är villkorligt frigivna.

Som jag förstår (rätta mig om jag har fel) så hade FF fd förhållningsregler han hade att förhålla sig till under den villkorliga frigivningen. En av dem var att han inte skulle ha nära kontakt med minderåriga barn under perioden han avtjänar resten av sitt straff i frihet.

FF´s fd och FF flyttar samman i juni. FF har delad vårdnad av ett nioårigt barn och frvården uppmärksammas på detta av socialtjänsten som fått en orosanmälan (detta sista är jag mycket osäker på och de kan ha upptäckt sammanboendet på annat sätt).

Frivården kallar FF och FF´s fd till samtal den första september och meddelar det olämpliga i att FF´s fd bor i ett hem där det finns minderåriga barn. FF´s fd flyttar (skenflyttar?) ett par hundra meter till en anhörig till FF.

Varför plockade inte frivården in FF´s fd så han fick avtjäna resten av sitt straff på anstalt? Särskilt som FF´s fd reagerade så negativt.
Citera
2020-12-17, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BokiBoki
Hur är det egentligen med det här "villkorligt frigiven" och Fredrik Federlays fd sambo och frivårdens roll?

Frivården är en del av polisen och de skall hålla kontakt och uppsyn av folk som är villkorligt frigivna.

Som jag förstår (rätta mig om jag har fel) så hade FF fd förhållningsregler han hade att förhålla sig till under den villkorliga frigivningen. En av dem var att han inte skulle ha nära kontakt med minderåriga barn under perioden han avtjänar resten av sitt straff i frihet.

FF´s fd och FF flyttar samman i juni. FF har delad vårdnad av ett nioårigt barn och frvården uppmärksammas på detta av socialtjänsten som fått en orosanmälan (detta sista är jag mycket osäker på och de kan ha upptäckt sammanboendet på annat sätt).

Frivården kallar FF och FF´s fd till samtal den första september och meddelar det olämpliga i att FF´s fd bor i ett hem där det finns minderåriga barn. FF´s fd flyttar (skenflyttar?) ett par hundra meter till en anhörig till FF.

Varför plockade inte frivården in FF´s fd så han fick avtjäna resten av sitt straff på anstalt? Särskilt som FF´s fd reagerade så negativt.

En mycket bra fråga. Är det så trångt på Skogome att de inte vill avbryta på grund av det?
Citera
2020-12-17, 09:57
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BokiBoki

Det är ont om platser, anstalterna är fullbelagda . Men de hade ju kunnat ge han boja .
Citera
2020-12-17, 10:00
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Bara nyfiken, Lyfter FF fortfarande EU-parlamentariker lön nu när han e "sjukskriven"?
Det tippar jag, men med ett papper på att han inte kan "jobba"

I övrigt:

Citat:
Det är partiledaren Annie Lööf, 37, som på stående fot i en intervju med Dagens Eko lovar att hjälpa sin gamla kompis sedan 20 år tillbaka i tiden.

Den rödhåriga småländskan får frågan om Centerpartiet har någon uppgörelse med Fredrick Federley, tillexempel i form av ekonomisk ersättning.

Annie Lööf svarar direkt:
– Alltså när man lämnar Europaparlamentet så utgår jag ifrån att man har någon form av avgångsvederlag. Vi har nu samtalat med Fredrick Federley om hur det ser ut och på vilket sätt som Centerpartiet i sådana fall kan stödja honom, men där är vi inte nu, säger Annie Lööf som alltså lovar att ”stödja honom”.

Om EU-pensionen inte visar sig räcka till Federleys behov av pekuniära medel så är Annie Lööf och hennes gäng i partiledningen redo att rycka ut. Hennes resonemang i meningen innan, där hon reflekterar kring ”avgångsvederlag”, leder till den enda rimliga slutsatsen att det är ekonomisk stöttning som partiledaren avser – och inte någon form av samtalsterapi och plåster.
https://stoppapressarna.se/svenskt/annie-loofs-chockbesked-efter-pedofilskandalen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in