2020-12-14, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det är troligen insurrection att utan lagstöd samla en grupp personer utse dem till elektorer och ha dem lägga påstådda elektorsröster.

I vilket fall så har dessa "skugg-röster" inget juridiskt värde utan certifiering från delstatens guvernör.

The Constitution of the United States

Article. II.Section. 1."Each State shall appoint, in such Manner as the Legislature thereof may direct, a Number of Electors, equal to the whole Number of Senators and Representatives to which the State may be entitled in the Congress: but no Senator or Representative, or Person holding an Office of Trust or Profit under the United States, shall be appointed an Elector."

https://www.archives.gov/founding-do...oc-article-ii-
2020-12-14, 21:44
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Är det olagligt att mötas och lämna sina röster som republikan?

Valet hölls den 3 november.

Att avge en electorsröst på någon annan än den certifierade vinnaren är olagligt i Michigan + ungefär hälften av övriga delstater. Hur det förhåller sig med Arizona, Nevada, Pennsylvania och Georgia känner jag inte till.
2020-12-14, 21:46
Medlem
Annonvengers avatar
Andra halvlek från och med idag, kommer bli skitkul det här. Nu har dom gjort sig skyldiga till ett brott, marshall law efter att rapporten släpps på fredag, sen kastar man in kommunistråttorna i en bur.

https://twitter.com/gopdetractor/status/1333527398365671425
4D chess
Medlem
Citat:
Det är deras rätt och skyldighet.

The Constitution of the United States

Article. II.Section. 1.
"Each State shall appoint, in such Manner as the Legislature thereof may direct, a Number of Electors, equal to the whole Number of Senators and Representatives to which the State may be entitled in the Congress: but no Senator or Representative, or Person holding an Office of Trust or Profit under the United States, shall be appointed an Elector."

https://www.archives.gov/founding-docs/constitution-transcript#toc-article-ii-

Jag har svårt att tänka mig att en delgrupp av delstatsparlamentet (?) som samlas på egen hand skulle vara att jämställa med ”the Legislature”.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Valet hölls den 3 november.

Att avge en electorsröst på någon annan än den certifierade vinnaren är olagligt i Michigan + ungefär hälften av övriga delstater. Hur det förhåller sig med Arizona, Nevada, Pennsylvania och Georgia känner jag inte till.

Den 3:e november ledde Trump STORT!

I övrigt får du allt ta fram något som styrker det du säger..........
2020-12-14, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vad är då vitsen med att kongressen kan bestämma om något värdelöst endå är giltigt?
Hade det skickas 2 alternativa slates med Guvernörens signatur hade det kunnit varit diskussion i kongressen om vilka som ska räknas, men nu kommer bara en av dem ha Guvernörens signatur, Bidens.
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger
Enligt dom videorna jag sätt så nej. Fanns någon video som cirkulerade där man kunde ta bort folk röster, och lägga till röster. Tex om någon rösta blankt, så kunde man sätta Biden på den.

Jag såg videon, total fars alltihopa. Ställer man ner den optiska sensorn så kan man rätta röster hur man vill sen.

SKANDAL!

Har för mig jag läste att 109000 röster rättats i Fulton county.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Jag har svårt att tänka mig att en delgrupp av delstatsparlamentet (?) som samlas på egen hand skulle vara att jämställa med ”the Legislature”.
Då får du kolla upp vad legislatures är så du vet och förstår vad du diskuterar.
2020-12-14, 21:48
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Nu händer det:

"BREAKING: The Republican electors of Nevada join the Republican electors of Georgia and Pensilvania in giving their votes to Trump."

https://twitter.com/BeholdIsrael/status/1338575100778598408

"If the corrupt governors of Pensilvania and Georgia will send their own electors to vote for Biden against the conditional vote of the Republican electors for Trump, the duel will be decided by the president of the US Senate. I think I know his name....."

https://twitter.com/BeholdIsrael/status/1338565175625048066

Sen, varför hindras republikanska electorer i Michigan (av polisen) att lämna sina röster....?

Var är vi på väg?

Nevada, Georgia och Pennsylvania (stavas det) har alla naturligtvis givit sina elektorsröster till Biden.

Sen har det förekommit figurer (trol. pro-Trumpers) som klätt ut sig till elektorer och kör någon sorts Lajv utanför byggnaden där de låtsas rösta. Kul liten teaterföreställning, rätt gulligt.
2020-12-14, 21:50
Medlem
Citat:
Då får du kolla upp vad legislatures är så du vet och förstår vad du diskuterar.
Men snälla nån du har ju noll koll på vad du pratar om.

State legislature hade inte mötts. Trumps elektorer är inte lika med the state legislature Einstein. Oavsett har du totalt misstolkat konstitutionen. De bara genomför glorifierat lajvande.
2020-12-14, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
~2h kvar?

Vågar de osynliga Biden/Harris på en vinst?

Biden sover i vanlig ordning. Harris har inte gett upp sin plats i senaten.

Varför är DNC så förbannat tysta?

För att det här är ett rent administrativt förfarande. Det är endast i konspirationsteoretikerns värld detta är sprängstoff.
2020-12-14, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Men det är bara fråga om några timmar nu. Det hinner troligen bli imorgon innan det är klart.
Biden kommer nog över 270 runt 23:00-midnatt svensk tid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in