2020-12-15, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Big Data har verkligen gjort slag i saken och rensat bort allt content som behandlar valfusk. Ber om ursäkt om jag är dåligt uppdaterad men kanske är det fler än jag som undrar och hoppas på svar här i tråden.

– Blir Trumps nästa steg Martial Law och vad kan han då göra? Tvinga fram omräkning? Mer?

– Vad är det som måste ske innan 20/1?

– Uppgifterna om att Kina har ett ägande och således kontroll av Dominion - spelar det någon roll och beaktas det alls? Är bevisning, oavsett hur stark, inte längre intressant?

Det fetaste.
Ändra till:
Är indicier, oavsett hur många, inte längre intressanta?

Nej faktiskt inte särskilt. Det krävs bevis. Vilket samtliga domstolar så tydligt har visat.
2020-12-15, 10:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Det fetaste.
Ändra till:
Är indicier, oavsett hur många, inte längre intressanta?

Nej faktiskt inte särskilt. Det krävs bevis. Vilket samtliga domstolar så tydligt har visat.

Precis - det tror tusan att man kommer hitta en massa påstådda ”bevis” om man sätter halva landets samlade tokstollar till att leta - lite som alla uppenbara ”bevis” i ufo-trådarna eller angående 9/11, det betyder inte ett dugg eftersom de till största delen utgörs av rent trams och till resterande del av redan motbevisade påståenden...
2020-12-15, 10:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Lägger inlägget här i brist på andra alternativ. Lite undersökningar från igår, samt FOX News från i helgen.

Ten facts about the 2020 election
https://desmondohalloran.medium.com/ten-facts-about-the-2020-election-4b9dce361633

Den mest uppseendeväckande är väl punkterna 9 och 10 där det står:

Det där säger väl egentligen allt om hur det är ställt med dagens USA. När så många röstar emot någon istället för någon man tycker är bra då vet man att ett land är slut. USA är som Romarriket, det dog också ut till slut.

Jag röstar personligen inte på SD för att rösta emot Socialdemokraterna. Jag röstar på SD eftersom jag anser att de är de enda partiet med vettig politik och som har en chans att göra sin röst hörd. Oavsett om de för alltid kommer att vara i opposition.

Lite från FOX News också.

Fox News Poll: Most Republicans say President Trump was robbed
https://www.foxnews.com/politics/republicans-president-trump-robbed-poll

36% av alla som röstade anser att valet stulits från Trump, varav 10% demokrater. Det där är ju väldigt höga siffror i båda grupper.

Intressant att 71% republikaner vill att Trump ställer upp 2024. Bland alla röstberättigade är siffran 37%. Också höga siffror.

Det är inte direkt ovanligt att folk röstar emot någon, vi har sett det flera gånger även här i Sverige, folk röstade för att bli av med Alliansen och inte för att de ansåg att S+Mp var det bästa alternativet.

Trump vann 2016 just för att folk inte ville rösta på Clinton och inte för att han absolut var den bättre kandidaten osv
2020-12-15, 10:14
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Du kanske missat det, men jag jämförde denna situation med den du själv nämnde från 1960.
Det gjorde jag också. Du missade det.

Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
JFK fick certifieringen för att han fick flest röster. Skulle Nixon haft flest röster efter omräkningen skulle han får certifieringen. Är inte svårare än så.
Hur är denna situation lik alls?
Om det kommer att visa sig att Trump var den som fick flest röster, kan du då se likheten?

Nixon -> Initiala certifieringen pga "flest röster"
Biden -> Initiala certifieringen pga "flest röster"

JFK -> Slutgiltiga certifieringen pga flest röster.
Trump -> Slutgiltiga certifieringen pga flest röster.
2020-12-15, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Vad menar du ?
De är Dueling Slates, och har redan en officell status. Allt annat bryter mot konstitutionen.

