2020-12-16, 01:08
Medlem
Prins.David.As avatar
Jag ser spontant flera problem.

1. Hur ska man få .com domäner att följa svenska regler och använda BankID?

2. Jag gillar inte det kulturella skiftet att unga människor ska skydda från den "hårda" verkligenheten. Vad fick inte svenska pojkar och flickor se på 1600,1700, 1800-talet etc? Mycket värre och sorgligare saker. Att råka se porr är milt!

3. Av citaten tagna från TS så verkar dom likställa porr med förtryck mot kvinnor&barn. Vilket majoriteten av porr absolut inte är enligt min erfarenhet.

Något jag undrar däremot.
Det måste finnas hemsidor där ute som faktiskt vill se till att de enbart har vuxna besökare, och det verkar inte finnas någon lösning för dom att filtrera bort de som är yngre än 18.

Hur går jag tillväga så att mina besökare kan vara anonyma från mig som webbsidaägare och jag kan samtidigt garantera att de är vuxna?
Citera
2020-12-16, 01:21
Medlem
LenaPauls avatar
Hehe ja för man vill ju verkligen logga in med bank id på alla skumma sidor😂

Det var nyligen flashbackare som blev lurad på 5000kr . Och hur ska det gå för personer med avvikande sexualitet, inte så kul för en bög om hans identitet blir hackad och läckt tillsammans med hans porrvanor

Någon som vet förresten varför i helvete vissa porrsidor har en dela på Facebook mm knapp? Är det någon av er som har använt den funktionen och delat era favoritklipp på Fejjan?

Är redan extremt paranoid när det gäller sånt här och törs endast titta på godkänd normal porr dvs silikonbröst tatueringar och kända namn.
Citera
2020-12-16, 01:23
Medlem
Detta är väl ok om medborgarna kan utkräva politiker ansvar det som Olof Palme avsaffade.
Citera
2020-12-16, 01:27
Medlem
mrmoonlightss avatar
Varför inte? En snabb inloggning med bank-id spelar väl ingen roll? Det övergripande problemet som jag ser det är att politikerna i decennier har strävat efter att göra livet till ett helvete för ensamma män. Det är liksom singelmännen som är huvudfienden i samhället. Det är som att politikerna inte själva har några pojkar som växer upp och vill träffa fruntimmer.
Citera
2020-12-16, 01:27
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Hehe ja för man vill ju verkligen logga in med bank id på alla skumma sidor😂

Det var nyligen flashbackare som blev lurad på 5000kr . Och hur ska det gå för personer med avvikande sexualitet, inte så kul för en bög om hans identitet blir hackad och läckt tillsammans med hans porrvanor

Någon som vet förresten varför i helvete vissa porrsidor har en dela på Facebook mm knapp? Är det någon av er som har använt den funktionen och delat era favoritklipp på Fejjan?

Är redan extremt paranoid när det gäller sånt här och törs endast titta på godkänd normal porr dvs silikonbröst tatueringar och kända namn.

Hela tanken handlar förstås om att inte heller vuxna ska använda sådana siter men det kan sossarna inte säga så de riktar in sig på att skydda barn.
Citera
2020-12-16, 02:09
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Hela tanken handlar förstås om att inte heller vuxna ska använda sådana siter men det kan sossarna inte säga så de riktar in sig på att skydda barn.
Otäckt att dem hotar demokratin på det här sättet men det är precis vad man kan vänta sig av maktgalniningarna i regeringen
Citera
2020-12-16, 02:11
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Otäckt att dem hotar demokratin på det här sättet men det är precis vad man kan vänta sig av maktgalniningarna i regeringen

Det finns ingen demokrati att hota, den avskaffades 2014.
Citera
2020-12-16, 02:23
Medlem
Hursomhelstings avatar
Att porrindustrin om det nu finns någon sådan kvar, aktörer är nog bättre, lägger om till en annan typ av distribution, så har det alltid varit.

Vad man vill det är ju att trycka ned, skam belägga och kartlägga.
En kartläggning av individer pågår redan men att det här vore ju som löken på laxen, med en ID inlogg så blir det en väldigt säker träff.

Det är ungdomar som har larmat men att när jag var ung då fanns det porrtidningar överallt och två män på en tjej det var vanligt men att visst har det blivit råare och att det är för att aktörerna följer marknaden och inte tvärtom att det är aktörerna som skapar ett behov, nej utan att dom fyller upp ett behov.

Det är själva samhället som måste stöpas om, det finns idag på tok för många sjuka idioter som "äger" och att det börjar i skolan att dom får hålla på med sina idiotier.
Citera
2020-12-16, 05:37
Medlem
yz44s avatar
Ja för att lyckas med det skulle det behövas ett system liknande Kinas för kontroll och censur av internet.

Men återigen så känns det tryggt att veta att regeringen vet hur man ska prioritera.
Varför bry sig om pandemier, brottslighet och massinvandring när det finns porr att bekämpa.
Citera
2020-12-16, 06:17
Medlem
Scalpings avatar
identifiering på porrsajter känns inte alls nödvändigt då de inte är några forum/sociala medier. Däremot på Twitter, facebook och flashback skulle det sitta bra för att minska hat, hot och trollande.
Citera
2020-12-16, 06:24
Medlem
Låter ju bra detta... Använd Bank-id till allt möjligt nonsens så blir möjligheterna större att folk utsätts för bedrägerier ID-kapningar mm mm...
Citera
2020-12-16, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesOnd
Det är rimligt att på något sätt kontrollera så barn inte får tillgång till sånt som är menat för vuxna, vare sig det gäller porr eller annan film.

Vi har t ex åldersgränser på bio.

Fy fan vad sant! Bra med lite avvikande åsikter, jämfört med dessa porrberoende flashbackare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in