Citat:
Ursprungligen postat av
CasperS20
Det blir påstått at det er jevnt her på forumet - da kan man ikke bruke Dagbladet sin poll. Jeg ser også at du valgte bort pollen med mest data (74 stemmer) her fra FB

Jeg har ikke valgt bort den første undersøkelsen. Det er jo logisk at antall avgitte stemmer er høyere, når man kan stemme på flere alternativer. Jeg valgte å kommentere den siste og ferskeste undersøkelsen, og den er vel en klar indikator på at brukerne ikke tar dette seriøst. For meg er det er det vesentlig at det har kommet ny informasjon om politiets etterforskning, som for eksempel denne artikkelen i VG. Overskriften er talende: "Lørenskog-saken: "Bevisene som falt".
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ln1AnR/loerenskog-saken-bevisene-som-falt
I ettertid har politiet gått ut med at det var ikke TH som slettet anrop på hans gamle Nokia, slik det feilaktig beskyldte ham for å ha gjort.
Det er på bakgrunn av dette, at jeg mener en undersøkelse i dag, sannsynligville ha gitt et annet resultat enn det som ble gjengitt i Dagbladet i juli.
Så kan man selvsagt innvende at det har kommet nye funn etter denne artikkelen, som egentlig var en oppsummering av politiets manglende progresjon i saken.
Politiet har lekket "ny" informasjon om hilsener på forskjellige kort, og løsrevne sitater fra notatbøker. Noen har lansert dette som sensasjonelle funn, nærmest som et gjennombrudd i saken. Så enkelt er det ikke, disse funnene må leses i kontekst. Men de er særdeles godt egna til å sette TH i et mistenkelig lys, og det er jo nettopp det som er hensikten med disse dryppene. Man henger seg opp i noen få , utvalgte sitater, og fremstiller dette som essensen.
Og som jeg har skrevet tidligere i denne tråden: Jeg tolker dette som at politiet står på stedet hvil, men at det for dem er viktig å gi inntrykk utad av at stadig dukker opp "nye ting". Det er jo tross alt 30-40 ansatte som jobber på å heltid for å løse denne saken. De har hatt bistand fra den ypperste ekspertise fra Europa og USA, de har tilgang til alt av moderne undersøkelsesmetoder. De har holdt på i over 2 år, og har ikke vært i stand til å reise tiltale. Dette er bemerkelsesverdig, spesielt med tanke på at det det blir påstått at politiet vet mer enn publikum. Det er mulig TH er skyldig, men da har han greid å lure politiet trill rundt. Hva sier det i så fall om politiet og etterforskningen?