2020-12-17, 08:32
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Finns det en värdering???

Vi får vänta och se när EBT och hennes två oberoende mäklare/värderingmän kommer fram ur mörkret och plockar fram papper på dess värde, väntar med tillförsikt, men kommer nog att vänta förgäves.

Fastigheten är undervätderad, det vet alla mäklare, all branschfolk, det är bara "EBT fan club" och Livets Ord som inte vill höra sanningen.

Först ifrågasätter du om ens det finns en värdering för att sedan hävda att den är undervärderad. Kan du bestämma dig hur du skall ha det?

Om hon betalat mer än taxeringsvärdet så skulle du och dina gelikar istället spammat att hon som rik politiker lurade/mutade till sig Esbjörns älskade släktgård med hjälp pengar.
2020-12-17, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Så det är köpesumman orsaken till att Esbjörn ångrat sig? Att han inte vill sälja släktgården är bara hans lögn?

Om hon betalat mer än värderingen så skulle du och dina gelikar istället spammat att hon som rik politiker lurade/mutade till sig Esbjörns älskade släktgård med hjälp pengar.

Självklart att den låga köpesumman har triggat igång hela affären.
Bara att tänka om du får veta att din 80+ släkting har skrivit på ett köp långt under marknadsvärdet o att köparen hade med sig ett avtal som en mäklare friskriver sig från allt ansvar samt hävdat att två (osynliga) mäklare har värderat fastigheten.
Hade inte du/ni agerat o försökt att hjälpa din släkting?

Att köparen, som i detta fall, dessutom är en partiledare för ett "kristet" parti som säger sig värna om äldre och uppbär en ansenlig lön gör inte saken bättre.
Ebba har råd att betala för sig men hon har tydligen dåliga rådgivare omkring sig som kunde hjälpt henne att göra "rätt".
Hon är kanske den som behöver en god man.
2020-12-17, 08:40
Avslutad
Citat:
Först ifrågasätter du om ens det finns en värdering för att sedan hävda att den är undervärderad. Kan du bestämma dig hur du skall ha det?

Om hon betalat mer än taxeringsvärdet så skulle du och dina gelikar istället spammat att hon som rik politiker lurade/mutade till sig Esbjörns älskade släktgård med hjälp pengar.

Du är nog dum på riktigt.
EBTs s.k värdering är enligt henne samma som budet hon la, då måste jag väl hålla mej till det, sen om jag tror det finns eller inte är skitsamma, eftersom hennes uttalande värdering ligger 1500000-2000000SEK under den faktiska.

Förstår att argumenten tar slut när du måste skriva fullständigt ointelligenta inlägg, än vilken åsikt man har i detta var ditt inlägg helt intelligensbefriat.
Senast redigerad av LawNumberSix 2020-12-17 kl. 08:44.
2020-12-17, 08:48
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Du är nog dum på riktigt.
EBTs s.k värdering är enligt henne samma som budet hon la, då måste jag väl hålla mej till det, sen om jag tror det finns eller inte är skitsamma, eftersom hennes uttalande värdering ligger 1500000-2000000SEK under den faktiska.

Förstår att argumenten tar slut när du måste skriva fullständigt ointelligenta inlägg, än vilken åsikt man har i detta var ditt inlägg helt intelligensbefriat.

Hon betalade 3.9 miljoner, 300k mindre än värderingen. Är du för upptagen med att uttrycka ditt tyckande så du glömmer att läsa på?

"Enligt Ebba Busch har en av mäklarna i ett skriftligt utlåtande kommit fram till ett värde på fastigheten: 4 200 000 kronor."
Källa: https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorn-stanger-dorren-for-affaren-med-ebba-busch/

Om hon betalat mer än 4.2 miljoner så skulle du och dina gelikar spammat att hon som rik politiker lurade/mutade till sig Esbjörns älskade släktgård med hjälp pengar.

Esbjörn gick med på en lägre köpeskilling p.g.a. allt bråte som behöver bortforslas vilket medför en kostnad.
Senast redigerad av wedonthavetime 2020-12-17 kl. 08:50.
2020-12-17, 08:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Självklart att den låga köpesumman har triggat igång hela affären.
Bara att tänka om du får veta att din 80+ släkting har skrivit på ett köp långt under marknadsvärdet o att köparen hade med sig ett avtal som en mäklare friskriver sig från allt ansvar samt hävdat att två (osynliga) mäklare har värderat fastigheten.
Hade inte du/ni agerat o försökt att hjälpa din släkting?

