2020-12-15, 00:02
Medlem
Evt at RU kjekket seg på forum i etterkant.

Har du vært nærme forretninger med en milliardær, ønsker du kanskje å flexe muskler
Citera
2020-12-15, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Han kan jo avhøres av journalister i nrk.

Jeg synes det er rart at TH ikke vil delta i flere avhør, men at TH kunne delta i et NRK-intervju.

Link

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zGndov/tom-hagen-moeter-ikke-til-nye-avhoer

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/yRRK4J/tom-hagen-stilte-i-tv-intervju-ingen-planer-om-nye-politiavhoer
Citera
2020-12-15, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om VE og den angivelige turen nordover med leiebil på forsvinningsdagen.

Jeg bare ser for meg at dette også var en villedning. Hva slags ærend skal han ha hatt?

Mest sannsynlig var VE med på kryptovaluta-møtene TH hadde med RU. Kan VE også være satt opp som en mulig syndebukk?
Jeg tror også han deltok. Mangler notatboka for dette møtet. Mulig mb har skrevet møtebok eller husker noe omkring møtet.
Citera
2020-12-15, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Okei, har ikke hørt noe om at det er slik i Norge. Mye er likt, men mye er også ulikt.
Det er rett at man plikter å stille til avhør ved innkalling, men kan nekte å svare på spm grunnet prinsippet om å ikke inkriminisere seg selv og at påtalemyndigheten har bevisbyrden for skyld. Møter man ikke risikeres pågripelse og transport til forhør.
Senast redigerad av LH07 2020-12-15 kl. 01:01.
Citera
2020-12-15, 00:29
Medlem
Citat:
Jeg tror også han deltok. Mangler notatboka for dette møtet. Mulig mb har skrevet møtebok eller husker noe omkring møtet.

Det var flere møter med RU, og TH deltok sammen med "en ansatt", sannsynligvis VE.

Når jeg tar utgangspunkt i politiets teori om at forbrytelsen var nøye planlagt over lang tid, så synes jeg ikke "det stemmer" at VE skal ha kjørt levningene til planlagt skjulested, i leiebil, i fullt dagslys, på forsvinningsdagen.

Tenk om VE fikk en punktering. Eller ble stoppet eller hindret av ulykke eller politikontroll. Osv. Synes ekstremt risikabelt. Det kan ikke ha skjedd slik.

Jeg tror alt skjedde i løpet av natten. Unntatt muligens bilene på gangveien 07:56 og 08:56.

Ringing og møter og sms'er i løpet av forsvinningsdagen, er villedning og villspor. I og med at TH nevnte RU, ikke ved navn riktignok, men nevnte han til politiet første dag, er det mulig at også RU er et villspor.

Legger merke til at VO er forsvunnet fra forslagslisten til google, mens KK fremdeles ligger langt oppe når jeg googler tom hagen.
Citera
2020-12-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
(05.06.2020) "Som siktet i saken har Hagen full rett til å nekte avhør, og politiet kan ikke tvinge ham til å møte."

"Det eneste politiet kan gjøre, hvis Hagen og hans forsvarerteam ikke ombestemmer seg, er å kalle ham inn til et avhør i retten, i dette tilfeller Nedre Romerike tingrett. Da må han møte opp - men trenger heller ikke da å forklare seg."

https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-ikke-tvinge-hagen-til-nye-avhor/72537880

Noen skrev: "Som mistenkt eller siktet i en straffesak kan du nekte å avgi forklaring. Som regel er det nødvendig med mistenktes egen forklaring for å kunne bekrefte at mistanken er riktig. Er det er tvil om din rolle i saken, bør du overveie å si nei til et politiavhør".
Det er faktisk svært få som nekter å forklare seg for politiet. Det er et dårlig tegn at han nekter. Faktisk er det et indisie for skyld fordi alle siktede som er inne til avhør er uenige med politiet (utenom de få som tilstår).
Citera
2020-12-15, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det virker som at han holder tilbake endel for politiet. Lurer på når vi får vite mere om dette. På dette området har politiet vært svært hemmeligholdende. Han skal ha oppsøkt THs kontor, men TH skal ikke ha vært interessert, men hvorfor kom han da tilbake og tilbake mange ganger? Har en følelse av at også broren til Utengen er involvert på noe vis. Når de pågrep TH, så vurdete de også om de skulle pågripe minst 2 andre personer. Når TH slapp ut, så tok de inn Utengen og holdt han i 3 dager. Det betyr at det er en til utenom Utengen. Kan det være VE, eller broren til Utengen? Rundt VE har det også vært et veldig hemmelighold.
Må si jeg vil bli overrasket om th har lyktes med å finne leiemordere til å ta livet av kona. Sier ikke det er umulig for en pen slump, men ti mill på deling. Får knapt hver sitt hus (som ikke kan registreres på de) for 21 års risiko og ødeleggelse av eget og andres liv. Psykopater vil ofte la andre ta risiko og holdes utenfor. Personligheten ut fra det som fremkommer og motivet gir likevel grunn til å tro th kan være gm. Er ve i stand til det eller er han kun ryddemann og bortkjører. Sønnen kan nok kun være alibi. Virker som han vet hva som er skjedd, jf forklaringsvegring og facebookinnlegg. Mulig traumatisert. Det er risikabelt å stole på medhjelpere om de kan knyttes til hovedmannen. Ru vet mer enn det som kommer fram. Jeg får ikke ru til å stemme uten at teh involveres på et vis.
Citera
2020-12-15, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Noen kaller det vinter når det har kommet snø i slutten av oktober f.eks.

Fetad: Flere har spekulert om det var den beskrevne personen i THs nære krets som politiet vurderte å pågripe på det tidspunktet. (se nettavisen artikkelen. Link i innlegg av agvvv over her).

