Citat:
Ursprungligen postat av
Cig35
Väldigt avrundat kan jag köpa 65%, ja, och så blev presidentavalet 2020 också med drygt 61% republikaner jämfört med drygt 62% 2016. Hur skulle den lilla skillnaden påvisa systematiskt valfusk?
Tre audits i tre olika stater visar på samma typ av fel, Arizona, Michigan och Georgia.
Faktum är att i de delstater där man tillåtit en genomgång har detta visat sig.
För mig är detta systematiskt men inte tillräckligt utrett i vilken omfattning. Tyvärr har man som jag finner det blockerat dessa utredningar för att komma till ett snabbt resultat. Det åligger ju givetvis att vara transparant från båda sidor för att nå ett resultat fort, om detta ej är möjligt måste man gå vägen genom domstol.
Genomlysningen med Audit blir ju nu utfört i Arizona så då bör vi få klarlagt om det a.) Inte varit fusk i den omfattning Republikaner hävdat eller B.) Mörkning av fusk i något som kan liknas vid systematiskt (man har ju då enbart bevis i större skala i Arizona men i viss skala i Antrim Michigan och Georgia).
Som jag skrivit tidigare tror jag att det som händer i Arizona nu, där man subpoenat alla maskiner, beslagtagit dem och kommer genomföra denna audit kommer ha stor betydelse för alla stater som haft dessa maskiner och är contested. Detta oavsett vilket resultat som presenteras.
Önskar Ni kommentera vill jag gärna det med fakta, ej hugg och slag :-)