2020-12-14, 20:39
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Ja, om Trump startar en militärkupp är det fan säkrast att han har Flashback bakom sig

Du har många gånger felaktigt kallat försvaret av konstitutionen av den sittande presidenten för statskupp. Varför far du med osanning? Att sittande president försvarar staten och presidentskapet mot valfusk kan ömöjligen vara en statskupp.

Vänligen förklara varför du kallar det valfusk, tack.
2020-12-14, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
LIVE: BREAKING Nevada GOP ELECTORS CAST VOTES FOR PRESIDENT TRUMP!!
https://youtu.be/W39MK-WRKhM

Vad är detta!?

Skrev om detta för flera timmar sen, dom vet att storskaligt fusk förekommit annars skulle dom aldrig göra det - en revolt mot korruptionen och brott mot konstitutionen har skett enl dessa 6 modiga i Arizona.
Msm lär väl få nåt spel o andra börja känna hjärtklappning!

Allt kan nu hända, luta er tillbaka och följ historiska händelser
2020-12-14, 20:42
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gargamel-2k
Lite utopiskt tänkande kanske, men det vore trevligt om folk kunde göra en grundläggande rimlighetsbedömning innan de postar länkar till slumpmässig tweet så de som letar en rättvis bild kan få en rättvis bild.

Nu är jag övertygad om att läsaren klarar av att bilda sig en egen uppfattning om vad som försiggår.
Tänk om alla tog valfri "fact check" som sanning.

T.ex. videon med hemlig rösträkning mitt i natten lämnar många frågor att besvara.

https://youtu.be/aCenojrUwVM
2020-12-14, 20:44
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r
han börjar bli desperat nu så han tar psy-opsen till nästa nivå.
människan skulle inte ens lyckas lura ett litet barn

ganska genomskinligt

Det är andra gången jag råkar ut för samma sak, varför tillåts användare ha kvar sina konton då de inte använder Flashback för vad det var tänkte?

Man blir förbannad.
2020-12-14, 20:45
Medlem
De skickar alltså sina röster per post. Vilket innebär att de inte är framme förrän tidigast imorgon?
Jag måste erkänna att jag inte hänger med alls här.

Elektorer i vissa delstater måste inte följa det röstresultat som presenteras, men är det inte sent påtänkt nu?

Det börjar bli sent och hjärnan är trött. Någon som kan förklara?
2020-12-14, 20:49
Medlem
Live från hearingen i Arizona:

https://www.youtube.com/watch?v=LQWsH4SE6e4
2020-12-14, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vem avgör om dessa röster har betydelse?
Guvernören som inte kommer ge sin signatur + Kongressen.
2020-12-14, 20:53
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Hur vet du vad du påstår Emma?

En fråga som kanske är viktigare, varför väljer du att påstå det här?

Det Emma påstår är helt i enlighet med vad rapporten hävdar. Läs den själv. Jag och Emma håller inte med varandra om mycket, men hon har helt rätt här.
2020-12-14, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Biden har redan fått Nevadas elektorers röster.

GOP rösterna är parallella, bara för dom måste skickas idag - sen kommer det att ”kivas” om legitimitet och ja.... vi får se

försöker tänka utanför boxen och inte tro allt är rätt/fel för ”så kan ni väl inte göra” fulspel skall mötas med fulspel är taktiken MJ från Trumpsidan, ganska logiskt!
2020-12-14, 20:54
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
För att jag har läst rapporten.

Varför försöker du säga emot när vem som helst kan öppna rapporten och se att jag har rätt?

Vilken sida står det att en röst kan ha flera anmärkningar?

Jag hittar det inte.
2020-12-14, 20:58
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Vad ska det styrkas med? Det är uttryckligen vad som står i rapporten.
The tabulation log for the forensic examination of the server for Antrim County
from December 6, 2020 consists of 15,676 individual events, of which 10,667 or
68.05% of the events were recorded errors.
These errors resulted in overall
tabulation errors or ballots being sent to adjudication. This high error rates proves
the Dominion Voting System is flawed and does not meet state or federal
election laws.
1. Det är en logg från undersökningen, inte valet
2. Han skriver "individual events" (en skanning kan vara 0 till hur många events som helst, tex 35 events per skanning)
3. Man kan inte bara ta antalet fel och dela med antalet event i loggen och säga att det är error rate för skanningen (vilket är vad 0.008% syftar på)

Det är tyvärr bara trams.

Måste korrigera er båda där

On November 6, 2020 the Antrim County Clerk, Sheryl Guy issued the second version of software to re-run the same Central Lake Township ballots and oversaw the process. This resulted in greater than a 60% change in voting results, inexplicably impacting every single election contest in a township with less than 1500 voters. These errors far exceed the ballot error rate standard of 1 in 250,000 ballots (.0008%) as required by federal election law.

Vad de pratar om här är en omkörning av resultatet med den nya mjukvaran som sattes in just före valet, på en omkörningen så går de på skillnaden i riktiga röster.

De kommer in på loggfilerna längre ner i J.1-3.
Där man konstaterar att flesta fel kommer från inställningar som gjorts i mjukvaran, dvs man har dragit åt alla inställningar så den ska göra så mycket fel som möjligt och reagera på minsta lilla petitetess.
Algoritmen RCV (Ranked Choice Voting Algorithm) tar över om ett fel uppstår och fördelar röster efter en algorimt (är en feature i systemet att kunna göra så för att slippa hantera röster som är trasiga utan låta de osynligt gå vidare)
RCV var aktiv på versionen av mjukvaran som gick under valet och vägde vad man kan se in 1/3 av fel-röster till trump och 2/3 av felröster till biden, vilket gör det fördelaktigt att många fel uppstår.
Den var sen avslagen på andra versionen.

Mest uppenbar är den här, om man inte vill gräva in sig i teknik:
Notably 42 minutes earlier on Nov 21 2020 at 13:53:09 a user attempted to zero out election results. Id:3168 EmsLogger - There is no permission to {0} - Project: User: Thread: 189
Det är rätt besvärande bevis när försöker radera röst datan inför ett besök av ett forensics team.
2020-12-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag ser inte varför de överhuvudtaget skulle säga något. Elektorsomröstningen är en ren formalitet.

Dock, på grund av Trumps tramsande så håller Biden ett segertal till efter att elektorsomröstningen är klar.
För att befolkningen inte är övertygade om att han är legitim menar du?
Senast redigerad av scrollock 2020-12-14 kl. 21:05.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in