2020-12-15, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Elektorsrösterna har lämnats in. Från PA, GA, MI, WI, AZ, NV och NM har republikanerna lämnat in egna elektorsröster (på Trump), eftersom man anser att elektorsrösterna på Biden inte är lagliga. Detta har hänt tidigare, om mitt minne inte sviker mig var det Hawaii 1960 – och då valdes JFKs alternativa röster före Nixons.

Det är inte klart.
En stor skillnad är dock att JFK fick fler röster i Hawaii. Efter första räkningen ledde Nixon knappt och GOP skyndade sig att få en certifiering underskriven innan omräkningen var klar. Efter omräkningen visade det sig att JFK hade fått flest röster och guvernören blev tvungen att skriva på demokraternas certifiering, vilken då slutligen räknades som den officiella.
Dvs väldigt annorlunda situation mot nu när GOP försöker använda alternativa elektorer i delstater där deras kandidat officiell inte fått flest röster.
https://en.wikipedia.org/wiki/1960_United_States_presidential_election_in_Hawaii
2020-12-15, 09:14
Medlem
siisters avatar
Citat:
Elektorsrösterna har lämnats in. Från PA, GA, MI, WI, AZ, NV och NM har republikanerna lämnat in egna elektorsröster (på Trump), eftersom man anser att elektorsrösterna på Biden inte är lagliga. Detta har hänt tidigare, om mitt minne inte sviker mig var det Hawaii 1960 – och då valdes JFKs alternativa röster före Nixons.

Det är inte klart.

A court-ordered recount was still underway when Hawaii's Republican governor signed the certificate from the GOP electors giving the state's three electoral votes to Nixon.[2] On the same day, the Democratic electors also issued a certificate awarding the votes to Kennedy.[3] The final recount showed Kennedy had actually prevailed, forcing the governor to sign the second certificate from the Democratic electors.[4]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/1960_United_States_presidential_election_in_Hawaii
2020-12-15, 09:15
Medlem
Citat:
John Bachman, who anchors an afternoon show on Newsmax referred to Biden as the president-elect and noted that Trump’s legal challenges of the election results have failed at almost every step.

Vinden vänder snabbt och t.om Newsmax ägare inser att det kommer bli svårt att fortsätta tjäna grova pengar på att ha Trumps som dragplåster framöver.
2020-12-15, 09:22
Medlem
Eftersom state legislators igår misslyckades med att utse sina egna elektorer så betyder detta att deras funktion inte längre är rationell eller laglig.

De representerar inte väljarna i sin egen stat längre, utan istället tilllåter det uppenbara valfrusket/fraud och det överväldigande beviset av valfusk att certifieras.

I och med att legislatures inte kunnat rätta till valfuskproblematiken (inklusive utrikes påverkan på valet i form av cyberkrigsföring), civil courts har inte kunnat rätta till problematiken, SCOTUS har inte kunnat rätta till problematiken - vet ni vad som händer då?

Det rättfärdigar Trump att omedelbart upprätta militära tribunaler och aktivera Insurrection Act, distribuera trupper för att genomföra massarresteringar.

Trump kan ENDAST aktivera de militära konstituerade domstolarna om det civila rättsystemet är förstört. Vilket är vad som skett.

Som Powell har sagt - genom att certifiera felaktiga elektorer så certifierar legislatures också sin egen FRAUD.

Det ryktas om 10 dagar globalt mörker. Förbered er.
Senast redigerad av NoNews 2020-12-15 kl. 09:30.
2020-12-15, 09:25
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
En stor skillnad är dock att JFK fick fler röster i Hawaii.
Du kanske har misssat det, men den här tråden handlar om att vi tror att Trump fick mest röster (i vågmästarstaterna).

Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Efter första räkningen ledde Nixon knappt och GOP skyndade sig att få en certifiering underskriven innan omräkningen var klar. Efter omräkningen visade det sig att JFK hade fått flest röster och guvernören blev tvungen att skriva på demokraternas certifiering, vilken då slutligen räknades som den officiella.
Dvs väldigt annorlunda situation mot nu när GOP försöker använda alternativa elektorer i delstater där deras kandidat officiell inte fått flest röster.
Annorlunda, men fortfarande väldigt lik och högst relevant.
Senast redigerad av Fittahora 2020-12-15 kl. 09:27.
2020-12-15, 09:28
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
DNC är redan splittrat och sårat internt

Jag tror det gäller GOP med, det blir nog en spännande fortsättning på politiken i USA.
2020-12-15, 09:29
Medlem
Citat:
Du kanske har misssat det, men den här tråden handlar om att vi tror att Trump fick mest röster.

