2020-12-15, 21:50
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Ansvarig från Dominion svara på frågor i Michigan, snubben börjar se svettig ut.

https://youtu.be/s7scSfpwnqw
Haha. Han debunkar ju hela Venezuelateorin och bekräftar att myndigheterna bekräftar källkoden rad för rad varje år. Så inget kan ha "smugit sig in" som en del tokstollar hävdar. Just nu debunkar han under ed det så kallade kinesiska köpet av dominions ägare och säger att det är helt falskt, och påtalar att han gör det under ed.
2020-12-15, 21:50
Medlem
TwinkleSmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag anser själv att tvåpartisystemet och FPTP är åt skogen, många i USA och England anser detsamma. Frågor på det?

Vad är FPTP?
2020-12-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Varför skulle man inte kunna bevisa något så fort det inträffat? Valet av elektorer skedde genom räkningen av de röster som lämnades i valet den 3 november. Guvernörernas certifiering var ett konstaterande av valresultatet.
Om det skedde valfusk då så ter det sig ju ypperligt att yrka på valfusk i en rättegång så fort som möjligt. Hittills har så icke skett.
”This is not a fraud case” som Ghouliani sa i rätten.

Det är den stora svagheten i allt trycker jag. Vet man att det finns en dead-line den 14:e då allt blir svårare är det klart att man presenterar sina bevis innan dead-line.

Det troligaste är att man inte ännu lyckats hitta bevis. Det är inte konstigt heller. Det troligaste är väl att bevis för fusk kräver tillgång till hårdvaran, kuverten med signaturer, övervakningskameror i lokaler, de fysiska valsedlarna, dokument där försegling av lådor redovisas, etc.

Det betyder att Team-Trump inte kan hitta bevis. Det viktiga för dem har då varit att dra ut på tiden och övertyga republikanska delstatspolitiker att genomföra kontroller själva. Det viktiga har varit Rudy Guilianis insatser med att starta publika utfrågningar med lokala ansvariga.

Som den i Michigan som går just nu. Sedan är det inte säkert alls att det leder någon vart.

Det är bara att hoppas på det bästa Själv hoppas jag på Trump men var och en får givetvis ha sina egna önskningar där...
2020-12-15, 21:55
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Ja vem vet, loggfilen kan kanske rekonstrueras av riktiga proffs då?

Svaret ligger snarare i själva rösterna, som ska kollas
12. The report does not explain the basis for its assumption that Antrim County uses adjudication software or any evidence that adjudication software was actually used to change votes. It is not clear how this would even be possible in Antrim County, as adjudication software is used with the Dominion Image Cast Central (ICC) high-speed scanners, not Image Cast Precinct (ICP) tabulators. According to my understanding, ICC high-speed scanners are not used in Antrim County. Rather, adjudication is done by teams of election workers using the paper ballot when needed. In J.4 through J.6, the report suggests it is improper to divert write-ins for adjudication, but that is the only way those ballots can be counted – people have to look at the name written in on the paper ballot and determine who it should be assigned to. Contrary to the suggestion in J.6, this does not allow individuals to “change votes” beyond determining for whom write-in votes should be counted.
2020-12-15, 21:58
Medlem
TwinkleSmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
En republikan !! blev häromåret fälld för valfusk .. ingen demokrat

En RIKTIG republikan eller en RINO?
2020-12-15, 22:03
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Haha. Han debunkar ju hela Venezuelateorin och bekräftar att myndigheterna bekräftar källkoden rad för rad varje år. Så inget kan ha "smugit sig in" som en del tokstollar hävdar. Just nu debunkar han under ed det så kallade kinesiska köpet av dominions ägare och säger att det är helt falskt, och påtalar att han gör det under ed.

