2020-12-14, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twappa
Berätta istället hur man ska stänga ner Twitter?

Om Twitter (bla) anses vara ett hot mot republiken så kan man haffa ledningen och plocka ner alla servrar. Och detta är inte DJT's påfund, utan detta lever kvar sedan 9/11 och är fortfarande in play.

Har Trump administrationen yttrat sig gällande social media och google? Har man inte sagt att dessa medier utgör ett hot mot republiken?

Det är dags att växa upp nu och sluta upp med dessa sandlådelekar. Du är på tok för lite insatt för att tycka dig ha rätt att raljera över andra användare som uppenbarligen är betydligt mer insatta i ämnet.

Skärpning!
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r
Nja nu är du sådär svenskt naiv igen. Försök att bortse från ditt trumphat för en sekund.

Förstår du vilken jävla härva som skulle börja nystas upp? Klart domarna är rädda att ta i fallet.
Man säger att val har blivit manipulerade i decennier.

Säger du att Trump kan vunnit på fusk 2016?

Hat är ett starkt ord, hoppades ju på att bög-Trump skulle vinna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r
Ja självklart.
Hur skulle det inte låta om trump var emot vaccinet? Hela etablissemanget skulle gå bananas och tjata i veckor om hur det är trumps fel att folk dör.

Däremot är det bra att trump sa att de ska vara frivilligt.

Ska du försöka dribbla bort mig så får du steppa upp och inte vara steget efter hela tiden.
Yes, du vinner stort. Trump skryter om att pushat fram ett vaccin, som du kommer vägra ta för att det är globalister som tagit fram detta, sponsrade av Trump. Mentala högpoäng.
2020-12-14, 16:25
Medlem
Stig-Britts avatar
A company that provides voting systems in 28 states uses an Internet technology firm that was hacked.

Dominion Voting Systems uses SolarWinds software, according to a Dominion web page.

SolarWinds does not list Dominion on its partial customer listing but says its products and services are used by more than 300,000 customers around the world, including all five branches of the U.S. military and more than 425 of the U.S. Fortune 500.
https://www.theepochtimes.com/dominion-voting-systems-uses-firm-that-was-hacked_3617507.html#Print
2020-12-14, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twappa
Berätta istället hur man ska stänga ner Twitter?

Att stänga ned Twitter är inte särskilt komplicerat. Räcker med att undanta Twitter från regelverket som fastställer att gemene man har att ansvar för vad de skriver på plattformen. Skulle ansvaret istället läggas på plattformen så fungerar inte Twitter som plattform längre.

Nu är jag inte tillräckligt insatt i lagstiftningen på området men ställer mig skeptisk till att det skulle vara särskilt svårt. Däremot oerhört politiskt känsligt.
2020-12-14, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Inlägget jag svarade på, som du skrev, hävdade att Trump skulle bli avrättad om han concedade. Det stämmer såklart inte som jag skrev. Argumenterar ju också för att han som person inte har något att vinna på att conceda. Läs gärna innan du svarar.

Jag har redan förklarat detta..... OM DJT "concede" så kommer det amerikanska folket att hänga han vid närmsta lyktstolpe med tanke på hur öppen han har varit med att republiken är under attack. Skulle han helt plötsligt vända på en femöring så kommer folket att "go bat shit crazy" och Vita Huset lär brinna ner till grunden. Då är det bäst för familjen Trump att gömma sig.

Skulle trump "concede" så har han ihjäl familjenamnet och det blir omöjligt för resten av familjen att vistas i USA. Concedar han så kommer det uppfattas som högförräderi.

Tar ni ingenting på allvar?
2020-12-14, 16:28
Medlem
NEW - Dominion Voting Systems forensic report released:

"We conclude that the Dominion Voting System is intentionally and purposefully designed with inherent errors to create systemic fraud and influence election results."

Hela rapporten

https://t.co/KwEn9snM15?amp=1
2020-12-14, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoNews
Han växlar till SMS: https://www.rapidnotify.com/government-mass-notification/

Du kanske fått ett själv från vår egen stat idag?

Med omvärlden så menade jag världen i stort. Inte fan kommer han få svårt att kunna kommunicera med amerikanska medborgare om Twitter läggs ner.

Däremot så kommer man inte i Sverige kunna läsa hans alster på Twitter längre om Twitter inte är online.
2020-12-14, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
.
Är du lågbegåvad? Varför har du och dina fränder en anklagade ton mot oss övriga för att vi inte vet datumen när team Trump och eventuellt militären kommer avslöja information, slå till osv. Powell har sagt att det enda absoluta datumet som gäller är 20/1 2021. Kanske stämmer det, kanske inte. Talar vi förräderi, militärdomstolar och undantagstillstånd så gäller ju inga vanliga regler längre. Det förstår du kanske?
.
Hundra procent säker på att när Biden svärs in den 20/1 så kommer du och dina fränder fortsatt prata om en militärkupp och magiska rättsprocesser som aldrig kommer. Bevisa mig gärna fel.
2020-12-14, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Ni kommer få se. Finns mängder med vittnen som kommer träda fram med bevisen. kanske hundra tusentals vittnen som kan lägga fram videofilmer och register över döda som röstat på Trump. Man ligger lite lågt nu för man vill inte visa upp handen förrän allt hamnar i H D.
Kommer bli episkt.
(min fetning...)
Jo, men jag antar att ett eller flera mål om valfusk som hamnar i domstol måste passera lägre instanser innan dom ev. hamnar i SCOTUS.
Och, i så fall måste man väl visa sina bevis för valfusk från början?
Om man inte kan/vill visa "sin hand" i lägre instans så kommer man väl ingenstans..?

Och; jag själv hoppas verkligen att flera "fraud-cases" verkligen hamnar inför domstol!

/T
2020-12-14, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Hur ska Trump kommunicera med omvärlden om Twitter stängs?

Oann/Newsmax kanske fox./radio kanaler
Bara det viktigaste kommer ut då.

Om du har varit i USA är det en tv varannan meter i hotelllobbyn.+ Alla har en tv hemma.

Inga problem med andra ord att nå ut till folket.
2020-12-14, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
NEW - Dominion Voting Systems forensic report released:

"We conclude that the Dominion Voting System is intentionally and purposefully designed with inherent errors to create systemic fraud and influence election results."

Hela rapporten

https://t.co/KwEn9snM15?amp=1

Nu förstår man varför dom motsatte sig att släppa denna rapport, att de gick så långt att dom gick till rätten med det. Dominion systemet är bedrägligt rakt igenom som vi ser i rapporten. Bye Byden

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in