Nære krets: Det høres for meg ut som f.eks en venn eller kollega eller familiemedlem eller slektning som man har møtt mange ganger og det høres ikke ut som broren til en person som man har møtt noen få ganger.

MEN jeg vet ikke om den beskrevne personen i THs nære krets er den samme personen som politiet vurderte å pågripe på det tidspunktet.
Nær krets kan være ve, mb, ghh, bb, ru osv. Jeg tenker at ghh er den mest betrodde utenom bb. Styremøte to dager før og dnasporfokus på begge. Hva er grunnen. Antar alibi er sjekket
Citera
2020-12-15, 01:07
Avslutad
Citat:

1)Når jeg tar utgangspunkt i politiets teori om at forbrytelsen var nøye planlagt over lang tid, så synes jeg ikke "det stemmer" at VE skal ha kjørt levningene til planlagt skjulested, i leiebil, i fullt dagslys, på forsvinningsdagen.

Tenk om VE fikk en punktering. Eller ble stoppet eller hindret av ulykke eller politikontroll. Osv. Synes ekstremt risikabelt. Det kan ikke ha skjedd slik.

2) Legger merke til at VO er forsvunnet fra forslagslisten til google, mens KK fremdeles ligger langt oppe når jeg googler tom hagen.

1) Enig med deg ang VE, at det er usannsynlig at han kan ha tatt den risikoen.
Det er ikke sikkert at han hadde leiebil den dagen heller.

2) Jeg legger merke til at "godfather" også kommer opp, når jeg googler tom hagen, men jeg tror ikke at det er relevant for saken.
Citera
2020-12-15, 01:18
Medlem
Citat:
Det var flere møter med RU, og TH deltok sammen med "en ansatt", sannsynligvis VE.

Når jeg tar utgangspunkt i politiets teori om at forbrytelsen var nøye planlagt over lang tid, så synes jeg ikke "det stemmer" at VE skal ha kjørt levningene til planlagt skjulested, i leiebil, i fullt dagslys, på forsvinningsdagen.

Jeg tror alt skjedde i løpet av natten. Unntatt muligens bilene på gangveien 07:56 og 08:56.

Ringing og møter og sms'er i løpet av forsvinningsdagen, er villedning og villspor. I og med at TH nevnte RU, ikke ved navn riktignok, men nevnte han til politiet første dag, er det mulig at også RU er et villspor.

Legger merke til at VO er forsvunnet fra forslagslisten til google, mens KK fremdeles ligger langt oppe når jeg googler tom hagen.
Tenker du det er noen under radar siden politiet ikke har fått hull på alibiene til de nærstående. 7.56 var naboer hjemme. 8.56 er naboer på jobb og mer sannsynlig fraktbil. Kan det være samme bil parkert et sted. Alt. Kom 7.56 og dro 8.56' Th sov angivelig ved første bilobservasjon. Tenker da denne bilen er sentral. Aeh og tassen må hørt bilen 1 og reagert. Dette er et dårlig tegn mht aeh i live. Hva th har sagt om bilene vet vi ikke. Han mener seg overvåket og må være observant, men tenker hjerteinfarkt. Verken th, aeh eller tassen har altså hørt noen av bilene. Kan være mer enn de to på kamera.
Citera
2020-12-15, 01:28
Medlem
Citat:
Tenker du det er noen under radar siden politiet ikke har fått hull på alibiene til de nærstående. 7.56 var naboer hjemme. 8.56 er naboer på jobb og mer sannsynlig fraktbil. Kan det være samme bil parkert et sted. Alt. Kom 7.56 og dro 8.56' Th sov angivelig ved første bilobservasjon. Tenker da denne bilen er sentral. Aeh og tassen må hørt bilen 1 og reagert. Dette er et dårlig tegn mht aeh i live. Hva th har sagt om bilene vet vi ikke. Han mener seg overvåket og må være observant, men tenker hjerteinfarkt. Verken th, aeh eller tassen har altså hørt noen av bilene. Kan være mer enn de to på kamera.

Vi vet ikke hvor mye biltrafikk det kan ha vært langs gangveien i løpet av natten og morgenen før TH angivelig dro på jobb litt over 9. Så det kan ha vært mer biltrafikk ja. De to observasjonene kan ha vært samme bil også. Det jeg tror vi kan være rimelig sikre på er at biltrafikk på gangveien ikke er en del av den planlagte villedningen.

Ja, tror at medhjelperen kan være "noen under radar", som du sier det.

Om det er sant at TH og VO nå drar på hytteturer sammen, som nevnt tidligere i tråden, synes VO å være et brennhett tips. Tenker jeg.
Citera
2020-12-15, 07:23
Medlem
Citat:
Vi vet ikke hvor mye biltrafikk det kan ha vært langs gangveien i løpet av natten og morgenen før TH angivelig dro på jobb litt over 9. Så det kan ha vært mer biltrafikk ja. De to observasjonene kan ha vært samme bil også. Det jeg tror vi kan være rimelig sikre på er at biltrafikk på gangveien ikke er en del av den planlagte villedningen.

Ja, tror at medhjelperen kan være "noen under radar", som du sier det.

Om det er sant at TH og VO nå drar på hytteturer sammen, som nevnt tidligere i tråden, synes VO å være et brennhett tips. Tenker jeg.
VO har gjennomføringsevne. Bor ikke så langt unna, men kontakten vil vel bli avslørt om det er mer enn et falskt rykte. Mulig ryktet ble skapt da hun gikk ut og støttet th. Politiet sjekker nok ut kandidater til ugjerningen om de er sikre på ths alibi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in