2020-12-16, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Nej, att Biden kommer sväras in är inget vi behöver oroa oss för - det kommer hända om lite mer än en månad. Men när Trump fortsätter hävda att valfusk skett, utan bevis och trots att han förlorar fall på fall på fall så får han sina extremt trogna följare att tro att så har skett, och det skadar den amerikanska demokratin och i förlängningen hela västvärlden. Vi ser redan hur galningar tror att det valfuskades här i Sverige 2018 för att SD inte fick egen majoritet, och det kommer vi få höra igen 2022.

Trump fortsätter tom hävda saker som hans egna advokater i rättsalar erkänner inte hände typ att observatörer blev utelåsta, att "spikar" i statistiken är mystiska, att döda röstat etc. Han har ingen verklighetsförankring utan retweetar allt som säger det han vill höra och hans följare sväljer detta rakt av. Det är läskigt, och det är något som oroar sådana som mig och är en av anlednignarna till att jag fortsätter skriva i den här tråden.
VAD ÄR LÄSKIGT? Och vilka är sådana som du?
Vad menar du med detta?

Hittar jag på att du tycker vi är läskiga? Dina egna ord står här.
Senast redigerad av disast3r 2020-12-16 kl. 10:30.
2020-12-16, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Presidenten är konstitutionen? Det du skriver blir bara dummare och dummare för varje inlägg som går. Presidentens roll är definitivt INTE att avgöra om delstatsbeslut är konstitutionsriktiga eller inte. Det ligger hos domstolarna.

Du är helt aningslös.

Det här är skälet till varör ni inte kan för era liv förstå varför det inte tog slut iom certifieringen, ni har ingen som helst koll i huvudtaget. POTUS är "the last line of defence" och detta går "both ways". POTUS kan med kött på benen ta över rubbet lika mycket som folket kan omkullkasta POTUS om dessa har kött på benen om POTUS är korrupt.

Man försökte med detta genom "Russia collusion" - Allt det där handlade om att få DJT att kastas ut ur Vita Huset och det gick ju sådär INTE BRA.
2020-12-16, 10:30
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Dominionmaskinerna kan manipuleras, valblanketter ändras efter scanning, valblanketter kan scannas flera gånger om, maskinerna går att koppla upp mot nätet, vittnen som under ed påstår att hundratusentals ej giltiga valsedlar transporterats runt, videoövervakning som visar på ej tillåten rösträkning osv. Men det räcker tydligen inte.

Säg rakt upp och ner vad för slags bevis som ska räknas?
Sådant som håller i domstol när det granskas och får mothugg.

*edit
Du inser väl själv (hoppas jag) att det påstående att någon "kan" ske inte är bevis för att det har skett.
2020-12-16, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Ute efter? Jag bemöter inlägg här, som alla andra, men Disas3r hittar på saker jag skrivit och jag call:ar honom på det.

Utredningar! Gärna! Fram med dom! Men då måste man lita på utfallet också och kan inte hävda att hela DOJ med William Barr är korrupta när de kommer fram till att inget bevis för omfattande valfusk kommit fram. Eller domstolarna i Pennsylvania. Eller domstolarna i Georgia. Eller domstolarna i Arizona. Eller Supreme court i Pennsylvania. Eller SCOTUS. osv. Vill man hävda att varje enskild instans är korrupt så måste det fram med mer bevis än att de dömde mot Trump.

Blah blah blah igen....

Du kan inte bevisa något valfusk sålänge man inte certifierat valet, vilket skedde igår natt med elektorerna och därför så beslagtas en massa dominionmaskiner och utredningen hos NSA och Trump administrationen pågår i detta NU för fulla muggar.

Nu börjas det med cirkelsnacket igen... Tröttnar ganska fort på er då ni tolkar in vad man skriver lite som ni vill och inte för EXAKT vad jag skriver. Tröttsamt, men kan glädja mig med att ni bara gör er dummare och dummare för varje sida av trams ni genererar. Det är som att diskutera med ett rabiat fruntimmer och dom som vet vad jag pratar om VET vad jag pratar om. Ingen risk att ni förstår vad jag pratar om däremot.
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-16 kl. 10:36.
2020-12-16, 10:36
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Du kan inte bevisa något valfusk sålänge man inte certifierat valet
Självklart kan man bevisa valfusk innan resultatet är certifierat. Min argumentation har varit att valfusket är fullbordat då elektorsrösterna lämnats in, vilket skedde i förrgår. Det betyder även inte att valfusk kan ske efter detta datum. Det vi ser sker för tillfället är förstörande av bevis och förhindrande av utredning av valfusk.
2020-12-16, 10:38
Medlem
Citat:
Blah blah blah igen....