Det är nu 7 stater:
PA, GA, MI, WI, AZ, NV, och NM

Är de ointressanta kommer de helt sonika väljas bort av Pence och Kongressen.
Men de kommer ju vara där som ett alternativ till den andra slaten som presenteras.
De här "Trump electors"-listorna är lika officiella som om domare Sarah Hughes hade utnämnt en busskonduktör till ny president i Dallas den 22 november 1963. Oavsett att denne hade lyckats ta sig igenom presidenteden, förestavad av en domare som hade den formella kompetensen att förrätta insvärandet av en ny president hade det inte gjort honom till ny president. Eftersom han inte var med i successionsordningen, en status som du inte kan claima själv.

GOP:s protestlistor är inte officiellt godkända av behöriga myndigheter (i de flesta fall guvernören) och därmed handlar det i princip om ömkliga försök till gatecrashing. De kommer inte att få någon som helst inverkan på kollationeringen av elektorsrösterna i Capitolium den 6 januari. I praktiken är saken redan slutspelad.
2020-12-15, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Det gjorde jag också. Du missade det.

Om det kommer att visa sig att Trump var den som fick flest röster, kan du då se likheten?

Nixon -> Initiala certifieringen pga "flest röster"
Biden -> Initiala certifieringen pga "flest röster"

JFK -> Slutgiltiga certifieringen pga flest röster.
Trump -> Slutgiltiga certifieringen pga flest röster.
Aha, du utgår från att det inte är färdigräknat?
Då är jag med. Iom att det inte är några omräkningar på gång i staterna ska det ju mycket till för att nåt sånt ska ske.
2020-12-15, 10:17
Medlem
Citat:
Lägger inlägget här i brist på andra alternativ. Lite undersökningar från igår, samt FOX News från i helgen.

Ten facts about the 2020 election
https://desmondohalloran.medium.com/ten-facts-about-the-2020-election-4b9dce361633

Den mest uppseendeväckande är väl punkterna 9 och 10 där det står:

Det där säger väl egentligen allt om hur det är ställt med dagens USA. När så många röstar emot någon istället för någon man tycker är bra då vet man att ett land är slut. USA är som Romarriket, det dog också ut till slut.

Jag röstar personligen inte på SD för att rösta emot Socialdemokraterna. Jag röstar på SD eftersom jag anser att de är de enda partiet med vettig politik och som har en chans att göra sin röst hörd. Oavsett om de för alltid kommer att vara i opposition.

Lite från FOX News också.

Fox News Poll: Most Republicans say President Trump was robbed
https://www.foxnews.com/politics/republicans-president-trump-robbed-poll

36% av alla som röstade anser att valet stulits från Trump, varav 10% demokrater. Det där är ju väldigt höga siffror i båda grupper.

Intressant att 71% republikaner vill att Trump ställer upp 2024. Bland alla röstberättigade är siffran 37%. Också höga siffror.

Som du skriver hela situationen tyder på att något är gravt fel i USA, eller snarare i hela västvärden.

Bara att frågan om ett så avanserat valfusk att det kan äventyra valet är nog tillräckligt för att många skall tappa tilltro till valets och kommande val legitimitet.
Vare sig det ligger något i det eller inte. Personligen tror jag mest att det handlar om Trumps plan att skaffa sig och sin familj en liknande platform som hans idol Putin har. Men jag kan ha fel.

Sen som du beskriver är det rätt otäckt att valet står mellan två så åldrande farbröder den ena en konstaterad narcisit som skrävlar och den andra en grå politiker utan egen framtoning, som verkar få många röster bara p.g.a sin motståndare.
2020-12-15, 10:18
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är inte direkt ovanligt att folk röstar emot någon, vi har sett det flera gånger även här i Sverige, folk röstade för att bli av med Alliansen och inte för att de ansåg att S+Mp var det bästa alternativet.

Då är man ju dum i huvudet.

Citat:
Trump vann 2016 just för att folk inte ville rösta på Clinton och inte för att han absolut var den bättre kandidaten osv

Hur många röstade på Trump 2016 för att de enbart vill rösta emot Clinton? 44%?
Senast redigerad av I-van-Toer 2020-12-15 kl. 10:21.
2020-12-15, 10:19
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Tyvärr så är det nog över för den fria människan nu.

