2020-12-15, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Ja, det är väl en äkta människa. En som inte använder facebook som en teaterföreställning för att iscensätta sitt liv för att få lajks från dig?

Har du inget annat för dig, pucko? Modern med vårdnaden som lät sin 17-åriga son ränna ute på knarkfester till 03 är oberörbar antar jag. Modern borde inte ens ha vårdnaden om den överlevande tvillingbrodern.

Pucko är du själv som gulliar med en som inte har haft och inta har det som behövs för att kallar sig för "far" ... Mamma fanns där under hela barnens uppväxt, tog hand om sina barn och är ute och leta efter sitt barn och håller inte på med att lägga roliga inlägg. Tror du inte att hans andra son, DB, behöver en far vid sin sida att bli trösta av? ... Det är lätt att skaffa barn och låta den andra förälder ta hand om sitt/sina barn medan han håller med att leva livet.
Citera
2020-12-15, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Ja, det är väl en äkta människa. En som inte använder facebook som en teaterföreställning för att iscensätta sitt liv för att få lajks från dig?

Har du inget annat för dig, pucko? Modern med vårdnaden som lät sin 17-åriga son ränna ute på knarkfester till 03 är oberörbar antar jag. Modern borde inte ens ha vårdnaden om den överlevande tvillingbrodern.

Herregud vilket nonsens. Vilken morsa låter inte sin sjuttonåring hänga med vänner en lördagsnatt? Och varför antar du att hon visste om eventuella droger? Höll du aldrig på med fuffens själv som du undanhöll föräldrarna när du var 17? Är ju hur vanligt som helst, så lägg ned det osköna skuldbeläggandet.
Citera
2020-12-15, 22:33
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninoskar85
Pucko är du själv som gulliar med en som inte har haft och inta har det som behövs för att kallar sig för "far" ... Mamma fanns där under hela barnens uppväxt, tog hand om sina barn och är ute och leta efter sitt barn och håller inte på med att lägga roliga inlägg. Tror du inte att hans andra son, DB, behöver en far vid sin sida att bli trösta av? ... Det är lätt att skaffa barn och låta den andra förälder ta hand om sitt/sina barn medan han håller med att leva livet.

Du har helt rätt. Han är en idiot. Jag läste hans gamla inlägg en kväll, från 2010. När barnen bara var 7 år flyttar han till Thailand och skriver inlägg om att han ska till baren och supa, är bakis varje dag och letar efter kvinnor att ”ha mellan lakanen ikväll”. Till en som kritiserade honom på facebook skriver han att han flyttat till Thailand av ”medicinska skäl”. Som sagt. En idiot.
Citera
2020-12-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Du har helt rätt. Han är en idiot. Jag läste hans gamla inlägg en kväll, från 2010. När barnen bara var 7 år flyttar han till Thailand och skriver inlägg om att han ska till baren och supa, är bakis varje dag och letar efter kvinnor att ”ha mellan lakanen ikväll”. Till en som kritiserade honom på facebook skriver han att han flyttat till Thailand av ”medicinska skäl”. Som sagt. En idiot.

Därmed inte sagt att han INTE är orolig för vad som har hänt en av hans söner. Är ju en tidsskillnad mellan 2010 och 2020/2021.

Sluta hacka! Far är far, å Mor är mor, å bror är bror.

Mattias är försvunnen sedan natten mellan den 4/5/12-2020.
Hur kan vi i detta forum hjälpa till i sökandet efter Mattias?
Citera
2020-12-15, 22:57
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSeeker2018
Därmed inte sagt att han INTE är orolig för vad som har hänt en av hans söner. Är ju en tidsskillnad mellan 2010 och 2020/2021.

Sluta hacka! Far är far, å Mor är mor, å bror är bror.

Bra skrivet .

