2020-12-16, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Vilka bevis som fått gehör i en rättsal tycker du att det blundas för i den här tråden?

Jag förstår inte vad människor som du har för problem! Bevisen i domstol har inte fått gehör för att domstolarna är korrupta. Saker kan bevisligen ha hänt utan att det får några konsekvenser. Om du kör rattfull, kör ihjäl ngn men klarar dig i en förhandling för att man ej kan bevisa att du körde bilden, är det samma sak som att händelsen aldrig ägt rum? Du är dum så det förslår
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Finns väl ingenting som hindrar folk att gräva i Bidens påstådda valfusk vad jag vet?

Jag håller med dig till 100%!

Det är precis det som sker nu och vi kommer få veta huruvida ett valfusk har skett eller inte. Ni tolkar in all information på ett sätt, andra med mig tolkar in informationen på ett annat.

Jag hävdar valfusk där en systematisk korruption är prevalent med utländska krafter.

Ni hävdar att allt är bara konspirationsteorier och vi är bara foliehattar som inte ska tas på allvar.

Vi kommer få veta tids nog.
Medlem
Citat:
Som sagt, folk åtalades, ljög för FBI och åkte dit för det. Det var inte bara lite facebookannnonser. Trump själv tvingades erkänna det i den berömda presskonferensen i Helsingfors - även om han sen dess tar tillbaka och fortsätter ljuga som om inget hade hänt vilket han ju gör. Också kul att du tycker demokraternas markandsföringsbudget på något sätt är jämförbart i det här, det är inte samma sak att partierna spenderar pengar för att marknadsföra sig själva som att ett annat land går in och spenderar miljoner på att disinformera och trasa.

Bara massa luft och hittepå. Annonser för en mille är det enda konkreta.
2020-12-16, 08:35
Medlem
Citat:
Ni förstår inte skillnaden på att media publicerar artiklar om något som hände - Att ryssland påverkade valet 2016 - mot något som inte hänt - att omfattande valfusk förändrade utgången av valet 2020.

Självklart är det nyheter att Ryssland är inne och direkt påverkar opinionen hos det amerikanska folket. Det var även det utredningen kom fram till, och Trump har som sagt erkänt detta efter att först råkat erkänna att han litar mer på Putins ord än än sina egna underrättelsetjänster under presskonferensen i Helsingfors 2018. En av få gånger han backat från ett uttalande.

Haha, kul att leka tvärtomspelet? Ryssland fanns bara i demokraters förvirrade hjärnor medan det finns tusentals bevis för massivt valfusk.
2020-12-16, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Man fann ut att det fanns inget på DJT.

På riktigt?

Nu ska vi finna ut om det finns något på Biden. Du är väl inte orolig? Valfusket är ju trots allt bara fantasier och DJT är en tjock bebis som gråter i Vita Huset för att han förlorade valet.

Ni har inget att oroa er för.

Eller?
Nej, att Biden kommer sväras in är inget vi behöver oroa oss för - det kommer hända om lite mer än en månad. Men när Trump fortsätter hävda att valfusk skett, utan bevis och trots att han förlorar fall på fall på fall så får han sina extremt trogna följare att tro att så har skett, och det skadar den amerikanska demokratin och i förlängningen hela västvärlden. Vi ser redan hur galningar tror att det valfuskades här i Sverige 2018 för att SD inte fick egen majoritet, och det kommer vi få höra igen 2022.

Trump fortsätter tom hävda saker som hans egna advokater i rättsalar erkänner inte hände typ att observatörer blev utelåsta, att "spikar" i statistiken är mystiska, att döda röstat etc. Han har ingen verklighetsförankring utan retweetar allt som säger det han vill höra och hans följare sväljer detta rakt av. Det är läskigt, och det är något som oroar sådana som mig och är en av anlednignarna till att jag fortsätter skriva i den här tråden.
2020-12-16, 08:36
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Väldigt många jämförelser mellan utredningen om rysk inblandning i 2016-valet och Trumps anklagelser om valfusk.

Några skillnader:
* Obama-administrationen gjorde inga försök att sabotera eller försena övergången till Trumps administration.
* Mueller (en republikan)-utredningen kom fram till att "[...] the Russian government "interfered in the 2016 presidential election in sweeping and systematic fashion" and "violated U.S. criminal law".
Detta är något riktigt, något substantiellt. Det är utredning som kom fram till att farhågorna var sanna. Det enda som Mueller inte kunde fastslå var att Trump, utom rimligt tvivel, personligen kunde hållas ansvarig för rysslandinblandningen.
* Mueller-rapporten ledde till mängder av gripanden, åtalspunkter och fällande domar mot folk i Trumps nätverk och innersta krets.
* Hittills har Trumps juridiska vinst i detta val varit att någon domare gick med på att republikanska valobservatörer fick lov att stå några meter närmare ett bord där man räknade röster.

