2020-12-13, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
När tror du det är enklast att föra in valsedlar i systemet?
före, under eller efter valet.
Självklart under när valsedlar är i rörelse och du inte vet hur många som ligger i de olika lådorna runtom i staten. Alternativt innan valet. Efter valet beror säkerhetsprotokollen på staterna såklart, men Arizona har följande t ex:
BALLOT SECURITY
The counties must adhere to chain of custody protocols. This means that there is a log/paper trail for every single ballot. This includes all early ballots and all ballots at voting locations. Ballots are stored in secure locations and there is a live video feed to the ballot tabulation room for every county. Counties must follow the procedures manual for ensuring the physical security of all ballots. This includes the use of tamper evident seals, identification badges, the presence of two or more staff members of opposite political affiliations, audits, etc ( https://www.azcleanelections.gov/election-security/how-votes-are-counted )
CISA sammanfattar det ungefär samma, med brasklappen att det skiljer sig mellan staterna: https://www.cisa.gov/rumorcontrol#rumor22

Så det är inte direkt så att man bara kan knata in, öppna upp och slänga in nya röstsedlar efter valet. Såklart.
2020-12-13, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twappa
Kan du tagga tiden i den du länkar där hon specifikt säger "familjemedlemmar" ?

Nu vet jag inte riktigt hur gammal du är och hur påläst du är?
Känner du till Maduro och Chavez familjen?
Har du följt valen och politiken i Venezuela? Om du hade gjort det så hade du förstått exakt vad det är som sägs. Nu tippar jag på att du är ganska så ung, känslosam och lätt kränkt.

Man behöver verkligen inte uttala ordet "familjemedlemmar" för det är en självklarhet om man känner till Chavez och Maduro.
Dina påstående om Sidney Powell är helt fel och du greppar efter halmstrå.

Nu är vi färdiga med varandra och jag sätter dig på min lista bland ung, arg och outbildad.
Det finns mer intressanta och pålästa människor i tråden att sparra med.

Hoppas att du förstår ❤️
2020-12-13, 16:01
Medlem
Citat:
Tycker du? Har du blivit lurat ofta här i livet?
Fråga också Nixter varför han tog ut 80k röster ur sin röv och la på det

In his affidavit, Morgan first said he couldn’t begin to estimate, then pegged the number between 250 and 7,500.

In their legal filings, Metcalfe and his colleagues, without citing any reference, claim it was 200,000.
https://www.google.com/amp/s/www.inq...outputType=amp

....och där kom den obligatoriska nedlåtande kommentaren och en hånskratt-emoji fick du med också. Det är faktiskt anmärkningsvärt hur likartat uttryckssätt många som inte gillar Trump har.

Jag tycker vittnesmålet är trovärdigt eftersom:
1. Ser inte vad han har att vinna på att hitta på detta.
2. Han verkar rejäl och trovärdig som person.
3. Han har haft problem med droger och tidigare suttit i fängelse. Hans döttrar har inte vetat om detta men nu var han tvungen att berätta det eftersom det skulle ha kommit fram när media skulle försöka smutskasta honom. Han hade alltså mycket att FÖRLORA på att ge sitt vittnesmål.
4. Berättelsen låter trovärdig och lär kunna backas upp av bland annat hans bror som väntade på honom när han fick sitta 6 timmar och vänta vid postcentralen.
2020-12-13, 16:04
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LelandPalmer

3. Han har haft problem med droger och tidigare suttit i fängelse. Hans döttrar har inte vetat om detta men nu var han tvungen att berätta det eftersom det skulle ha kommit fram när media skulle försöka smutskasta honom. Han hade alltså mycket att FÖRLORA på att ge sitt vittnesmål.
4. Berättelsen låter trovärdig och lär kunna backas upp av bland annat hans bror som väntade på honom när han fick sitta 6 timmar och vänta vid postcentralen.

Det ska fortfarande till domstol. Att det fungerar på FB är helt utan betydelse. Dra det till domstol
där det gör nytta.

Mike Pence
2020-12-13, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Jesse Morgan, vittne och lastbilsförare till 280.000 ballots.
Extra roligt är att han berättar att han inte stått där om dom inte dessutom snott hans trailer..

Sprängstoff.

https://youtu.be/8kMcK0TTEZY

Var det han som körde valsedlar från New York? En tryckeriarbetare från New York reagerade på att hans företag trycker upp valsedlar till andra stater. Företaget som han arbetar på har inte något kontrakt för detta.

Det här källartryckeriet ser jäkligt suspekt ut i mina ögon.

https://postimg.cc/gallery/6CzbrFR
2020-12-13, 16:11
Bannlyst
Citat:
....och där kom den obligatoriska nedlåtande kommentaren och en hånskratt-emoji fick du med också. Det är faktiskt anmärkningsvärt hur likartat uttryckssätt många som inte gillar Trump har.

