2020-12-14, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojak
Det är barnets mamma och FFs exman Johnny.

Men VAR?

Flickan kan rimligtvis inte gå i två olika skolor beroende på vilken vecka det är.. och Federleys exman kan väl ändå inte ha kunnat dela boende med Federleys peddo-Jonas?
Citera
2020-12-14, 00:06
Medlem
Kojaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men VAR?

Flickan kan rimligtvis inte gå i två olika skolor beroende på vilken vecka det är.. och Federleys exman kan väl ändå inte ha kunnat dela boende med Federleys peddo-Jonas?

Stockholm. Barnet har bara varit uppe helger.
Citera
2020-12-14, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojak
Stockholm. Barnet har bara varit uppe helger.

Aha. Så barnet bor i Stockholm, men varannan helg fre-sön bor hon tillsammans med Federley på gården i Björbo.

Då undrar jag var peddon har bott under dessa helger..
Citera
2020-12-14, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Mycket bra artikel av JOHAN WESTERHOLM. han visar hur media sänker personer de inte gillar som Juholt men försvarar sina vänner, som FF som tråden handlar om. De försöker ju sänka SD-personer men där har de mindre makt för de lyder inte media lika mycket (men ibland gör även de det). S (Juholt) och M (Anna Kindberg Batra) lyder media när de drevar mot en av deras politiker.

Stoppa Pressarna står upp för barnen, demokratin och friheten.

Äckligt av media. Tappar totalt den lilla respekt jag hade för åtminstone några av dess företrädare. Undrar hur många pedofiler de satt i system att skydda? Federley är knappast den ende, då skulle de kastat honom under bussen. Säkerligen finns en ömsesidig informationsmässig terrorbalans där Federley som perversionernas mästare skulle kunna sänka hela korvrytteriets maktcentra och då menar jag inte bara media. Politikerna är medias bitch, det är tydligt. Få se nu vilka är det som äger media nu igen?
Citera
2020-12-14, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anomalon
Jämför med Federleys engagemang mot FRA-lagen 2008 som slutade med att han syftade i talarstolen men ändå röstade enligt partipiskan. Oerhört manipulativt beteende, han vill ha en karriär som broiler och samtidigt en karriär som rebell.

YouTubeklipp på Federleys snyftande: Den lömske Federley spelar teater om FRA-lagen. Notera kommentaren att klippet blivit raderat och det är andra gången personen lägger upp det. Jag antar att "de goda" har massanmält.
Jag trodde först att det var fejk, för INGEN kan tro att hycklaren gråter. Så makalöst löjligt. Det är sällan jag skrattar ensam, när jag tittar på något, men det gjorde jag, när jag såg detta. Fy FAN, vilket svin han är!
Citera
2020-12-14, 00:52
Medlem
Med tanke på en "aningen" utsvävande och gränslös livsstil, så är det inte otänkbart att FF har info om många andra. Han har av någon "okänd" anledning sökt, och fått kontakt med flera dömda pedofiler. Hur många av oss andra kan "skryta" med det? Hur mycket info om politiker, journalister, och andra makthavare sitter FF på? Om jag hade jobbat med personskydd inom SÄPO så hade jag ökat skyddet av FF. Det känns på något vis som att han riskerar att ta livet av sig, eller råka ut för en tragisk olycka just nu. Pratet om knivmärken på armarna var kanske ingen bra idé... Om FF återfinns död inom den närmaste framtiden så lär polisutredningen läggas ner illa kvickt.
Citera
2020-12-14, 01:09
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag tror du menar den långa intervjun i Avesta tidning igår. Eller? Inget frågas om de andra påstådda pedofilerna.

https://web.archive.org/web/20201212152839/https://www.avestatidning.com/artikel/exklusivt-federley-om-relationen-till-sexbrottsdomde-mannen-och-akuta-inskrivningen-pa-sater-jag-har -inte-last-domen
Efter att ha läst intervjun tänker jag att är man så aningslös ska man nog inte leva fritt bland folk, utan på gruppboende. Och en syster som läser domen men inte berättar vad det står i den!?!? 😱 Med såna syskon behöver man inga fiender... Jag hoppas att han ljuger, för som sagt, den karln behöver hjälp.
Citera
2020-12-14, 01:16
Medlem
MAX-HIMs avatar
Federley tror jag visste om sin partners morbida böjelser redan från första början, men det är ju klart att fanskapet ljuger hela tiden, de gör ju nästan alla politiker i Rosenbad, de är ju notoriska vanelögnare i det bygget, eftersom deras uppdragsgivare är den rika eliten.