Du kan inte bevisa något valfusk sålänge man inte certifierat valet, vilket skedde igår natt med elektorerna och därför så beslagtas en massa dominionmaskiner och utredningen hos NSA och Trump administrationen pågår i detta NU för fulla muggar.

Nu börjas det med cirkelsnacket igen... Tröttnar ganska fort på er då ni tolkar in vad man skriver lite som ni vill och inte för EXAKT vad jag skriver. Tröttsamt, men kan glädja mig med att ni bara gör er dummare och dummare för varje sida av trams ni genererar.
Självklart har man kunnat bevisa valfusk direkt efter valet om valfusk skett. Elektorröstningen har ingenting med om det fuskats eller inte att göra. Var har du fått det ifrån?
2020-12-16, 10:38
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Det här är skälet till varör ni inte kan för era liv förstå varför det inte tog slut iom certifieringen, ni har ingen som helst koll i huvudtaget. POTUS är "the last line of defence" och detta går "both ways". POTUS kan med kött på benen ta över rubbet lika mycket som folket kan omkullkasta POTUS om dessa har kött på benen om POTUS är korrupt.

Man försökte med detta genom "Russia collusion" - Allt det där handlade om att få DJT att kastas ut ur Vita Huset och det gick ju sådär INTE BRA.

Nej, så är det inte. Du har en udda vaneföreställning kring presidentmakten och det blir bara mer och mer verklighetsfrånvänt. Du läser både EOn du envisas med att hänvisa till och konstitutionen som Fan läser bibeln.
2020-12-16, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Självklart kan man bevisa valfusk innan resultatet är certifierat. Min argumentation har varit att valfusket är fullbordat då elektorsrösterna lämnats in, vilket skedde i förrgår. Det betyder även inte att valfusk kan ske efter detta datum. Det vi ser sker för tillfället är förstörande av bevis och förhindrande av utredning av valfusk.

Det är det jag menar, men domstolarna kan inte slänga ut stämningarna ut på sitt arlse sålänge valet inte är certifierat.

Självklart kan man bevisa ett valfusk, men folk i denna tråd verkar tro att det man sparat för när det verkligen gäller är något man släpper direkt efter 3dje november till publiken.

Så jävla naivt.
2020-12-16, 10:41
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:

Det är klart att du kan bevisa det. Det krävs inte att parten som gynnats av påstått valfusk vinner för att någon ska ha brutit mot vallagarna.

Sista halmstrået greppades för flera dagar sedan, nu finns bara luft kvar.
2020-12-16, 10:42
Medlem
Citat:
Nej, så är det inte. Du har en udda vaneföreställning kring presidentmakten och det blir bara mer och mer verklighetsfrånvänt. Du läser både EOn du envisas med att hänvisa till och konstitutionen som Fan läser bibeln.

Vi får väl se!

Men du kommer inte ifrån det faktum att det jag pratar om är inte MINA fantasier. Detta bekräftas från en massa håll inkl John Eastman - Ni vet den där Professorn som har ägnat sitt liv åt att studera konstitutionen. Samma gubbe som man kallade in som expert vittne i valet mellan Bush och Gore. Med hans vittnesmål så gav man tyglarna till BUsh.

Vadå mina vaneföreställningar?

Tror ni att jag gafflar om saker som jag kokat ihop i huvudet på egen hand?
2020-12-16, 10:45
Medlem
Citat:
Det är klart att du kan bevisa det. Det krävs inte att parten som gynnats av påstått valfusk vinner för att någon ska ha brutit mot vallagarna.

Sista halmstrået greppades för flera dagar sedan, nu finns bara luft kvar.

Trots att du har bestämt dig för att jag måste ha någon psykisk åkomma med alla mina vanföreställningar jag har så är det ändå lite lustigt att du trots det BARA MÅSTE FÅ RÄTT.

Ledsen.... Du har fel.

Du kan bevisa ett valfusk, men domstolen behöver inte ta upp målet med hänvisning till att valet inte är certifierat ännu. Vilket man gjorde.

Jag tror att du projicerar dina problem på mig, det är du som verkar lida av ganska svåra vanföreställningar.

Det jag skriver är inte så jävla svårt att förstå om man inte har ett IQ på 80.
2020-12-16, 10:45
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Du har en udda vaneföreställning kring presidentmakten och det blir bara mer och mer verklighetsfrånvänt.
Du menar en tankevurpa? *badabing*

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in