Hur kom du fram till den slutsatsen?

"Transition From Barack Obama to Donald Trump Turns Tense"

//This week, Mr. Obama slapped Russia with a series of sanctions and diplomatic censures in response to a U.S. intelligence assessment that Moscow used cyberattacks to try to interfere with the presidential election.//

//With respect to Russia, he became convinced the nation meddled in the election in ways that pose a genuine threat to the country and can’t go unpunished.//

//White House officials stress while there are policy differences between the president and president-elect, that is separate from the logistical preparations for the transition of power that Mr. Obama has pushed his aides to ensure is seamless.

Part of what is motivating Mr. Obama, White House aides say, is a desire to lock in pieces of his legacy. He had been considering taking a stand on the Israeli-Palestinian conflict at the U.N. long before Mr. Trump’s election victory, White House officials said.//

//“Thought it was going to be a smooth transition—NOT!” he added.

Kellyanne Conway, an incoming senior adviser to Mr. Trump, told Fox News on Thursday: “I hope this isn’t motivated by politics even a little bit.”

https://www.wsj.com/articles/transition-from-barack-obama-to-donald-trump-turns-tense-1483140623
2020-12-16, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Bara massa luft och hittepå. Annonser för en mille är det enda konkreta.
Hackningarna av Podesta-emailen, DNC:n t ex. Tolv ryssar åkte dit för de hacken. Och vad var det nu igen Trump sa sommaren 2016?
"Russia, if you're listening, I hope you're able to find the 30,000 emails that are missing, I think you will probably be rewarded mightily by our press."
— Donald J. Trump

Håller egentligen med om att ryssland nog inte påverkade valet så att Trump vann, men det var inte bara lite facebookannonser.
2020-12-16, 08:41
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Haha, kul att leka tvärtomspelet? Ryssland fanns bara i demokraters förvirrade hjärnor medan det finns tusentals bevis för massivt valfusk.

Bevis? Allt är relativt antar jag?
2020-12-16, 08:42
Medlem
Citat:
Nej, att Biden kommer sväras in är inget vi behöver oroa oss för - det kommer hända om lite mer än en månad. Men när Trump fortsätter hävda att valfusk skett, utan bevis och trots att han förlorar fall på fall på fall så får han sina extremt trogna följare att tro att så har skett, och det skadar den amerikanska demokratin och i förlängningen hela västvärlden. Vi ser redan hur galningar tror att det valfuskades här i Sverige 2018 för att SD inte fick egen majoritet, och det kommer vi få höra igen 2022.

Trump fortsätter tom hävda saker som hans egna advokater i rättsalar erkänner inte hände typ att observatörer blev utelåsta, att "spikar" i statistiken är mystiska, att döda röstat etc. Han har ingen verklighetsförankring utan retweetar allt som säger det han vill höra och hans följare sväljer detta rakt av. Det är läskigt, och det är något som oroar sådana som mig och är en av anlednignarna till att jag fortsätter skriva i den här tråden.

Det oroande är att så många är totalt övertygade om att Trumps verklighetsbild är sann, oavsett hur mycket den verkliga världen säger något annat. Se bara i den här tråden. Går något emot Trump så är domarn korrumperad eller media köpt.
2020-12-16, 08:44
Medlem
Citat:
Du har för en sekund sen skrivit att Ryssland spenderade miljoner på att påverka valet.

Vi kan jämföra rättsprocesser när du vill! Hur många har team trump vunnit nu igen?
2020-12-16, 08:50
Medlem
Citat:
Du har för en sekund sen skrivit att Ryssland spenderade miljoner på att påverka valet.

Vi kan jämföra rättsprocesser när du vill! Hur många har team trump vunnit nu igen?

Är du dum i huvudet? En miljon är som om jag skulle köpa reklam för 100 kr i Sverige och sossarna skulle vara hysteriska i fyra år för att jag påverkat valet.
2020-12-16, 08:52
Medlem
Citat:
Hackningarna av Podesta-emailen, DNC:n t ex. Tolv ryssar åkte dit för de hacken. Och vad var det nu igen Trump sa sommaren 2016?
"Russia, if you're listening, I hope you're able to find the 30,000 emails that are missing, I think you will probably be rewarded mightily by our press."
— Donald J. Trump

Håller egentligen med om att ryssland nog inte påverkade valet så att Trump vann, men det var inte bara lite facebookannonser.

Du menar att man ska vara upprörd för att någon plockar fram sanningen? I min bok så är det bara bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in