Tyvärr har vi som inte bor där , ingen aning om hur skogens beskaffenhet är , ej heller hur pass ofta folk trillar i ån , så det blir svårt för oss inne på tråden att hjälpa till sorgligt nog

Den där meddelandet som M & D:s mamma fick om att någon har honom som gisslan för 15000 kr , hur seriöst anser polisen att det är ?
Någon som har kollen ?
Senast redigerad av landbandy 2020-12-15 kl. 23:10.
Citera
2020-12-15, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Det är ju trots allt vanligare med brottslighet bland gruppen SDare än gruppen invandrare, så det vore ju logiskt.

OT Tar gärna en källa på det påståendet.

Citat:
Ursprungligen postat av TheSeeker2018

OnT Tog mig till Ljungby flera dagar förra veckan och letade, men i nuläget känns det meningslöst med den extremt fattiga info som finns tillgänglig för allmänheten. Varför virra runt där helt planlöst? Liksom hur säkert är t ex Tutaryd-spåret? Är det där man ska leta? Eller ska man stå och glo ner i ån i hopp om att få syn på nåt? Leta runt planlöst på Replösa? Jag tycker att mer info måste ut om allmänheten ska kunna hjälpa till. Kanske har det blivit prestige inblandat i det hela, hoppas verkligen inte det. Känns som alla lokalbor som faktiskt vet något kniper utav helvete just nu.
Citera
2020-12-15, 23:04
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majspotatis

OnT Tog mig till Ljungby flera dagar förra veckan och letade, men i nuläget känns det meningslöst med den extremt fattiga info som finns tillgänglig för allmänheten. Varför virra runt där helt planlöst? Liksom hur säkert är t ex Tutaryd-spåret? Är det där man ska leta? Eller ska man stå och glo ner i ån i hopp om att få syn på nåt? Leta runt planlöst på Replösa? Jag tycker att mer info måste ut om allmänheten ska kunna hjälpa till. Kanske har det blivit prestige inblandat i det hela, hoppas verkligen inte det. Känns som alla lokalbor som faktiskt vet något kniper utav helvete just nu.

Fint gjort !
Om man skall hitta någon så måste man ju leta .
Heder till dej .
Citera
2020-12-15, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Om man skall hitta någon så måste man ju leta

Jo, men det är så sjukt frustrerande att inte få minsta lilla hint om var ens insats faktiskt kan leda till något. Som det känns just nu, med det officiella info-läget så kan han ju befinna sig varsomhelt i hela kommunen typ. Eller i nån helt annan kommun för den delen. Känns som alla inblandade är belagda med yppandeförbud just nu, eller hur känner ni andra?
Citera
2020-12-15, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majspotatis

Tycker det är konstigt tyst om den här historien över lag..
Citera
2020-12-15, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ortenmorsan
Verkar fattas en del till historien överlag. Har fått uppgifter ifrån jämnåriga till MB och brodern att MB upplevs haft det ”tufft” hemma då mamman varit borta mycket och bröderna fått ta hand om varandra. Även att de i umgänget dricker väldigt mycket alkohol och tar droger. Sen hur mycket den informationen stämmer kan man aldrig säga men det sistnämnda verkar inte vara helt osannolikt.
Citera
2020-12-15, 23:38
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ortenmorsan

Kan det vara så illa att M var skyldig någon mycket pengar för möjligen droger ?
Och att denna person vet med sig att M själv ej har några pengar att pynta fram , därav tagit honom ”till fånga” för att se till att föräldern ser till att betala för att få det hela att bli plus minus noll ?

Men trodde sådana saker enbart förekom i USA, Ryssland eller Latinamerika ?

Stackars brorsan Dennis !
Tror att Mattias fattas honom ofantligt mycket !
Senast redigerad av landbandy 2020-12-15 kl. 23:41.
Citera
2020-12-15, 23:40
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninoskar85
Är du kompis med "far" eller? .... Han visar mycket med sista inlägget att han är orolig och ledsen.

https://www.facebook.com/borguffe

Känner inte familjen men jag har vett att uppföra mig när en anhörig är försvunnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in