2020-12-10, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Inne-VM i Nanjing i Kina uppskjutet til 2023. Skulle ha ägt rum 19-21 mars 2021 efter att ursprungligen ha ägt rum i vintras.
Då är frågan hur det går med inomhus-EM som är planerat till 5-7 mars. Riskerar nog också att bli inställt.
Citera
2020-12-10, 14:00
Medlem
Även Nordenkampen 2021 inställd. Blir väl inte så mycket kvar av inomhussäsongen.
Citera
2020-12-10, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Då är frågan hur det går med inomhus-EM som är planerat till 5-7 mars. Riskerar nog också att bli inställt.

Ja, inomhusmästerskap denna vintern känns lite avlägset, en svettig idrottshall är väl nästan sista platsen man vill vara i. Sommaren och framåt tror jag blir ungefär som vanligt igen i friidrott, vissa publikbegränsningar kanske men inte så mycket mer än så. Resandet kommer nog igång på allvar till våren.

Vi får hålla oss till nationellt tävlande.
Citera
2020-12-10, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ja, inomhusmästerskap denna vintern känns lite avlägset, en svettig idrottshall är väl nästan sista platsen man vill vara i. Sommaren och framåt tror jag blir ungefär som vanligt igen i friidrott, vissa publikbegränsningar kanske men inte så mycket mer än så. Resandet kommersen nog igång på allvar till våren.

Vi får hålla oss till nationellt tävlande.
Jo, det låter rimligt. Kan möjligen bli knappt om möjligheter att kvala in till OS, om det nu blir av. Av våra medalj- eller poänghopp är det väl bara Sagnia som under tidigare kvalperiod inte klarat de internationella kvalgränserna. Hon tävlade inte 2019. Det gick ju inte att kvala med resultat (eller påverka rankingen) under sommaren som varit.
Citera
2020-12-11, 08:37
Medlem
Inomhus-SM planeras att kunna genomföras, men osäkert för Junior- och Ungdoms-SM inomhus.

https://www.friidrott.se/
Citera
2020-12-12, 15:03
Medlem
Bahta före Lahti i spurten på 10km landsväg på fransk motorbana. 32.10 mot 32.14 eller så. Var etta och tvåa i loppet (mixat).
Citera
2020-12-12, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Bahta före Lahti i spurten på 10km landsväg på fransk motorbana. 32.10 mot 32.14 eller så. Var etta och tvåa i loppet (mixat).
Ja, det måste varit väldigt längesedan Bahta förlorade en spurt mot en annan svenska.
Citera
2020-12-13, 10:50
Medlem
Fougberg är tydligen med och springer mara på italienska mästerskapen.

70 min efter 20km, så pers kanske men kommer inte matcha Wikströms lopp i Valencia ifall hon inte har rejält med krafter kvar.
Citera
2020-12-13, 13:38
Medlem
Shane21s avatar
2.28.55 av Fougberg, tror inte det räcker för SOK.

Förra veckan då Wikström sprang så debuterade även Sanna Mustonen det gick ju inte så bra då hon fick kramp och tvingades bryta men hennes målsättning var ambitiös under 2.30. Den allmänna nivåhöjningen är spännande, löpare som för 5-10 år sedan siktat på en debut på 2.45 är oändligt mycket ambitiösare idag. Jag tror att vi kommer att få se 1-2 nya svenska löpare under 2.30 varje år de kommande 5 åren och en del av de namnen har nog ingen i tråden ännu hört talas om.

Bara en tidsfråga innan Wikström tar det svenska rekordet och inte någon av Bahta eller Lahti får för sig att bli marathon löpare och hinner före.
Citera
2020-12-13, 15:36
Medlem
Fougberg har ännu en liten uthålliggräns känns det som, duktig på att hålla ett jämnt tempo dock. Wikström däremot verkar bara bli bättre för varje kilometer extra. Vet dock inte om banorna var rakt jämförbara.

Men ja, Lahti blir spännande. Fast hon får gärna köra bana över 2024 för mig.
Citera
2020-12-13, 15:50
Medlem
ingetbranicks avatar
Hur mycket gör de nya mirakelskorna? 2 min på maran, 1 min på halvmaran, 30 s på milen?
Citera
2020-12-13, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shane21
2.28.55 av Fougberg, tror inte det räcker för SOK.

Förra veckan då Wikström sprang så debuterade även Sanna Mustonen det gick ju inte så bra då hon fick kramp och tvingades bryta men hennes målsättning var ambitiös under 2.30. Den allmänna nivåhöjningen är spännande, löpare som för 5-10 år sedan siktat på en debut på 2.45 är oändligt mycket ambitiösare idag. Jag tror att vi kommer att få se 1-2 nya svenska löpare under 2.30 varje år de kommande 5 åren och en del av de namnen har nog ingen i tråden ännu hört talas om.

Bara en tidsfråga innan Wikström tar det svenska rekordet och inte någon av Bahta eller Lahti får för sig att bli marathon löpare och hinner före.
Nej, det räcker absolut inte för Fougberg. Jag tror att en tid runt Wikströms krävs för SOK. Måste nog säga att jag är lite förvånad. På halvmaraton är ju Fougberg den bättre av de två och även om det är dubbelt så långt så har ju inte Fougberg tidigare gjort sämre ifrån sig på andra halvan av sina lopp. Och i Lidingöloppet höll hon bra. Visserligen är väl sista ordet inte sagt, men klar fördel Wikström nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in