2020-12-14, 12:02
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Om nu väljarna var missnöjda med Trump, hur förklarar du ökningen för Trump i detta val?

Det mobliserads från båda sidor. Bidens sida lyckades bäst.
Det var ett s.k. ödesval, därav det höga valdeltagandet.
Många republikaner röstade på Biden för att få bort skamfläcken Trump, samtidigt som de fortsatte att rösta på republikanska partiet. Är det svårt att ta in?
2020-12-14, 12:04
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Dom var inte missnöjda då?

Konstigt.

Vore Trump så impopulär så borde han fått färre röster.

Personerna som röstade på Trump var inte missnöjda, nej. Men nu fanns det fler namn på valsedeln
2020-12-14, 12:06
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slasktratt42
Ock länk till videon: https://mashable.com/video/south-park-creators-web-series-trump-deepfake-sassy-justice/?europe=true

Haha. Grymt gjort av dem. Och lite läskigt
2020-12-14, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r
Du fokuserar för mycket på trump som person utan att se helheten. Det skulle lika gärna kunna vara någon annan person ån trump.
Det är hur etablissemanget agerar, är du ens medveten att politiker jobbar efter agendor de allra rikaste har stakat ut för resten?
Börja inte prata rättssamhälle för jösse nam. Vi vet att folk inte är lika inför lagen och att lagar böjs, att det finns korruption.

Låt korthuset falla.
nice, så du håller med om att han ljugit om de här tidigare valfuskanklagelserna?
2020-12-14, 12:13
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans.
För dig som uppenbarligen bor under en sten, postar jag detta en 3e gång:

Nu börjar det brännas!!

Australienska Sky News rapporterar att CCP 2018 läckt listor med 2.000.000 medlemmar, spridda över världen, som arbetar och är högt uppsatta i företag, inom politik, med mera. Om om Donald Trump, defacto U.S. Commander in Chief, har nystat upp "deep state" och rett ut inblandning av CCP/Kina i presidentvalet har vi nog inte omöjligtvis ett WW III att vänta (om det nu inte redan räknas som startat). Att SCOTUS har avfärdat stämningarna, har inte den minsta betydelsen.

Vad som är helt galet är att det är denna vecka 'shit hits the fan"!

Länk Sky News;
https://youtu.be/OumhrE6JV3A

Länk till bra sammanfattning av detta;
https://www.facebook.com/groups/2780...3113/?sfnsn=mo

DELA
Vad har detta med det påstådda valfusket att göra?
2020-12-14, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Vad har detta med det påstådda valfusket att göra?

Jag hör att du ifrågasätter utan att titta på de videos jag länkade till.

Gör det och säg till sen, så kan vi ta diskussionen då. Förhoppningsvis har dina ögon då öppnats litegrann.
2020-12-14, 12:21
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Haha. Grymt gjort av dem. Och lite läskigt

Jag håller med, läskigt bra gjord. Här är direktlänken till Youtube (eller "Jewtube", så att ni Pro-Trumpers förstår vad jag menar) :

https://www.youtube.com/watch?v=h_jrebvmPlk
2020-12-14, 12:24
Medlem
siisters avatar
Citat:
https://m.youtube.com/watch?v=-s9PkuiIw2Q

Vad tycker du om videon? Jag tycker det är ett indirekt bevis på att dominion och smartmatic är korrupta än idag.

Stirra dig inte blind på citat utan se till det större perspektivet.

Tror du att jag arbetar för Trump och du ger mig tips på bevis att ta upp? Eller tänker du att jag ska vidarebefordra youtubevideon till advokaterna som tappar förmågan att argumentera för sin sak när det väl gäller?
2020-12-14, 12:24
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
https://m.youtube.com/watch?v=-s9PkuiIw2Q

Den här länken tål att tryckas ner i halsen på dig din lögnare.

Smartmatic & dominion democracy for sale.

Videojäveln är upplagt 24 aug. 2006

Den har noll relevans idag 14 år senare...
2020-12-14, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Det mobliserads från båda sidor. Bidens sida lyckades bäst.
Det var ett s.k. ödesval, därav det höga valdeltagandet.
Många republikaner röstade på Biden för att få bort skamfläcken Trump, samtidigt som de fortsatte att rösta på republikanska partiet. Är det svårt att ta in?
Nja, det här stämmer inte. Republikanerna satsade hårt på att registrera nya väljare och hade bättre mobilisering. Det visade sig inte vara så många republikaner som inte röstade på Trump. Han tappade någon procent av de republikanska väljarna, men vann överraskande många i väljargrupper som normalt inte röstar republikanskt. Det där att han skulle tappa så många röster från kvinnor i de förorterna stämde heller inte. Tappet bestod istället av röster från vita manliga väljare. Skillnaden var dock främst i fem städer där ett massivt antal av poströster kom in och mycket färre röster sorterades bort än vad som normalt sker utifrån vad som är normalt när poströstning tillämpas för första gången eller när det sker inom områden med s k "low-information voters". I princip alla röster godkändes oavsett kvaliteten på dem och det var det som avgjorde. En stor del av de här rösterna kom dessutom in i processen på ett tveksamt sätt. Han blev absolut bestulen på segern utifrån hur poströsterna behandlades. Sedan kanske han förtjänade det då han borde ha förberett sig för det med förebyggande åtgärder på ett helt annat sätt. Istället väntade han och satte in sina pajasadvokater efteråt. Biden blir dock inte långvarig på posten. Han är nog borta innan sommaren.
2020-12-14, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
nice, så du håller med om att han ljugit om de här tidigare valfuskanklagelserna?
Nej och det vet du att jag aldrig kommer hålla med dig om.
Du försöker som en mask vrida och vända på orden in i absurdum.

Det är bara svårt att bevisa direkt valfusk, men indirekt finns hur mycket som helst.
Jag tror istället att det pågått valfusk i hela västvärlden med tanke på att vi har snarlika destruktiva utvecklingar, samma sammarbetande msm, politiker som låter som papegojor och härmar varandra.
Det är en enorm sammansvärjning.
2020-12-14, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Så Ryssland var inblandad i Trumps seger, men Kina kan omöjligen vara inblandad i Bidens?
Det var valfusk 2016, men absolut inte 2020? Är det så vi ska uppfatta din text?
Om ni nu så hemskt gärna vill tro på att allt gick rätt till, skulle ni acceptera ett omval UTAN poströster i de omstridda delstaterna?

Läs vad jag skriver istället för vad du vill tro att jag skriver. Du verkar leta efter konflikt och missförstånd.

Amerikanska valet är alltid utsatt för påverkan, men att tro att Kina påverkade i större omfattning än Ryssland och Iran så tror jag man är ute och fiskar lite väl mycket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in