Tycker det är mycket sjukt att A. Lööf inte markerar starkare mot Federley, nu när hans partner är ett avskum av absolut största kalibern.
Senast redigerad av MAX-HIM 2020-12-14 kl. 01:21.
Citera
2020-12-14, 01:19
Medlem
Passepartouts avatar
https://web.archive.org/web/20201212152839/https://www.avestatidning.com/artikel/exklusivt-federley-om-relationen-till-sexbrottsdomde-mannen-och-akuta-inskrivningen-pa-sater-jag-har -inte-last-domen

Citat:
Det finns en otrolig drift kring renhet och puritanism kring politiker.

Så det är endast den allmänna driften kring renhet och puritanism som har förstört din politiska karriär Fredrick?

Citat:
[...] har jag alltid haft ett hem som är öppet för allt och alla, och det gör också att jag träffat en del människor som är mer eller mindre trasiga.

Är det förenat med ett gott föräldraskap att ha ett hem öppet för allt och alla? Jag trodde barnen prioriterades, framför trasiga främlingar, i ett välfungerande hem.

Citat:
– Jag frågar “har du sonat ditt brott?”. Jag förstår att det är allvarligt, men frågar inte mer.
Så du, Fredrick, underlåter att ta reda på mer och väljer att utsätta ditt dotter för en person som har gjort ett allvarligt brott?

Citat:
Att relationen riskerar att få konsekvenser, det förstår han

Vilka konsekvenser förstod du Fredrick? Att du riskerade ditt barns säkerhet och trygghet?

Citat:
Ju längre sommaren går tillbringar mannen alltmer tid på gården i Björbo.

Och du, Fredrick, låter ditt barn träffa mannen? Hur ofta? Vilka tillfällen?

Citat:
– Han har pratat om att han förmedlat bilder åt andra, att han suttit i klorna på någon som distribuerar bilder och som använt honom som kurir.

Kurirverksamhet Fredrick? Undrar du inte över vad det är för bilder som har gett ett 9-årigt fängelsestraff?

Citat:
– Där är jag osäker på vad han säger, men jag anar att det handlar om det.

Jag förstår Fredrick, du ANAR, men du väljer fortfarande att inte skydda ditt barn?

Citat:
– Nej, Det klarar jag inte. Då går jag sönder.

Jag förstår Fredrick, du har aldrig läst domen för att du befarar att du skulle gå sönder, tror du din dotter gått sönder av samvaron med pedofilen? Men det förstås Fredrick, att LÄSA om sexualbrott är ju värre än att som barn bli UTSATT för det, speciellt som vuxen är det mycket tufft att läsa om sådant.

Citat:
Han tar sakta upp telefonen och bläddrar långt tillbaka och visar bilder av hans underarmar täckta av skärsår.

– Jag gör det inte för att jag tror att jag ska dö, utan för att det gör så ont inuti mig.

Så det är det första du gör Fredrick, börjar skära dig? Du funderade aldrig på att kasta ut mannen på fläcken, där och då mitt i natten, för att trygga din dotter?

Citat:
Här borde jag ha sökt hjälp, men samtidigt är det den här mannen som tar hand om mig då. Som finns till för mig.

Och VEM, Fredrick, tar hand om och hjälper din dotter när du låter en villkorligt frigiven pedofil bo i ert hem? Ligger du i soffan, självömkar och vräker i dig ostbågar medan Jonas "nattar" henne?

Citat:
Han berättar att jag har en dotter och då ska de (frivården, reds anm.) göra en orosanmälan. Det är det han reagerar på.

Så pedofilen blir alldeles uppbragt för att Frivården ska göra en orosanmälan för att du har en liten dotter? Har du, Fredrick, själv känt oro för din dotters säkerhet? Eller kommer Frivårdens agerande som en blixt från en klar himmel?

Citat:
Jag har dock, och då inte som politiker utan privatperson, funderat kring varför de gör så här, säger Federley och syftar till orosanmälan.

Så du, Fredrick, började fundera, hade du kanske en liten aning om hur det kom sig att Frivården agerade?

Citat:
Vi var inte ens stadigvarande sambos, så jag undrade vad som var grunden till denna oro.
– Men det blir ett wake-up call. Det här funkar inte, relationen måste avslutas.

