Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2020-12-08, 13:52
Medlem
area50s avatar
Hej.
Youtube säger att stödet för Flash Player upphör i slutet på december, någon här som kan rekommendera en annan typ av script att köra istället?
Citera
2020-12-09, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Hej.
Youtube säger att stödet för Flash Player upphör i slutet på december, någon här som kan rekommendera en annan typ av script att köra istället?

Vad jag vet så ska flashplayer läggas ner helt. Får upp det meddelandet varje gång jag öppnar google chrome. Har alltså inget med själva Youtube att göra.
Citera
2020-12-12, 18:13
Medlem
olasvenssons avatar
Göra egna videos med känd musik. Bannad. ACDC

Jag brukar göra egna videos som jag lägger upp på YouTube. På mina videor lägger jag till känd musik. En del videos med känd musik (känd artist) blir musiken i bästa fall bortplockad (borthörd) i andra länder. När jag lägger upp egna videos med musik från acdc så blir hela videon bannad. Just acdc verkar vara ett extremt känsligt kapitel. Att göra egna videos med acdc-musik går inte att lägga upp på YouTube. Varför är det så? Varför just acdc?
Citera
2020-12-12, 18:15
Bannlyst
Därför att alla låtar som ACDC gjort låter likadana vilket gör att dom blir lättare att hitta för YT.
Citera
2020-12-12, 18:20
Avslutad
Vissa artister och förlag är helt enkelt fittigare än andra. Så enkelt är det.

Citat:
Ursprungligen postat av JamesOnd
Därför att alla låtar som ACDC gjort låter likadana vilket gör att dom blir lättare att hitta för YT.
Har svårt att tro att det skulle ha någon betydelse. Men du kanske skämtade lite?
Citera
2020-12-12, 18:38
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag brukar göra egna videos som jag lägger upp på YouTube. På mina videor lägger jag till känd musik. En del videos med känd musik (känd artist) blir musiken i bästa fall bortplockad (borthörd) i andra länder. När jag lägger upp egna videos med musik från acdc så blir hela videon bannad. Just acdc verkar vara ett extremt känsligt kapitel. Att göra egna videos med acdc-musik går inte att lägga upp på YouTube. Varför är det så? Varför just acdc?

Det beror på vem som har rättigheterna till musiken. Rättighetsinnehavaren har lite olika valmöjligheter. Ta dina reklamintäkter, stänga av ljudet, få videon nedtagen är sådana. Gillar du det inte, använd inte musik du inte har rätt till.
Citera
2020-12-12, 19:05
Medlem
Narutoshippchops avatar
Börja göra musikvideos för artister och band som är okända istället.
Citera
2020-12-12, 19:14
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson

Du får nog köra med copyright free musik, yt är väldigt känsliga för sånt där.
Citera
2020-12-12, 19:41
Medlem
swebarbs avatar
använd inte musik du inte har rättigheter till ,svårare än så är det inte. du kan använda sån royalty free musik som inte kräver rättigheter osv istället.
Citera
2020-12-13, 11:22
Medlem
Carl Serungs avatar
Varför ska man lägga till ett kreditkort eller fotografera sitt körkort om man vill se vissa videos?

Verkar ju helt sjukt. ..

Citera
2020-12-13, 11:51
Moderator
Gordon Blixts avatar
Det här är Juridik - inte YouTubes kundtjänst.

Juridik -> Övriga dator- och IT-diskussioner

/Mod
Citera
2020-12-13, 12:02
Medlem
brianmolkos avatar
För folk lyssnar på din video
Prata eller skrik med själv, så kommer du få ha kvar din video och din video kommer få vara kvar
och någon kan ha din video som sin acdc källa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in