Har följt detta spektakel, på valdagen sade biden att vi ska vara försiktiga att utropa en vinnare innan alla röster räknats, undra vad han visste när han uttalade dessa ord.

Han visste väl det alla visste, att demokrater i stor utsträckning förtidsröstade. Trump visste samma sak vilket antagligen är varför han utropade sig själv till vinnare långt innan alla röster börjat räknas och sedan försökte stoppa röstningen.

Om man ser nyktert på det utan att väga in åsikter om just detta val är det ju märkligt att en politikers uttalande om att alla röster ska räknas innan någon räknas som vinnare ska ses som något kontroversiellt.
2020-12-15, 10:20
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoNews
Eftersom state legislators igår misslyckades med att utse sina egna elektorer så betyder detta att deras funktion inte längre är rationell eller laglig.

De representerar inte väljarna i sin egen stat längre, utan istället tilllåter det uppenbara valfrusket/fraud och det överväldigande beviset av valfusk att certifieras.

I och med att legislatures inte kunnat rätta till valfuskproblematiken (inklusive utrikes påverkan på valet i form av cyberkrigsföring), civil courts har inte kunnat rätta till problematiken, SCOTUS har inte kunnat rätta till problematiken - vet ni vad som händer då?

Det rättfärdigar Trump att omedelbart upprätta militära tribunaler och aktivera Insurrection Act, distribuera trupper för att genomföra massarresteringar.

Trump kan ENDAST aktivera de militära konstituerade domstolarna om det civila rättsystemet är förstört. Vilket är vad som skett.

Som Powell har sagt - genom att certifiera felaktiga elektorer så certifierar legislatures också sin egen FRAUD.

Det ryktas om 10 dagar globalt mörker. Förbered er.

Hm...men om 10 dagar är det ju inte en fredag? Det är väl då som det där BOOOOM! brukar komma?

Trump kommer att fortsätta gnälla om valfusk och ännu ett BIGGEST IN AMERICAN HISTORY, men precis som vanligt är det bara substanslösa påståenden. Tycker att alla ni (nåja, det fåtal som ännu inte lämnat Titanic) som fortfarande tror på Trump ska ta er lite tid och läsa hur dom där stämningarna ser ut och domstolarnas motivering till varför dom avslogs. Hint: allt var trams från början till slut.

Gissningsvis kommer det att bli lite republikansk opinion mot Trump nu. Han hade inte stödet ens från början (eller förlåt, hela TVÅ republikanska kongressledamöter trodde att han egentligen vunnit), och nu när det är klappat och klart både vad gäller elektorer och trams-stämningar lär måttet vara rågat. Den döda hästen har piskats tillräckligt, och narcissisten har fått 6 veckors extra uppmärksamhet. Enough is enough.
2020-12-15, 10:27
Medlem
Vissa Trump anhängare verkar inte greppat detta om "dueling slate of electors", så vi försöker igen.

Dessa alternativa Republikanska elektorer som gick och röstade för Trump igår har utan Guvernörens signatur samma legitimitet som om jag själv skulle samla ett gäng kompisar, rösta för Kalle Anka som president och skicka resultatet till kongressen som "dueling slate of electors" för valfri stat. Inget mer än glorifierat lajvande.
2020-12-15, 10:33
Medlem
Citat:
Då är man ju dum i huvudet.

Hur många röstade på Trump 2016 för att de enbart vill rösta emot Clinton? 44%?
I tvåpartisystem (med First Past the Post på alla nivåer) är det mycket vanligare än i proportionella valsystem att stora grupper väljare håller för näsan och till slut röstar på en kandidat som de verkligen inte gillar eller känner stort förtroende för, därför att "jag tänker ta mig fan inte medverka till att den där Andra vinner!". Alla vet att det fungerar så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in