Som vanligt har vi olika uppfattningar. Han vittnar heller inte under ed.
2020-12-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Oj var ska man börja. Du lyckas förändra er egen debunkade konspirationsteori om att Dominion skulle använda den hackade mjukvaran från Solarwinds, till att Solarwinds använder dominionmaskiner? Så nu använder Solarwinds röstmaskiner? Till vadå, sina styrelsemöten? Har Soros infiltrerat för att få styrelseposter?
Tja, börja med att läsa artiklarna jag länkade till.
2020-12-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det är den stora svagheten i allt trycker jag. Vet man att det finns en dead-line den 14:e då allt blir svårare är det klart att man presenterar sina bevis innan dead-line.

Det troligaste är att man inte ännu lyckats hitta bevis. Det är inte konstigt heller. Det troligaste är väl att bevis för fusk kräver tillgång till hårdvaran, kuverten med signaturer, övervakningskameror i lokaler, de fysiska valsedlarna, dokument där försegling av lådor redovisas, etc.

Det betyder att Team-Trump inte kan hitta bevis. Det viktiga för dem har då varit att dra ut på tiden och övertyga republikanska delstatspolitiker att genomföra kontroller själva. Det viktiga har varit Rudy Guilianis insatser med att starta publika utfrågningar med lokala ansvariga.

Som den i Michigan som går just nu. Sedan är det inte säkert alls att det leder någon vart.

Det är bara att hoppas på det bästa Själv hoppas jag på Trump men var och en får givetvis ha sina egna önskningar där...

Absolut rimligt att först vråla om fusk och sen frenetiskt börja leta efter bevis. I den normala världen brukar vi göra tvärt om.
2020-12-15, 22:19
Medlem
PippaPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Vad är det som inte klickar?

Hur ska du kunna bevisa ett valfusk förrän man har certifierat valet?
Ingen har farit illa av valresutatet tills man certifierade valet.

Nu kan du ta detta till HD och nu måste man ta upp målet och gå igenom alla bevis man hävdar besitta.

Juridik är inte din grej heller va?

Du tänker att valfusk är som att snatta på Ica, det är inte olagligt förrän man går ut ur butiken?
Jag är ingen jurist men jag tror inte det funkar så. Menar du att man t.ex inte får göra något åt fusk OM det förekommer innan nu? Känns inte så troligt...
2020-12-15, 22:20
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Som vanligt har vi olika uppfattningar. Han vittnar heller inte under ed.

Poulos discredited a plethora of conspiracy theories about his Denver-based company as he appeared under oath before the Senate Oversight Committee.

"We have yet to see our critics make their allegations under oath as I am doing here today," he told lawmakers.

https://www.detroitnews.com/story/news/politics/2020/12/15/dominion-ceo-says-disinformation-campaign-defies-logic/3906683001/
2020-12-15, 22:24
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Tja, börja med att läsa artiklarna jag länkade till.
Ingenstans där står att Solarwinds använder dominionmaskiner. Det är precis samma blaj som hävdas som jag förklarade för dig tidigare. Har heller inte sett nån av de andra konspirationsjepparna påstå det. Tror du helt enkelt har svårt med läsförståelsen.
2020-12-15, 22:24
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Jag kan förstå att de som är övertygade om att Trump har rätt, i sin propaganda inte vill att den synas.
Men faktum är att hitils har inga bevis lyckats frambringats till en domstol att valet har genomförts på ett tvivelaktigt sett.
Givetvis skall koruption och valfusk utredas, och människor får ha sin åsikt.
Men uppenbarligen finns det folk i detta forum som anser att enbart deras synsätt är korrekt, och så fort någon har en skiftande mening skall det tas bort.
Haha, när konspirationsteorier om Ryssland skulle utredas efter valet 2016 så var det ingen risk att legitimiteten för val riskerades. Då var all granskning "god".

Med ett annat valresultat 2020 där Ryssland tydligen mist förmågan att avgöra varje utländskt val, med svarta valfunktionärer som ertappas på film med att smuggla USB-minnen och räkna röster efter att valövervakare skickats hem, med rösträkningsmaskiner som dokumenterat rensats på loggar, där röstningen i samtliga avgörande staterna avbröts på natten med en efterföljande stor svängning i resultatet, ja, då är all granskning av ondo och riskerar tilltron till demokrati...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in