Att köparen, som i detta fall, dessutom är en partiledare för ett "kristet" parti som säger sig värna om äldre och uppbär en ansenlig lön gör inte saken bättre.
Ebba har råd att betala för sig men hon har tydligen dåliga rådgivare omkring sig som kunde hjälpt henne att göra "rätt".
Hon är kanske den som behöver en god man.

Det är en gåta att EBT kör detta race, men omognad är nog svaret, uppfostran inom Livets Ord möjligen också en orsak, rådgivare tror jag hon struntat blankt att lyssna på.
2020-12-17, 08:52
Avslutad
Citat:
Hon betalade 300k mindre än värderingen. Är du för upptagen med att uttrycka ditt tyckande så du glömmer att läsa på?

"Enligt Ebba Busch har en av mäklarna i ett skriftligt utlåtande kommit fram till ett värde på fastigheten: 4 200 000 kronor."
Källa: https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorn-stanger-dorren-for-affaren-med-ebba-busch/

Esbjörn gick med på en lägre köpeskilling p.g.a. allt bråte som behöver bortforslas vilket medför en kostnad.

Och du för dum för att läsa innantill, 300000SEK drogs bort för olika arbeten vilka skulle göras.
Så hon betalar 4200000SEK exakt enligt hennes egen värdering.

Du skriver ju exakt detta själv, förstår du inte ens det du själv skriver !!!???
Senast redigerad av LawNumberSix 2020-12-17 kl. 08:54.
2020-12-17, 08:53
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Visst, det är ju i princip den enda möjliga vägen men jag tror inte att de har något intyg, artikeln i Expressen tyder på det, E*björns uttalande att pengarna bara rinner iväg för honom tyder på det.

Citat:
Esbjörn Bolin säger till Expressen att han hoppas att den gode mannen tar hand om hans ekonomi på ett vettigt sätt.

– Jag är för frikostig med pengarna. De bara rinner i väg, säger han.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorn-vadjar-om-anstand-i-processen-mot-ebba-busch/

I övrigt nämner han inga problem med sitt tillstånd.

Aj-aj-aj. Det här är kan vara kod för "jag har (okänt hur) satt sprätt på handpenningen..."

Inte helt bra i så fall. Hur det än går skall ju Ebba ha tillbaka handpenningen.
2020-12-17, 08:55
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Och du för dum för att läsa innantill, 300000SEK drogs bort för olika arbeten vilka skulle göras.
Så hon betalar 4200000SEK exakt enligt hennes egen värdering.

Ja jag skrev att 300k drogs bort. Det står i artikeln "Köpesumman är satt till 3,9 miljoner kronor. Priset är nedsatt eftersom en hel del bråte måste forslas bort på köparens bekostnad"

Hon betalat 3.9 miljoner.

300k är en uppskattning vad det kostar om hon lejer bort det. Hon kan göra allt arbete själv och komma undan med 50k.
Senast redigerad av wedonthavetime 2020-12-17 kl. 08:59.
2020-12-17, 08:56
Avslutad
Citat:
Hon betalat 3.9 miljoner.

300k är en uppskattning vad det kostar om hon lejer bort det. Hon kan göra allt arbete själv och komma undan med 50k.

3900000+300000=4200000SEK.

Du visar dej bara vara dummare och dummare , värdet är väl 300000 än om EBT lägger 500h eget arbete !!!
Senast redigerad av LawNumberSix 2020-12-17 kl. 09:01.
2020-12-17, 08:58
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:

Orka. Jag skrev "Hon betalade 3.9 miljoner, 300k mindre än värderingen." och du skall rätta mig? Vi skriver ju samma sak.
2020-12-17, 09:00
Avslutad
Citat:

Du visar sej bara vara dummare och dummaste, värdet är väl 300000 än om EBT lägger 500h eget arbete !!!

Citat:
Orka. Jag skrev "Hon betalade 3.9 miljoner, 300k mindre än värderingen." och du skall rätta mig? Vi skriver ju samma sak.

Du visar dej bara vara dummare och dummare, värdet är väl 300000 än om EBT lägger 500h eget arbete !!!
2020-12-17, 09:04
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Du visar dej bara vara dummare och dummare, värdet är väl 300000 än om EBT lägger 500h eget arbete !!!

Hon betalar 3.9 miljoner för fastigheten oavsett vilka utgifter hon sedan väljer att lägga.

För att du skall förstå: Om jag prutar ner priset på en bil p.g.a. en lackskada så betyder det ej att det priset jag betalar för bilen är bilens pris + priset för omlackering.
Senast redigerad av wedonthavetime 2020-12-17 kl. 09:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in