Du kanske missat det, men jag jämförde denna situation med den du själv nämnde från 1960.

Tråden handlar inte om att "vi" tror det. Tråden handlar om en diskussion kring valfusk. Därav frågetecknet i rubriken.
JFK fick certifieringen för att han fick flest röster. Skulle Nixon haft flest röster efter omräkningen skulle han får certifieringen. Är inte svårare än så.
Hur är denna situation lik alls?
2020-12-15, 09:37
Medlem
siisters avatar
Citat:
Du kanske har misssat det, men den här tråden handlar om att vi tror att Trump fick mest röster (i vågmästarstaterna).

Förutom att Trump inte vunnit någon omröstning
2020-12-15, 09:39
Medlem
Grontarskonts avatar
Min bedömning är att ev fusk varit mindre det här valet men att bebisen är en väldigt dålig förlorare! När blir han utkastad från vita huset!
2020-12-15, 09:43
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Jag är inte så insatt. Du verkar ha koll.

Som jag har fattat det så har elektorerna nu valt Biden till ny president(ratificerat valresultatet).

Är det därmed kört för Trump, eller har han något kort att spela ut nu efter att elektorerna sagt sitt.

Vad tänker du?

Mvh
/Tupo

Vad än Trump nu gör framåt, så förstör han också en hel del förtroendemässigt både för sig själv samt för politiker i övrigt i USA, även om han vänder detta med ev valfusk så kommer förtroendet vara skadat över lång tid för politikerna i "förenta" staterna.
2020-12-15, 09:48
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Big Data har verkligen gjort slag i saken och rensat bort allt content som behandlar valfusk. Ber om ursäkt om jag är dåligt uppdaterad men kanske är det fler än jag som undrar och hoppas på svar här i tråden.

– Blir Trumps nästa steg Martial Law och vad kan han då göra? Tvinga fram omräkning? Mer?

– Vad är det som måste ske innan 20/1?

– Uppgifterna om att Kina har ett ägande och således kontroll av Dominion - spelar det någon roll och beaktas det alls? Är bevisning, oavsett hur stark, inte längre intressant?

Så kineser äger i Dominion. Hur har du kommit fram till det? Aktieboken eller?
2020-12-15, 10:00
Medlem
I-van-Toers avatar
Lägger inlägget här i brist på andra alternativ. Lite undersökningar från igår, samt FOX News från i helgen.

Ten facts about the 2020 election
https://desmondohalloran.medium.com/ten-facts-about-the-2020-election-4b9dce361633

Den mest uppseendeväckande är väl punkterna 9 och 10 där det står:

Citat:
According to the same poll, twice as many Biden voters — 44%, or 35.7 million people — said they were voting against Trump rather than for Biden.

Citat:
On 20 January 2021, the United States will inaugurate a president whom only 19% of the population wanted to vote for as president.

Det där säger väl egentligen allt om hur det är ställt med dagens USA. När så många röstar emot någon istället för någon man tycker är bra då vet man att ett land är slut. USA är som Romarriket, det dog också ut till slut.

Jag röstar personligen inte på SD för att rösta emot Socialdemokraterna. Jag röstar på SD eftersom jag anser att de är de enda partiet med vettig politik och som har en chans att göra sin röst hörd. Oavsett om de för alltid kommer att vara i opposition.

Lite från FOX News också.

Fox News Poll: Most Republicans say President Trump was robbed
https://www.foxnews.com/politics/republicans-president-trump-robbed-poll

36% av alla som röstade anser att valet stulits från Trump, varav 10% demokrater. Det där är ju väldigt höga siffror i båda grupper.

Intressant att 71% republikaner vill att Trump ställer upp 2024. Bland alla röstberättigade är siffran 37%. Också höga siffror.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in