Relationen måste avslutas för att rädda din politiska karriär, inte sant? Det var väl inte för flickans skull du bröt utan för att informationen inte skulle sippra ut till allmänheten?

Citat:
– Min dotter har aldrig varit själv med honom, inte en sekund. Hon har bara träffat honom några gånger.

Jamen så bra Fredrick, hur många gånger är "några gånger"?
Citera
2020-12-14, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
Spegeln sprack för kant till kant för Fredrick Federley.

Det är beklämmande att han utmålar sig själv som ett offer och att traditionell media sväljer det med hull och hår. Bara det att de kallar hans sambo och älskare som en till honom närstående för att förminska det hela är vämjeligt. Han har inte brutit med sambon förrän det började skrivas om det på sidan Stoppa Pressarna.

Centerpartiet har gått från ett konservativt landsbygdsparti till ett stadsorienterat parti med en blandning av nyliberalism och identitetspolitik. Till detta har Federley och hans tidigare vice ordförande i CUF Annie Lööf varit de mest pådrivande. Dock bör pedofilrelationer vara för mycket även för de nya kärnväljarna i städerna d.v.s. den s.k. kreativa klassen, kvinnliga akademiker, influencers och deras följare samt samt kvinnor och ett fåtal män med stark åtrå för ensamkommande unga män från bortre Asien.

Med anledning av detta försöker nu traditionell media klä Federley i en stor offerkofta. Han står ju för den identietspolitik (typ öppna gränser och hbtq anpassningar) som de flesta journalister delar och de ser honom som en bra kille och allierad.

Att han väljer att ha ett samboförhållande med en man som begått det vidrigaste av brott kan han inte rå förr då kärleken kan förblinda enligt t.e.x. Ida Ölmedahl i Sydsvenskan.

Johan Westerholm belyser mediabevakning och journalisters för nära relationer till politiker i denna läsvärda krönika på Ledarsidorna.

https://ledarsidorna.se/2020/12/nar-centerpartiet-blev-till-offer-och-de-riktiga-brottsoffren-forsvann/

Även Stoppa Pressarna följer upp Federleys intervju och den s.k alternativa sanning med honom som ett kärlekssökande offer som han vill förmedla.

https://stoppapressarna.se/svenskt/fredrick-federleys-pedofil-logner-om-sambon

Mycket bra skrivet och sammanfattat av Johan W!

". .. delikatessjäv och vänskapskorruption"

EXAKTAMUNDU!
Citera
2020-12-14, 01:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Efter att ha läst intervjun tänker jag att är man så aningslös ska man nog inte leva fritt bland folk, utan på gruppboende. Och en syster som läser domen men inte berättar vad det står i den!?!? 😱 Med såna syskon behöver man inga fiender... Jag hoppas att han ljuger, för som sagt, den karln behöver hjälp.

FF ljuger om allt, han hoppas att när C nu släpper detta så ska det rinna ut i sanden, men lilla UrsulaPedofilFredrick så kommer inte att ske.
Som du skriver, systern vet men inte han, hur dumma tror FF att andra människor är egentligen.

Han har info om Annie som skulle om det kom fram garanterat tvinga Rödtott att avgå, men eftersom han själv troligt är en PEDOFIL och att det finns människor som delar det med honom så ligger han nog lågt med att fälla Annie, för än mer uppmärksamhet gagnar inte PEDDOFREDRICK just nu.

Starka krafter finns som utan vidare skulle kunna mörda FF för att rädda Annie och C, likt skribent ovan också påtalade.
Om FF plötsligt skulle begå självmord så har han med största sannolikhet blivit mördad.
Senast redigerad av LawNumberSix 2020-12-14 kl. 01:36.
Citera
2020-12-14, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag trodde först att det var fejk, för INGEN kan tro att hycklaren gråter. Så makalöst löjligt. Det är sällan jag skrattar ensam, när jag tittar på något, men det gjorde jag, när jag såg detta. Fy FAN, vilket svin han är!
Ja, om man ser klippet är det uppenbart fejk. Men det gjorde jag inte förrän igår så jag kände bara till medias uppgifter om att han grät: https://www.expressen.se/nyheter/fredrick-federley-vill-inte-riva-upp-lagen/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6n4Kpo/federley-grat--och-vann

YouTubeklippet las upp ett år senare. Så jag är knappast ensam om att gå på mainstreammedias lögner. Idag har vi lyckligtvis alternativmedia som granskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in