Så en person som undanhåller för sina döttrar att har har suttit i fängelse anses nu vara standarden på en trovärdig person och en ansvarig pappa. Wow.
2020-12-13, 16:15
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Sidney Powell pratade om livs levande Chavez, Kubaner, Serber och Kineser som har stulit valet. Lägg till nu Kroater och CIA.

På först PKn hade hon med Chavez men efter en uppdatering har dom lagt tillbaka honom i lådan igen.
Synd, för kommunister som är duktiga på programmering kan göra nytta i amerikanska val.

Mike Pence
2020-12-13, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Det ska fortfarande till domstol. Att det fungerar på FB är helt utan betydelse. Dra det till domstol
där det gör nytta.

Mike Pence

Japp, håller med.

Man får väl hoppas att saken utreds av DOJ eller FBI, även om jag tvivlar. Chefen på postcentralen (som vägrade ge honom kvitto) borde kunna förhöras. Släpet som försvann borde kunna hittas och man borde väl ändå kunna hitta vem som kört iväg med det.

Bara att hoppas att de går till botten med det. Frågan om de hinner bara innan det ska presenteras i domstol.

Det är väl egentligen stora problemet med många av teorierna om valfusket, det finns för lite tid att utreda det så det är svårt att hinna med att lägga fram vattentäta bevis.

Man får lägga ihop:
1. Stora övergripande bilden vad gäller hur det gått för Trump i övriga landet, jämfört med swingstaterna där de stoppade räkningen samtidigt.
2. Statistiska och matematiska orimligheter.
3. Dominions kopplingar till Demokratiska partiet, inklusive den personal från Dominion som jobbade i olika vallokaler.
4. Vittnesmål
5. Redovisning av döda och illegala som röstat osv.
6. Filmer och bilder som tyder på valfusk.
2020-12-13, 16:20
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Republikanerna kommer i detta läge helt enkelt hävda att detta strider mot konstitutionen och ignorera detta - Det blir tvist. Guess what! VP Pence är DOMARE för en sådan tvist.

Poff !

Han är inte dum DJT. Det är detta han siktat på hela tiden. Helt frikopplat från valet så han släpper
påståendet att det fuskats och kör enbart denna variant. Jag är bara rädd att Demokraterna tar
efter i framtiden men annars jävligt smart.

Mike Pence
2020-12-13, 16:25
Medlem
Citat:
Så en person som undanhåller för sina döttrar att har har suttit i fängelse anses nu vara standarden på en trovärdig person och en ansvarig pappa. Wow.

Kort svar ja. Möjligt att vi har olika människosyn vad vet jag, men jag tycker att alla människor förtjänar en andra chans.

Han ser ren ut nu och verkar rejäl och trovärdig enligt mig. Sen om du uppfattar honom annorlunda är det helt ok. Bara trist om personers bakgrund gör så att de aldrig är trovärdiga resten av livet.

....och för att förekomma eventuella kommentarer och hånflin-emojis: Nej, jag har själv aldrig haft något missbruk eller suttit i fängelse.

MVH
2020-12-13, 16:32
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
1. Stora övergripande bilden vad gäller hur det gått för Trump i övriga landet, jämfört med swingstaterna där de stoppade räkningen samtidigt.
2. Statistiska och matematiska orimligheter.
3. Dominions kopplingar till Demokratiska partiet, inklusive den personal från Dominion som jobbade i olika vallokaler.
4. Vittnesmål
5. Redovisning av döda och illegala som röstat osv.
6. Filmer och bilder som tyder på valfusk.

Problemet med de här 6 punkterna är att DJT har sagt till Rudy att han inte får dra detta i domstol.
Det kan jag tycka är konstigt, det är ju där det borde göra mest nytta. Man kan spekulera i varför
DJT inte vill att fusk tas upp i domstol, min teori är att DJT inte tror att det fuskats alt. att det är
republikaner som fuskat bort honom.

Mike Pence
2020-12-13, 16:36
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Tillåt mig tvivla att de sliter ihjäl sig med utredningen om Biden skulle bli president. Då läggs utredningen ner direkt och detta kommer att finnas kvar som ett sår eller ärr som skaver i tiotals år framöver. Kanske så länge vi lever.

Om demokraterna hade varit helt säkra på att de vunnit detta utan fusk så tycker jag att de borde ha gått med på att kolla alla maskiner och signaturer i de stater det tvistas om. Nu trilskas de och det är minst sagt suspekt.

Nja jag vet inte de. DJT drog ju igång en valfuskutredning efter valet 2016 som han sedan lade ner.
Där hade han ju chansen att se till att säkra valen i framtiden. 4 år av utredning med DJT som Boss.
Vad var det som DJT INTE ville skulle komma fram om valet 2016?

Mike Pence

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in